Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Ogromnie spalanie, słabe przyspieszenie, obroty falują


krisy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!! jestem posiadaczem megi II 1.6 benz + gaz i niestety od jakiegoś czasu mam z nim duzy problem więc średnie spalanie w trasie przy predkosci 90km/h wychodzi średnio w okolicach 12 l/100 benz a gazu to juz wogóle szkoda gadać(wskazanie według komputera"Current" pokrywa sie z moimi wyliczeniami ) . Z całego baku 42 litrów gazu wczesniej robilem 480 teraz tylko 330:( do tego falujace obroty na luzie miedzy 650-750 . Słabe przyspieszenie do setki nie moge zejść ponizej 15 sekund:( Zauważyłem również że z rana na zimnym silniku po wlączeniu auta obroty ustawiaja się tylko na 950 poczym prawie zaraz spadaja na 750 a wczesniej wydaje mi sie ze wchodzily najpierw na 1100. Przepustnica podmieniona bez różnicy, filtr paliwa i świece nowy cewki wyglądaja oki, kzfr wymieniane 30 tys/km temu rozrząd 5tys temu, byłem w serwisie na komputeze i nic im nie pokazało . już nie mam pojecia co to moze byc:(

 

Dodam jeszcze że sonda przed katem również wymieniona ponieważ takie przypuszczenia jej winy dał servis , niestety to nie to jest powodem problemów:(

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6, pkt. 5.7

 

0cool

Edytowane przez 0cool
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:(

Przepraszam za te cytaty w całości ale pierwszy raz piszę na tym forum.

Problem wygląda następująco:

Podczas ruszania samochodem na niskich obrotach tzn. podczas puszczania sprzęgła obroty nagle spadają i gdyby nie dodanie gazu w trakcie to samochód by zgasł.

Poza tym bardzo wolno się zbiera, rozpędzenie go do 100km/h mogę porównać do mojego seicento 900 które także posiadam. Obroty nie falują, silnik chodzi równo płynnie i cicho, przepustnice oglądałem od strony dolotu, tzn filtra powietrza wygląda na czystą, nie ma żadnych nacieków, oleju itd. Jadąc dzisiaj zauważyłem, że przy ok. 110km/h, to było chyba ok. 3000rpm na piątym biegu po wciśnięci gazu zaczął ładnie przyspieszać, ale na pozostałych niższych biegach podczas rozpędzania samochodu problem występuje. Wcześniej miałem fiata stilo jtd 115km i on przyspieszał jak rakieta. To moje pierwsze francuzkie auto i chciałbym, żeby wszystko w nim grało tak jak w poprzednich samochodach. Proszę pomóżcie. Nie znam tego silnika i nie wiem od czego zacząć i gdzie szukać. I jeszcze jedna rzecz: zauważyłem, że czujnik (chyba podciśnienia??) na kolektorze dolotowym jest luźny. Jest na nim oring, ale nie siedzi tam ciasno. Czy to może mieć coś wspólnego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podczas ruszania samochodem na niskich obrotach tzn. podczas puszczania sprzęgła obroty nagle spadają i gdyby nie dodanie gazu w trakcie to samochód by zgasł.

Każde auto zgaśnie jak mu nie dodasz gazu :(

Wymień świece, co z tego, że wyglądają dobrze, ile na nich przejechałeś?

Być może masz nawet nieopowiedzenie świece do gazu. Sprawdził bym też regulację LPG.

Poza tym te silnik lubią wysokie obroty, dlatego na 5-ce przy 3000 rpm tak chętnie przyspiesza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie przy 3 tys. nie przyspiesza na 5 biegu tylko dusi sie przy gaz do dechy i spalanie prawie 25 litrów. Reaguje tylko jak dodaje gaz powoli, ale czasem jak przekroszę połowę gazu to czuć że auto trochę zwalnia. Mi wydaje że przepustnica uszkodzona albo pedał gazu. Wyprzedzanie malucha moim autem to droga do śmierci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam w samochodzie instalacji LPG. Na starych świecach było to samo. Nie mówię o ruszaniu bez gazu dodaję go trochę, ale nawet przy delikatnym puszczaniu sprzęgła obroty gwałtownie spadają i trzeba przycisnąć mocniej gaz żeby nie zgasł. Jeździłem wieloma autami i nie było takiej sytuacji wiec nie wydaje mi się że jest to normalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!! A więc kiedyś tez miałem problem z ruszeniem poniewaz po kilku sekundach gasł i musiałem trzymać mu obroty powyzej 3tys zeby wogóle ruszyc przy wyprzeganiu znowu gasł i tak aż sie rozgrzał i na ciepłym było niby oki z początku ale potem tez najpierw obroty przy wyprzeganiu zaczeły spadac ponizej 500 az było słychac pasek alternatora albo zgasł i wtedy pomogło podłaczenie pod kompa i wyczysczenie błedów problem znikł:D

