Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Scenic II kręci nie odpala błąd df012


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Mam problem z moim scenikiem ( scII 1.6 16v ).A mianowicie trzy dni temu rano nie chciał odpalić ,tzn. odpalił na pół minuty i zgasł teraz kręci prawie łapie ,ale nie odpala. Pożyczyłem clipa od znajomego i mam błąd DF012 napięcie zasilania nr.2 czujników , df009 obwód potencjometru pedału -ścieżka 2 .

I teraz tak podmiana pedału nic nie daje, błąd jest jak był . Obejrzałem wszystkie wtyczki i gniazda przy bezpiecznikach i kompie nie wiedzę upaleń .Po odłączeniu akumulatora mierzę wtyczkę pedału gazu i na pinach 2,5,6 mam zwarcie do masy ( nie wiem czy dobrze podaje kolejność ale na zdjęciu mój 2 to ten z sondą od miernika . Gdzie dokładnie idzie wiązka z pedału gazu ? albo czy to normalny objaw? ( chyba za dużo coś tych mas ). Proszę o jakąś radę co sprawdzić lub ewentualnie wymienić po sprawdzeniu .Wcześniej samochód normalnie jeździł, nie było kłopotów z paleniem .

Wydaje mi się ze na pinie numer 2 mam zwarcie do masy , którego nie powinno być ? Czy ktoś może podpowiedzieć gdzie ta wiazka idzie ?

Pozdrawiam

gwene

 

ps

Przepraszam za zamieszczenie 2x , ale nie wiem jak usunąć post a chyba źle wybrałem kategorię.

Dodano: 10 lip 2013 - 18:42

Nie wiem czy dobrze kombinuję,dlatego przepraszam za ewentualne błędy .

Wiązka chyba idzie do pierwszego górnego niebieskiego złącza przy komputerze ( dokładnie ta co na zdjęciu ). Po wypięciu na wiązce nie pojawia się zwarcie do masy samochodu ,czyli można przyjąć ,że jest chyba dobra . Zwarcie do masy pojawia się po wpięciu do kompa . Czy ktoś może poradzić ? Czy już wykręcać kompa i słać do naprawy czy jest jeszcze coś sprawdzić ?. Jest gdzieś opis tego złącza łatwiej by mi było sprawdzić na pinach od samego kompa .

Jeśli wypnę wiązkę środkową ( brązowa ) i zostawię dwie skrajne również brak zwarcia do masy na jednym z pinów .

I teraz jest w kropce czy to przy padkiem nie moduł upc z bezpiecznikami lub wiązka idacą od niego do kompa z brązowym złączem.

post-59115-0-99819000-1373464503_thumb.jpg

post-59115-0-79465400-1373473985_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze to nie sprawdzałem , jak szybko ją sprawdzić ? bo ostatnio wywaliłem długi kabel od zapalniczki którym mógłbym sprawdzić.

Czy też miałeś na clipie błąd pedału gazu.

Mnie natomiast dziwi jedno może ktoś podpowie czy mam oddawać kompa do naprawy? A mianowicie komp s3000 od scenica 16 16v.Od pedału gazu pin 3LU idzie do 1F2.

Odpięte wszystkie trzy złączki i miedzy pinami 2F (niebieska złączka) a 2K2 i 2J2 (brązowa złączka) jest zwarcie . Czy tak ma być ?

Pozdrawiam

 

ps

przepraszam ale oczy już nie te i źle odczytałem piny.

Zwarcie mam na samej wtyczce kabla brązowej miedzy pinami , wpieta lub oba pimy zwarte 2k2 i 2j2 i nastepuje zwarcie na pedale gazu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno nie powinno być zwarcia między tymi przewodami. Pin F2 we wtyczce dostaje z komputera wtrysku +5V i podaje zasilanie do potencjometru gazu. Piny L1 i H1 to ewidentna masa. Jest zwarcie i stąd ten błąd. Może spróbuj pin F2 wypiąć z wtyki przy komputerze oraz pin 2 w potencjometrze i w to miejsce poprowadzić na zewnątrz osobny przewód. Jak masz zwarcie na wypiętych wtykach to komputer na pewno nie robi zwarcia.

 

edit

 

czy zwarcie między F2 a masą występuje na wypiętej wtyczce od pedału gazu?

Edytowane przez aniewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprawiłem swój post zwarcie na brązowej wtyczce między sąsiadujacymi pinami 2k2 2j2 i wpięta powoduje zwarcie na pedale lub wystarczy zewrzeć te piny na kompie i też dostaje pedał zwarcia do masy.

