Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Spala mase Oleju


Vinin

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 miesiące temu...

tak ale w sobote wymieniłem olej na nowy zalałem na 3/4 stanu na bagnecie a wczoraj musiałem dolać 0,7 litra bo dochodziło do minimum.

Nie kopci z rury ani gdy jest zimny ani gorący. Wycieków nie ma a Oleju ubywa nie mam pojęcia co jest..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

łatwo to sprawdzić podłóż białą chusteczkę pod rurę wydechową jak pojawią sie drobinki oleju to znaczy że bierze, winą przedostawania sie oleju poza uszczelniaczami zaworów może być uszczelka pod głowicą i pierścienie tłokowe

 

Mam podobny problem z Scenic 2000 Dci. Oleju juz mi wzielo 3 l na 6000 km. Dzisiaj podkladalem chusteczke i pojawily sie drobne kropeli oleju a z samego tlumika niezle kopci przy pierwszym rozruchu. Jesli to taki problem o jakim piszesz to jakie sa koszty takiejj naprawy. Tak w przyblizeniu ile by to kosztowalo. Z gory dzieki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam znów.

Tak jak pisałem wcześniej wymieniłem uszczelke pod głowicą planowałem głowice uszczelniacze na zaworach uszczelki pod kolektory. zaczął brać olej.

 

Więc 2 tygodnie temu do mechaniora wymiana uszczelki pod głowicą i pierscieni na tłokach. Dziś zaglądam a tam mi oleju około 0.5 litra pobrał zrobiłem przez ten czas około 1000 km.

Czy to normalne po wymianie pierscieni?

zaznaczam żę nie kopci nie stracił na mocy?

Pomocy !!!

 

[ Dodano: 2008-03-31, 22:19 ]

Widze że nie ma na mój problem mądrego (bez urazy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

nie wiem co mam myśleć bo jestem raczkujacym mechanikiem ale jak moja megi bierze olej to "fachowiec" poradził mi wymiane oleju na mineralny bo jest "gęstszy" :| pierwsza reakcja to chciałem parsknąć smiechem ale się powstrzymałem.. czy jego teoria ma choć cień szansy aby się sprawdzić w praktyce? (bierze 1litr na 3000km) silnik 1.4 eco

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jego teoria ma wiele wspólnego z praktyką. zrób może pomiar sprężania na cylindrach to będziesz wiedział w jakiej kondycji masz silnik i czy zmiana oleju załatwi sprawę. a jak nie jesteś pierwszym właścicielem i wlałeś półsyntetyk a ktoś już przed tobą lał minerał (15W/40) to załatwiłeś sobie sam problemy. dalej spalania oleju możesz szukać w zużytych uszczelniaczach zaworów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Megane 1.4 Eco 1996, 160 tys. km pierwszy właściciel.

Ha! Ja mam zupełnie podobnie. Brał mi litr na miesiąc - gdzieś 1500 km. "Fachowiec" wziął 300 i nie naprawił, dałem spokój. Z miesiąc temu zdechł, nie pracowały dwa cylindry. Brak ciśnienia, wymiana 2 zaworów dziurawych. Po naprawie zaczął brać litr na 300 km! I jeszcze jeden objaw - na rozgrzanym silniku na niskich obrotach (i tylko wtedy) mrugają kontrolki - akumulatora, oleju i paliwa. Bardzo ją lubię, szkoda mi zezłomować... Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

a jak nie jesteś pierwszym właścicielem i wlałeś półsyntetyk a ktoś już przed tobą lał minerał (15W/40) to załatwiłeś sobie sam problemy

 

Co masz na myśli pisząc "załatwiłeś sobie problemy"? Jaki może być skutek zmiany oleju z 15W/40 na 10W/40? Ja chyba jestem w takiej sytuacji. Nie jestem pierwszym właścicielem auta, kupiłem od gościa i zalałem olejem 10W/40 kierowałem się fakturą którą dostałem od niego była to faktura z jakiegoś warsztatu i tam zalali mu olej 10w/40 ale mam jakieś przeczucie że od tego czasu on sam zmienił olej. Auto bierze mi olej nie potrafię powiedzieć jeszcze w jakich ilościach, objawy trochę dziwne bo auto czasami kopci z wydechu a czasami prawie wogóle. Silnik suchy. Auto z r. 1996 160 tys. km. Czy wymiana oleju na 15W/40 załatwi sprawę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wróć do mineralnego ale nie wiadomo czy to całkowicie załatwi sprawę. Pisząc o problemach mam na myśli rozszczelnienie silnika. Syntetyk rozpuszcza nagar powstały z oleju mineralnego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cięcie

 

Tak w tą stronę można, nigdy w "starym" samochodzie nie zmienia się oleju na lepszy tylko na gorszy ( syntetyk na mineralny ). Odwrotna kolejność jest bardzo szkodliwa.

 

Zapoznaj się z regulaminem. lepper_pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cóż za ludowa mądrość 8-)

A ja sam i świadomie zrobiłem odwrotnie ...ale po kolei

Auto kupiłem jak miało 215 000 km . Do 200 jeździło na pełnym syntetyku. Potem za radą jakiegoś zabobonnego mechanika olej zmieniono na minerał :-( (choć auto nie brało oleju)

Pierwsze co zrobiłem jak kupiłem to auto to wymieniłem olej na półsyntetyk i dziś po prawie pół roku eksploatacji nie mam żadnych wycieków. Oleju mi specjalnie nie ubywa i jestem zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!