Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Brak dwójki, czwórki, szóstki w skrzyni biegów


ange7

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Jadąc wczoraj autem, ponad 100 km od domu, przy próbie wrzucenia czwórki, lewarek wszedł jak w masło. Najpierw pomyślałem, że skrzynia już nie działa, ale udało mi się wrzucić trójkę. Okazało się, że nie ma 2, 4 i 6, ale jest 1, 3 i 5. Ogólnie mam wrażenie, że lewarek jest jakby trochę poluzowany. Biegi wchodzą mniej precyzyjnie, wrzucenie wymaga wyczucia, ale dojechałem do domu korzystając z dostępnych biegów. Wstecznego nie potrzebowałem, więc nie sprawdziłem, ale ponieważ cała strony do tyłu nie działa, to wsteczny pewnie też nie.

Czy ktoś ma pomysł co to może być i czy naprawa będzie wymagała wizyty w warsztacie, czy można spróbować zrobić coś samodzielnie?

Z góry dziękuję za sugestie i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobnie, tyko że z biegami w górnym położeniu (1, 3, 5). Ale przyczyna zapewne będzie ta sama: pancerz linki wypadł ze wspornika. Jak najbardziej można samemu sobie z tym porodzić. Tu więcej szczegółów: http://megane.com.pl/topic/43976-brak-biegow-1-3-5/page__p__329095__fromsearch__1#entry329095

Edytowane przez damiar
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedź. Niestety u mnie pancerze linek siedzą w sporniku, za to sam wspornik jest luźny. Przy dolnej śrubie (dziwny łepek, nie mam takiego wkrętaka) wspornik się ułamał, a w górnym otworze śruby nie było. Nie chce mi się wierzyć, że sama się wykręciła.. dziwne, że biegi 1, 3 i 5 jakoś wchodziły. Przyspieszę chyba wizytę w warsztacie w sprawie wymiany rozrządu ze względu na wymianę/naprawę wspornika.

Jeszcze raz dzięki i pozdrawiam.

Edytowane przez ange7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie wiem jak to wygląda w megane, co to za tajemnicza śruba. Może jakbyś fotkę miał to będzie łatwiej.

dziwne, że biegi 1, 3 i 5 jakoś wchodziły

To już nie wchodzą w ogóle? W jednym kierunku wspornik musiał się jednak blokować, tak żeby pancerz linki się nie przesuwał i można była wbić te biegi. Weź drugą osobę niech zmienia biegi, a Ty obserwuj jak sprawa wygląda z tym wspornikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wspornik jest zamocowany do auta za pomocą dwóch śrub. Przy dolnej mam wspornik odłamany. W miejsce śruby górnej, której nie było włożyłem mniejszą śrubę, którą miałem pod ręką. Teraz mogę wrzucić każdy bieg, ale czuć, że dźwignia ma luzy. Chciałbym to naprawić dobrze, więc albo wymienię wspornik na cały, albo go naprawię. Zobaczę co powiedzą (ile zawołają :!:) w warsztacie przy okazji wymiany rozrządu.

Aha, nie demontowałem akumulatora, tylko rurę doprowadzającą powietrze do silnika. W Megane to wystarczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!