A co do sytuacji teraz to świecił się chec i byłem w Serwisie Renault w Siedlcach i pokazywał mi błąd "P0130 Sonda Lambda (rząd 1 czujnik 1) wadliwe działanie" czyli sonda przed katem . Wymienili mi ją na zamiennik Boscha i zadowolony wyjechałem z warsztatu. Niestety po wyjechaniu z miasta spalanie było nadal bardzo wysokie a po kilku km dalej zapalił się chec wiec z powrotem i ten sam błąd, po dalszych oględzinach pompka do wymiana bo robiła wir w baku ale ze cena kosmiczna to zdecydowałem jąwymienić sam. wtedty tez zainwestowałem w kabelek elm 327 i oprogramowanie scanmaster podłaczyłem go i co błąd wyskoczył to kasowałem. Wykasowałem go kilka razy i teraz mam nadzieje ze znikł na dobre:)Pużniej wymieniłem pompke paliwa i teraz sytuacja wygląda tak:

Ben: Silnik równo chodzi nie ma problemów z obrotami przy wyprzeganiu spadaja do 900 na ludzie schodzą do ok 750

lpg: Obroty falują miedzy 650-750 przy wyprzeganiu spadaja ponizej 600 potem wracaja szybko na właściwe miejsce

 

Do tego zanim przełączy się ben na lpg to spalanie nawet przy ciśnięcu pedału gazu nie wskoczy wyzej niz 12l/100 a po przełączeniu na lpg komp pokazuje nawet 25 i wtedy juz nawet jak wruce z lpg>ben to komp dalej pokazuje takie pomiary. Podłaczyłem go pod elma i w skanmasterze widze ze chwilowa korekta na benzynie i postoju wynosi -3% i rosnie z pedałem gazu juz na "+" na jak przełaczy na lpg to odrazu robi się 99% i czy daje gazu czy nie to tak zostaje . Do tego cały czas przy zmianie biegów szarpie, przy daniu lekko gazu obroty najpierw lekko spadaja swiatła przygasają dopiero rusza aku wymieniłem dalej to samo:( przepustnica wsadzona druga umyta i przyuczona tylko całkowicie się zamyka przy dodaniu gazu słychać ją jak uwalnia ciśnienie a czujnik TPS na postoju pokazuje jej uchylenie 11* . Do tego jak jest włączony zapłon to cały czas piszczy ale na starej miałem to samo wieć może ta jest uwalona też?

Teraz zamówiłem dwie uszczelki do przepustnicy ale raczej lewego nie łapie skoro na ben jest dobrze. Sprawdze jeszcze cewki ponieważ od nowości mam 4 DENSO .

I tak samo jak kolegi Marcin3134 do 3 tys wogole nie ma mocy a powyżej jak mu depne jak by turbo którego nie ma ;p Wyczytałem również że moze być elektrozawór kzfr i jak wypinam od niego wtyczke to samochód powinno jeszcze bardziej zamulić a u mnie tylko świeci się servis i chec injection;/ Albo jeszcze uwalone UCHa ponieważ teraz chicałem zrobić reset map benzynowych zeby potem jechac na kalibracje lpg i podczas krecenia go do odcinki obroty dochodzą do 6500 czyli miejsca docelowego odcinki i nie odcina why? Temperatura silnika pokrywa sie z tą na desce .

 

 

Kolego airbites twój problem dotyczy świec cewek albo teaz czytałem o takich przypadkach gdy sonda świrowała.

Marcin3134 sprawdź filtr powietrza bo może być zapchany i przez to dopiero po wiekszym otwarciu przepustnicy zasysa potrzebą ilość powietrza. Podjedź też na kompa niech sprawdzą ustawienie przepustnicy.

Pozdrawiam Renomaniaków:)

Edytowane przez krisy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cewki były wymeinione. Sonda świrowała? Hmm na clipie nie pokażal błędy przy pracy silnika. Tylko zauwazyłem że przepustnica przy pracującej silniku nie wychyla po dodaniu gazu i zaczyna powoli wychylać po przekroszeniu 4 tys. obr/min i nie ma znaczenia czy ciepły czy zimny silnik. Zastanawiam jak zdjąć tłumik dolotu ten duży przyz zderzaku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak właśnie, hm u mnie niestety piszczy az to włączenia silnika i to piszczy ten niesławny silnik krokowy,na starej też tak miałem .Kiedyś pisałęm na forum o tym i Niektórzy mają tak ze piszczy a niektórym nie nawet żekomo w serwisie twierdzą że tak powinno być . Dziś odpiełem sonde i pojezdziłem bez niej spalanieani nie wzrosło ani nie zmalało wiec ECU chyba wogóle nie bieże jej pod uwagę;/ muszę sprawdzić czujnik temperatury do ECU ale nie wiem gdzie on jest bo podobno są 2 jeden na deske (Znalazłem ) a drugi na ECU ktoś podpowie?:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, wysyla info do ECU o info temp w powietrzu. Temp silnika to inaszej temp. wody.

 

Dodano: 11 sie 2013 - 16:39

A dzis zauwazyłem że filtr powietrza jest czysty, prawie nowy i był wymieniony prawie 60 tys. km wcześniej. W poprzednim aucie po 10 tys. km był już brudny. Czyżby dolot może być zatkany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!