Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jaka to pompa?


Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio spaliła mi się pompa paliwa w mojej Megi 1.4 16V. Jest to bezapelacyjnie moja wina i teraz za to pokutuje.

Chodzi mi o to, że kupiłem zestaw naprawczy BOSCH i było by wszystko ok., ale niestety budowa, w której pompa się znajduje jest uszkodzona i trzeba ja wymienić.

Wszystkie obudowy, które są na allegro itp. stronach są inne niż moja i tu mam pytanie czy ktoś się spotkał z taką pompą, co na zdjęciach czy to jakaś rzeźba poprzedniego właściciela.

Jak przeglądałem allegro to góra tej obudowy pompy jest taka sama jak od 1.5 Dci tak mi się bynajmniej wydaje bo też ma dwa wężyki.

Proszę o jakąkolwiek pomoc.

P.S Ta po lewej (bardziej czysta z góry) jest od mojej Megi, a tamta nowo zakupiona.

 

Pozdrawiam

M.

 

Dodano: 29 lip 2013 - 14:24

Chyba nikt nie zna odpowiedzi na moje pytanie...

To mam jeszcze jedno pytanie odnośnie tej obudowy pompy. Czy ten uszczerbek, który widać na pierwszym zdjęciu (pompa po lewej) mogę wypełnić poxiliną? Chodzi mi o to czy nie będzie to przepuszczać oparów benzyny do środka?

 

Pozdrawiam

M.

post-21389-0-45718600-1374831850_thumb.jpg

post-21389-0-23296300-1374832009_thumb.jpg

post-21389-0-25576700-1374832263_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mogę wypełnić poxiliną?

Jasne!

Nie jestem pewien, ale pompa powinna być taka sama jak w silnikach 1,6/16V, powinna pasować od Scenica z takim silnikiem. Najlepiej zapytaj w ASO jaki nr OEM powinna mieć pompa, powinni podać po nr VIN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta Twoja obudowa pompy ogólnie jest popękana - nawet ten plastik na samym dole widać jest połamany, a chyba nie powinien, bo (z tego co pamiętam) przed wejściem do pompki paliwa jest jeszcze plastikowe siteczko.

Ta brudna obudowa, wygląda, jakby miała ułamany króciec zasilający.

Tak jak pisze Przemo, pompy od innych benzyn powinny pasować, a od diesla już nie koniecznie, bo nie wszystkie diesle miały pompkę elektyczną w zbiorniku (niektóre 1,5 chyba miały).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Przemo wypełnię to poxiliną.

Jedni mówią, że nie pasuje od 1,6 inni mówią, że to bez znaczenia, więc sam nie wiem. Sprawdzę to po nr. VIN w ASO tak jak mi doradzasz.

 

Dodano: 29 lip 2013 - 15:33

Ta brudna obudowa, wygląda, jakby miała ułamany króciec zasilający.

Nie wiem czy dobrze zrozumiałem chodzi Ci o tą końcówkę po prawej stronie, do której się podłącza kabelek od paliwa?

Jeśli tak to wszystkie obudowy pomp na allegro do benzyny tak maja.

Jeśli chodzi dół obudowy, który jest pęknięty w mojej pompie to podobno nie przeszkadza, ale nie chce mi się w to wierzyć.

Edytowane przez zx33
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście tak jest, wszystkie benzyny mają jeden króciec krótszy, a diesle mają takie same.

Dlaczego nie chcesz wsadzić tej świeżo kupionej pompy? Króćce nie pasują? W czym problem? Wsadź taką jak powinna być i już.

 

P.S. To Ty dzwoniłeś do mnie w sprawie dziwnego zachowania się wskaźnika poziomu paliwa? :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jeszcze jedna pułapka. Zobacz czy na wejściu do listwy wtryskiwaczy jest regulator ciśnienia, takie coś okrągłe wielkości 2-3 cm.

Nie jestem w 100% ale niektóre wersje silnikowe nie miały tego regulatora na listwie tylko zabudowany w pompie paliwa.

Pompa do benzyny powinna być identyczna. Obejrzyj też wtyczkę powinna mieć taką samą ilość podłączonych pinów; zasilanie pompy, poziom paliwa i czujnik rezerwy.

