Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane II nie pali dobrze


rocky5

Rekomendowane odpowiedzi

Kupiłem Megankę II 82KM 1.5dci rok temu ... i niestety będę ją musiał sprzedać jakiemuś mechaniorowi żeby naprawił i sprzedał dalej bo ja już nie mam sił. Znam się trochę na mechanice i wszystkie proste naprawy robię sam. Jednak teraz opadły mi ręce. Samochód chodzi jak burza, tylko odpala bardzo ciężko (i wyświetlił się Check Injection), ciężko znaczy że tak za 3-4 razem i po odpaleniu kopci niemiłosiernie przez około minutę (dym jest jasny, biały). Samochód trochę klekocze po odpaleniu. Ale chodzi jak burza, przyśpieszenie takie jakie było itd. Po podłączeniu do Clipa wyskoczył błąd wtrysku czwartego, gdy skasowałem błędy samochód opalał normalnie, by znowu po dwóch tygodniach błąd pojawił się ponownie. Czy słabe odpalanie może być tym spowodowane błędem tego jednego wtrysku? Wymieniłem już czujnik położenia wału, no ale niestety nie pomogło.

 

proszę o pomoc, bo nie stać mnie na nowy samochód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem już czujnik położenia wału, no ale niestety nie pomogło.

....bo ja już nie mam sił

gdybym miał wymieniać losowo części i by to nic nie pomagało, to też bym nie miał sił. Masz czarno na białym, ze problem jest z z układem wtryskowym. Jeżeli filtr paliwa czysty, pompka paliwa szczelna, to do wymiany zaworek zwrotny paliwa we wtryskiwaczu.

Auto jak odpali i zgasisz, to później odpala bez problemu, czy też za 3-4 razem ?

Po dłuższym postoju przed odpaleniem silnika napompuj gruszką paliwo i sprawdz czy jest lepiej. Jeżeli nie, to próba przelewowa wtrysków, będziesz wiedział w których wymienić zaworki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wskazówki ale próby przelewowe robiłem i wszystkie wtryski dają tyle samo paliwa na powrotach. Filtr paliwa wymieniałem około 15 tys. kilometrów temu. Jak podpompuje paliwo to objaw jest dalej ten sam (czyli tak czy siak nie odpali za pierwszym razem), zamontowałem zaworek zwrotny przed gruszką (patrząc od strony filtra paliwa). Jak samochód odpali raz to potem pali za pierwszym razem (po pracy czyli po około 9h jest mu już ciężko, ale odpala za pierwszym razem). Największy problem jest zawsze rano - nawet podczas upałów. Czy błąd Check Injection zniknie sam po naprawie usterki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mhm, to wtryski są ok. Z objawów które podajesz, to ewidetnie cofające się paliwo, czyli zaworek w gruszce. Ale dziwne że nie chce palić lepiej po podpompowaniu gruszką.

Ten zaworek zamontowałeś dzisiaj dla testu, czy jeździsz z nim już jakiś czas ?

U mnie pamiętam że check inj znikał sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaworek zamontowałem jakiś czas temu, mimo to w przewodzie pomiędzy gruszką a filtrem paliwa nadal przybywa powietrza i czasem jest pusty. Na obecną chwilę w przewodzie nie ma powietrza (jedynie takie minimalne pęcherzyki o średnicy około 2mm). Ostatnio miałem wymienianą uszczelkę pod głowicą (2 raz w ciągu 2 miesięcy :/ - samochód nie przegrzał mi się, nigdy nie osiąga 90 stopni, nie wiem czy ten model tak ma), i o ile mnie pamięć nie myli błąd wyskoczył dzień po wymianie tej uszczelki - czy mechanik mógł pozmieniać kolejność wtrysków i takie objawy mogą być tym spowodowane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, opiszę jak sytuacja ma się na tę chwilę. Pojechałem z samochodem do Sokola z forum clio. Podpiął Clipa no i lipa, bo mi akumulator padł i była masa błędów. Czego się doszukaliśmy to na pewno wtryski były źle włożone tzn. w nie te gniazda co trzeba, drugą usterką był błąd EGR'a, którego wyczyściliśmy. No i póki co to by było na tyle - muszę jeździć i zobaczyć jak samochód się sprawuje. Zrobiłem 30km i na razie błąd się nie pokazał. Dodatkowo na Clipie sprawdziliśmy ciśnienie na listwie wtryskowej i jest OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!