Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nie moge ruszyć, hamulec padł?


Rekomendowane odpowiedzi

Wstaję sobie rano, odpalam auto, a tu nie mogę cofnąć, podnosi mi auto.

Koła zablokowane, pedał hamulca wciska się na góra 3 cm, i nic z tego.

 

Co się stało i ile to może kosztowac :mrgreen:

Pewno będe musiał mechnika wzywać do siebie, bo auto nawet na luzie nie da się ruszyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

puknąć młotkiem w bębny zapewne kolega zostawił furkę na ręcznym przyszedł mróz i zamarzło ruszyć do przodu do tyłu i się odblokuje

z tym pedałem hamulca to miałem tak jak pękła mi taka część przy serwie kawałek plastiku kolor biały i od niego idzie rurka do silnika (podciśnienie) fachowo nazywa się to zawór zwrotny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rano nie miałem czasu tego zrobic, bo wiadomo, się spieszyłem.

Teraz faktycznie, najpierw sprawdziłem wszystkie koła, tylko tył prawy się nie ruszał i to pewno on zablokował hamulec.

 

Rozebranie, popukanie pomogło.

Przy okazji bede musiał wymienic będny, bo cieniutkie juz są, na zewnątrz też wyglądają nieciekawie wizualnie :mrgreen:

 

ps. rozumiem, że to nie wina Megane jako taka, ale mały minusik i tak jest :mrgreen: W poprzednich autach moich i ojca (kierowca ponad 30 lat) nie zdarzyło nam się ani razu coś taiego :-D A mrozy nie takie były, teraz to w sumie w nocy -1.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w Clio i Corsie miałem to samo, dwa razy zerwałem przez to linkę, bo przymarzła i przy zaciąganiu strzeliła. Od tego momentu nauczyłem się, że jak jest zimno to nie zaciągam ręcznego, a już tym bardziej jak wcześniej padał deszcz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zamarznięta linka w pancerzu to pierwsza sprawa ale często z biegiem czasu zapiekają sie rozpieracze hamulca ręcznego w bębnach i nie sposób ich ruszyć. ja zawsze jak mam do czynienia z hamulcami to je traktuje płynem hamulcowym i zawsze ładnie leciutko chodzą. pukając w bęben może po prostu rozpieracz wrócił na miejsce i dlatego hamulec puścił.

 

smarujmy linkę i samo regulatory i rozpieracze a na pewno będzie ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kiedyś miałem tak, że jeden bęben był praktycznie zjechany do metalu, a drugi był ok. Wystarczyło, że postawiłem auto na więcej niż jeden dzień (bez zaciągania ręcznego) na mrozie i już nie można było ruszyć. Po kilku próbach zawsze się udawało ruszyć, po rozebraniu bębnów wszystko stało się jasne :mrgreen:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Swego czasu stało się dokładnie to samo w mojej Megance. Koło zblokowane na parkingu, ale jakoś udało sie ruszyć. I niby wszystko było OK. Na drugi dzień przy 80km/h okładzina się zerwała i zblokowała koło. Normalnie horror na lewym pasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lewy a nie miałes czasami przed oderwaniem okładziny takiego stuku delikatnego jak lekko na hamulec naciskałes??Bo kurde u mnie i przed i teraz nawet po wymianie okładzin jest i nie wiem czy czasami nie trzeba przetoczyc bebnów.Co ty na to??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...
Swego czasu stało się dokładnie to samo w mojej Megance. Koło zblokowane na parkingu, ale jakoś udało sie ruszyć. I niby wszystko było OK. Na drugi dzień przy 80km/h okładzina się zerwała i zblokowała koło. Normalnie horror na lewym pasie.

 

Nie zazdroszczę... :| Mnie ostatnio zblokowało tylne lewe koło z tego samego powodu... ale akurat zjeżdżałem na parking przy 30 km/h. Gdyby to się stało 5 minut wcześniej to już by chyba nie było co zbierać (jeśli nie ze mnie, to z meganki mojej na bank).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Ehhh... I mnie to dopadło. Najpierw były problemy z ruszeniem (coś trzaskało) mimo, że samochód stał na biegu a nie na ręcznym. Wracałem do domciu, nagle coś trzasnęło i zaczęło terkotać. Zatrzymałem się, śmierdziało czymś przyjaranym z lewego tylnego koła. Po przejechaniu kawałka przyblokowało mi koło. Pojechałem do najbliższego warsztatu (na szczęście przyzwoity) i po rozebraniu bębna wysypały się okładziny grubości kartki papieru :/ Dobrze, że to stało się dziś a nie jutro jak z żonką i dzieckiem w trasie.

A najśmieszniejsze jest to, że w poniedziałek przy okazji przeglądu chciałem żeby mi to sprawdzili :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!