Nr OEM powinien być na obudowie pompy, poszukaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie to nie ja dzwoniłem… Niech zgadnę ktoś zadał Ci pytanie, czemu jeżdżąc na gazie wskaźnik poziomu paliwa opada? :D

 

Ciężko mi to opisać, czemu nie da rady tej „nowej” zamontować… Podasz mi na PW do siebie nr to zadzwonię i postaram się wytłumaczyć to przez tel? Jeśli to nie problem?

 

Dodano: 29 lip 2013 - 15:55

Nie mam samochodu pod ręką, ale postaram się to sprawdzić czy jest ten regulator ciśnienia paliwa.

Jeśli chodzi o ilość pinów to obie maja tyle samo, jeśli chodzi o resztę to nie mam pojęcia, ale sprawdzę to na dniach.

Dzięki że chociaż ktoś odpowiedział na mojego posta :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przemo tak jak pisałem ta druga pompa (ta brudna) nie ma urwanego króćca powrotu bo w każdej pompie do PB tak jest tylko dziwnym trafem u mnie jest takie cudo? I nie mam pojęcia czemu.

Jeśli u mnie nie będzie regulatora ciśnienia paliwa na litwie to musi kupić identyczna pompę jaką miałem wrodzoną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ja tylko zwracam na to uwagę.

Zresztą, na 99% nie masz regulatora ciśnienia w pompie, nie mylić z zaworem zwrotnym.

nie ma urwanego króćca powrotu bo w każdej pompie do PB tak jest

Rzeczywiście w MII tak to wygląda.

A tak z ciekawości, dlaczego ta druga pompa, brudna, nie pasuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znajomy mechanik powiedział że miałem tak podłączone na te dwa króćce i tak powinno być. Chyba zmienię mechanika na wszelki wypadek.

A jest możliwość że mam zamontowany bak i osłonę pompy od 1,5 DCi? Czy raczej nie jest to możliwe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bak jest raczej taki sam we wszystkich wersjach silnikowych, mocowanie pompy też powinno być takie samo. Jak również przewody paliwowe, różnica możne być w wersjach benzyna/diesel. Przynajmniej tak mi się wydaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanik jeszcze powiedział że muszą być te dwa króćce bo paliwo musi wracać ale z drugiej strony jeśli wszystkie pompy od wersji benzynowej nie posiadają tej końcówki to gdzie wraca paliwo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaraz, jak nie posiadają końcówki ? Przecież masz dwa króćce. Jeden podaje paliwo do silnika, drugi "zwraca" nadmiar.

Ile masz rurek przy pompie? Tzn. tych paliwowych?

Wydaje mi się jednak, że w przypadku gdy pompa ma regulator ciśnienia, to w taki przypadku nadmiar paliwa może być zrzucany przez pompę od razu w baku.

Wtedy nie będzie potrzebna rurka powrotna. Nie wiem czy moje przypuszczenia są słuszne, nie mam jak tego sprawdzić w tej chwili.

Chociaż powinno to być opisane w serwisówkach.

 

Dodano: 29 lip 2013 - 18:52

No i chyba już wiem :!:

OPIS

Układ zasilania paliwem jest układem bez przewodów powrotnych.

Ciśnienie zasilania nie zmienia się w zależności od obciążenia silnika.

Układ składa się:

– z rampy (1) bez złącza przewodu zwrotnego i bez regulatora ciśnienia zasilania,

– z jednego przewodu (2) łączącego układ ze zbiornikiem,

– z zespołu zasilania benzyną "pompa - czujnik - filtr" wyposażonego w regulator ciśnienia (3), pompę (4) oraz filtra

benzyny (5) (wszystkie elementy znajdują się w zbiorniku paliwa),

– z jednego zbiornika układu recyrkulacji oparów benzyny (6).

SCHEMAT DZIAŁANIA UKŁADU ZASILANIA

thumb_hosting_zdjec_1375116668__meganeii_14_16_uklad_paliwowy.jpg

Teraz staje się wszystko jasne. Ta brudna pompa powinna na 100% pasować do Twojego auta.

Pod warunkiem że to rzeczywiście Megane II

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę mi to wszystko rozjaśniłeś... muszę to wszystko sprawdzić, a jeśli regulatora ciśnienia jest przy wtrysku paliwa tak jak pisałeś wcześniej? Ta brudna pompą jest na 100% od M II

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!