Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Po jakimś niebycie na forum (małe dziecko urlopy itd.) powracam z tematem nie działającej dmuchawy wentylacji

Sytuacja jaką posiadam obecnie:

1. Wymieniony bezpiecznik termiczny (oryginalnie było napisane że 216 stopni C, ja wstawiłem 210 C – przykręcony na kosteczki metalowe-takie jak złączki np. żyrandola w domu))

2. Widać lekko upalony wtyk przy kostce łączącej opornice dmuchawy ( tu pytanie czy ktoś wie dokładnie jaki jest rozmiar pinów? W Warszawie na Wolumenie pełno można kupić,tylko jakie dokładnie pasują w tę kostkę?

3. Styki odczyszczone i posmarowane Contact U i S - na długo pewnie nie posłuży

Z tego co już mi się wydaje. Moja dmuchawa z racji leciwego wieku(2004r.) pewnie się wyrobiła

I teraz pytania z prośbą o pomoc

1. Wiem że muszę rwać deskę rozdzielczą by zdemontować dmuchawę

2. Chcę wyczyścić łożyska dmuchawy szczotki itd…

3. Gdzie jest druga wtyczka od opornicy dmuchawy? – za Chiny Ludowe nie mogę znaleźć (na zdjęciu ze znanego serwisu aukcyjnego chodzi mi w co jest w aucie wpięta wtyczka ta po prawej stronie ta z tym czymś żółtym? w dmuchawę? gdzie? pomocy!) No i gdzie jest wtyczka (na foto widać ucięte kabelki , ale gdzie to idzie? proszę o pomoc

4. Czy rzeczywiście żeby wyjąć dmuchawę muszę demontować pedał gazu hamulca oraz osłonę kierownicy?Czy wystarczy ‘tylko’ ściąganie deski demontaż schowka pasażera ?

 

Proszę o pomoc Szanownych, po prostu planując urlop i trasę, nie chcę jechać bez Klimy, a niestety ostatnio padł nawiew np. 3 km przed domem i bez nawiewu to makabra w aucie

 

PS. Czy ktoś rozbierał dmuchawę i czyścił? Z racji za dużych oporów silnika to pewnie dlatego dmuchawa nie działa….? Podobno silnik jest znitowany? Gdzieś wynalazłem że ktoś to czyścił i od razu dmuchawa raz że działa to dwa wieje jak wichura na 4 biegu ….

post-50990-0-15050900-1373809952_thumb.jpg

Edytowane przez mefikkk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim zaczniesz rozbieranie kokpitu sprawdż czy na pewno silnik wentylatora ciężko chodzi. Do witraka dostaniesz się od strony podszybia przez klapkę obiegu wewnętrznego. Jak się dostać opisane jest w tematach na temat klapki recylkulacji. Włożysz rękę i pokręcisz wiatrakiem, jak chodzi leciutko to nie ma sensu rozbierać połowy samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja w swoim wymieniałem. Wymieniałem dlatego że w zimie się zatarła i nie chciała chodzić strasznie warcząc. Ale że to zima to postanowiłem na siłe, dałem 4 bieg i po 3 sek ledwo się kręciła w końcu wskoczyła i działała. Postanowiłem jednak ją wymienić profilaktycznie.

Z pedałami nic nie musisz robić (przez pedały jest dostęp albo do meganki albo do starego scenika - nie pamiętam). Zdejmujesz kierownice, schowek i odkręcasz wszystkie wkręty. Musisz wyjąć całą deskę. W sumie zajmie ci to około 1 - 1.5 godz. Załatw sobie trochę skrawków dobrej gąbki żeby przy demontażu popodkładać na podszybiu i w kilku miejscach żeby nie trzeszczała.

 

W kwestii samego wentylatora. W tym roku np. spalił mi się ten termistor (pomimo że wentylator mam roczny i kupiony nowy ze sklepu). Na 4 biegu tam płynie prąd rzędu 40A - mierzyłem cęgami - dlatego lepiej chyba pamiętać żeby nie używać tego biegu non-stop. Przy takim prądzie nie ma byka żeby złączka w kostce się nie wygrzała. Wystarczy że styki zaśniedzieją i kupa, dlatego dobrze że swoje zakonserwowałeś.

 

Żółty styk to jest wtyk który idzie bezpośrednio do wentylatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

aniewa

dziękuję ale linku do postu znaleźć nie mogę?(

przepraszam pisząc z komóki coś mi się dziwnego nacisnęło i mam nadzieję że nic złego?

proszę o pomoc w znalezieniu jak ręką sięgnąć

czy podobnie jak się filtr powietrza zmienia?

bo ja nie mam ręki fi=5cm i raczej tam się tak łątwo nie dostenę?

z góry dziękuję za pomoc ( thank you from the mountain - hehehe:-))

 

ps. w scenic I i II są zasadnicze różnice zatem? bo może ja ciągle nieoświecony))))

Edytowane przez mefikkk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

By dostać się łopatek do silnika wentylatora należy postępować jak przy wymianie filtra powietrza. Po zdjęciu metalowej części podszybia należy zdjąć łącznik napędu wycieraczek, taki metalowy ocynkowany płaskownik. Podważyć dużym śrubokrętem aż wyskoczy z zatrzasku. Jeżeli obieg jest ustawiony na zewnętrzny to klapka jest schowana i przez duży prostokątny otwór widać łopatki wiatraczka. Bez problemu włożysz rękę i poruszasz wirnikiem wentylatora.

W scenic I jast całkowicie inaczej niż w scenic II.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pisałem pisałem i mi "żdżarło" posta :)

Ja bym próbował pierw podłączyć dmuchawę na krótko bez rozbierania połowy samochodu

U mnie w megane I ph I za niedziałającą dmuchawę winę ponosił przekaźnik - mam go nawet przed sobą, bo musiałem skleić obudowę.

Nawiew nie działał, tak po prostu - okazało się, że kuleje przekaźnik G. Cartier 12V-25A-03517(taki jest w meg I - wziąłem go do domu, pogrzebałem kabelkami i zasilaczem 12v, okazało się, że po tylu latach młoteczek potrzebuje więcej luzu, więc papier ścierny w dłoń i szorowanie - po włożeniu do samochodu w końcu doświadczyłem prawdziwej wichury, bo działa tylko na 6(wiem co zrobić, ale zajmę się tym dopiero w tygodniu-zakupy trzeba zrobić)

Ja z twierdzeniem, że dmuchawa z 2004 roku jest aż taka stara i pewnie się zatarła bym tak nie szalał, bo ja mam z 96 roku i lata bez problemu, są też starsze samochody, a nikt raczej dmuchawy nie wymieniał:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!