Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Terkotanie na niskich biegach


G0rdon

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich posiadaczy Renault Megane II! Miesiąc temu zostałem posiadaczem egzemplarza z 2004 roku jednak miesiąc ten upłynął mi pod intensywnym przeszukiwaniem forum w celu znalezienia rozwiązania. Wkrótce po zakupie zauważyłem,że samochód nie ma mocy - po prostu mulił. Byłem też w ASO podpiąć go do Clipa ( wykazało jedynie czujnik położenia wałka rozrządu). Tak czy inaczej,wymieniłem rozrząd, koło zmiennych faz rozrządu,czujnik położenia wałka także (choć kupiłem zamiennik ;/), wyczyściłem hiper zasmoloną przepustnicę.Moc wróciła,a samochód przestał szarpać przy zmianie biegów...

Natomiast wciąż nie potrafię zaradzić na następujący problem - podczas jazdy na niskich biegach 1-2,szczególnie na jedynce( np.w korku), silnik(?) zaczyna terkotać niczym najgłośniejszy diesel. Dopóki nie wrzucę biegu jałowego, hałas ten utrzymuje się stale,po czym - wrzucam luz,przejadę 50 m i z metra na metra hałas rośnie...

 

Czy ktoś z Was miał podobny problem czy też wie/podejrzewa co może to powodować? Z góry dzięki za porady. Pozdrawiam!

Edytowane przez G0rdon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej został wymieniony jakieś 1200 km temu...co do elektrozaworu,to szczerze powiem,że nie pytałem mechanika zmieniającego rozrząd,czy może przy okazji wyczyścił go,ale sam dziś go odepnę i wyjmę oraz sprawdzę stan. Pytanie tylko,czy mogę go tak po prostu wyjąć? Widziałem,na forum,że nie powinno być problemu. Pytanie od razu - jeśli byłby zabrudzony,czym go wyczyścić?

Co do Hydraulicznego popychacza - gdzie go znajdę? Wybaczcie niewiedzę :?:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzesik, wygląda na to,że chyba prawidłowo wstrzeliłeś się w przyczynę. Wyjąłem dziś elektrozawór, oczyściłem z oleju ( środkiem na bazie benzyny),a więc po oczyszczeniu wyglądał jak nowy. Z czego czyściłem go głównie z zewnątrz.A następnie włożyłem go i podpiąłem ponownie. I ku mojemu zaskoczeniu,podczas krótkiej trasy próbnej terkotanie niemal zniknęło, a jeśli coś zaczęło już terkotać,to było o 90% bardziej ciche...pytanie zatem,czy może aby kompletnie oczyścić elektrozawór,czy mogę go np. zanurzyć w benzynie ekstrakcyjnej np.aby także wewnątrz go wypłukać? Czy może istnieją inne metody jego oczyszczenia?

Edytowane przez G0rdon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

ja wymyłem w zwykłej ropie, zanurzyłem go i nawet podłączałem pod 12V jak był zanurzony (kilka szybkich ruchów), Nie wiem czy tak można ale nie pozostaje mi nic innego a i tak pewnie kupie nowy elektrozawór, bo takie czyszczenie jest skuteczne przez krótki czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!