 

Dodano: 12 lip 2013 - 18:20

dokładnie te piny są u mnie zwarte na wtyczce i one powodują zwarcie na padele gazu na linni 2 potencjometru

 

 

Problem rozwiazany zwarty czujnik 1202 od cisnienia gazu w układzie klimy . Ciekawie to francuzi wymyślili ,żeby zwarty czujnik w układzie klimy blokował auto na twardo.

post-59115-0-66899700-1373645978_thumb.jpg

Edytowane przez gwene
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

To ciekawe co piszecie. Aż strach pomyśleć co w takim samochodzie może się wydarzyć przez byle pierdołe. U mnie objawy od jakiego czasu to przy rozruchu tak jakby nie mógł zaciągnąć paliwa ale po sekundzie załapuje i pali. Zawsze mam w tym momencie strach że nie zaciągnie i będzie na skrzyżowaniu wtopa. Innym razem gdy wszystko jest ok stawiam megi na parkingu a rano przy rozruchu kręci z tym że nic poza tym. Wrażenie jakby nie zaciągał paliwa. Nie pokazują się żadne błędy na wyświetlaczu. Co zauważyłem Kiedy wracam z trasy i stawiam samochód, po wyłączeni silnika po ok 40sekundach włącza się wentylator chłodnicy. wg mnie on rozładowuje aku które nie ma rano mocy rozruchowej mimo że kręci. Po kilku kręceniach gdy ręce opadają wkłądam kartę przytrzymuję 4 sek START po czym powtarzam operację z 3 razy. Na koniec siedząc w środku zamykam auto kartą następnie otwieram wkładam do doku bez sprzegła wciskam krótko START czekam jakieś 10sek i uruchamiam auto. Najczesciej się udaje. Wiem że to czarowanie to pewnie zbieg okoliczności ale jak pomaga to musze w to wierzyć.

Ostatnio miałem taki objaw że po STARcie zapaliło sie kilka kontrolek, coś zabrzeczało za wyswietlaczem kokpitu ale rozrusznik nawet nie drgnął komunikat ELECTRONIC FAULT i tyle. Załamałem się. Przyjechał spec od elektroniki któremu komputer oiznajmił że nie widać sterownika silnika. Nie podjął się dalszej zabawy więc zostałem na lodzie. Zaholowałem auto do innego speca :) Następnego dnia otrzymuje telefon że auto jeździ, koszt - 0zł !!! Byłem w szuku. Okazało się że akumulator był rozładowany i tyle a był to nowy aku z hurtowni.Dlatego gdy teraz kręci a nie odpala mam wrażenie że aku jak jest słabe ( bo wentylator rozładowuje ) to teza jest taka że małe napięcie idzie na jakieś tam czujniki co utrudnia rozruch. Już trochę z moją Megi przeszedłem przez te 9 lat więc co nie co wiem :) Mimo to nie będę jej zmieniał...

 

Dodano: 29 cze 2014 - 11:36

Problem rozwiązany. Trochę heroizmu w tym co napisałem ale też i prawdy.

Po kolejnych problemach z uruchomieniem auta zdiagnozowałem się że pompa paliwa otrzymuje za mało napięcia przez co nie podaje paliwa na wtryski ( były suche podczas kręcenia ). Powodem tego jest nadpalona kostka na tablicy bezpieczników pod maską megane II. Na zdjęciu pokazuję gdzie to jest

post-53699-0-36461100-1404033733_thumb.jpg

5y przewód a dokładnie styk w tej kostce w moim przypadku jest nadpalony

post-53699-0-37752700-1404033751_thumb.jpg.

Odpowiedzialny jest za napięcie do pompy paliwa. Problem w tym że nieraz nie podaje w ogóle napięcia lub podaje za małe co uniemożliwia poprawne jej działanie. W momencie usterki wystarczało poruszanie kabelkiem lub zdjęciem i założeniem kostki i problem znikał ( oczywiście na krótko ). Po wymianie kostki wszystko wróciło do normy.

W warsztacie karmiono mnie informacjami że muszę zmienić czujnik położenia wałka rozrządu, czujnik przepustnicy, coś z pedałem gazu no i oczywiście pompę paliwa.

Ciekawe czy nie jest tak że mechanicy wiedzą iż chodzi o nadpalony styk w kostce a liczą za "niby wymianę" podzespołów co daje niezłą sumkę.

Na koniec podpowiem, że warto sprawdzić pozostałe kostki w szczególności podobną obok bezpieczników tą szarą, gdyż styki na niej były nadpalone jeszcze bardziej a związana jest jest min. ze światłami i immo.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Mam identyczny problem u siebie z pompą paliwa jak się okazało, a cały czas myślałem, że to wina blokady kierownicy. Też miałem stopioną (nawet bardziej) wtyczkę wokół pinu nr 5. Też było tak, że raz palił raz nie. Wystarczyło wyciągnąć bezpiecznik i potem jeździł. Ostatecznie auto odmówiło posłuszeństwa i przestało definitywnie odpalać. Wtyczkę wymieniłem na nową, ale to nie pomogło. Zmierzyłem napięcie jakie dochodzi na pompę i jest tam 11V. Pierwsze ważne pytanie czy to wystarczające napięcie do tego, aby pompa wystartowała? Kable są oki bo jak odepnę kostkę i podepnę kabel z pin nr 5 bezpośrednio do + to napięcie na pompie jest ponad 12,5V.

Dodam, że jeśli awaryjnie odpalę auto na gazie to nie ma problemu normalnie jeździ.

Dzięki za wszelkie sugestie.

 

Znalazłem przyczyne problem. Okazało się że winna byla kostka przy pompie paliwa. Wystarczyło ja lekko dotknąć i nie było styku. Poprawiłem wszystko i od tego czasu jest oki :)

Edytowane przez rumcajs21
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!