Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Filtr paliwa lub inne wmiany przed dłuższą trasą


Rms

Rekomendowane odpowiedzi

Zbliża się nasz wyjazd na urlop. W sumie spodziewam się ok. 3500 km trasy w dwie strony. Auto mam od ponad roku i nie wiem kiedy był wymieniany filtr paliwa. W sumie auto działa OK. Zastanawiam się czy przed taką trasą wymieniać filtr paliwa? Co radzicie? Czy ma sens wymiana skoro wszystko działa?

Ps. Nawet nie wiem gdzie go szukać... . Więc jeśli już to warsztat.

A może są inne rzeczy, na które powinienem zwrócić uwagę przed taką trasą? To moje pierwsze Renault więc nie mam doświadczenia i dzięki za podpowiedzi :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtra paliwa nie zaszkodzi wymienić, tym bardziej, że koszty niewielkie, bo wymienia się sam wkład. Warto dokładnie wyczyścić puszkę filtra. U minie po dwóch latach był tam niezły syf, mimo stosowania paliw premium.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem jeśli coś nawala/dokucza to należy to naprawić przed wyjazdem, koszty będą niższe i nie zepsujecie sobie urlopu, wszelkie wymiany oleju, naprawy zapobiegawcze proponuję zrobić 500-1000km przed wyjazdem w celu sprawdzenia czy wszystko zostało naprawione jak należy

 

dodatkowo na co należy zwrócić uwagę:

- stan zawieszenia, stuki itd

- hamulce, czy nie są na wykończeniu

- ciśnienie w oponach + koło zapasowe

- stan płynów

- oświetlenie

- posprzątać samochód, komfort jazdy jest najważniejszy

- poziom klimy + filtr kabinowy

- wycieraczki

 

podjedź do dobrego warsztatu w swojej okolicy, do kogoś komu ufasz i niech Ci zrobią miniprzegląd, w moich okolicach kosztuje to ok 50zł a często się zdarza, że nic nie trzeba płacić jak w warsztacie słabszy ruch :D

Edytowane przez impio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można też pomyśleć o rozrządzie jeśli nie był wymieniany od dawna czyt. gdy nie wiesz jak dawno.Standardowo olej,filtry,nabicie klimy jak kolega wyżej napisał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolega chce przejechać 3.5 tyś km nie 35 tyś!

Jesli auto działa to wsiadaj i jedź! wymiana filtrów zaprocentuje spadkiem spalania a filtr kabinowy przy dużej ilości osób w aucie no lepiej mieć czym oddychać niż nie mieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym rozrządem to miałem na myśli skontrolowanie kiedy był wymieniany, bo jeśli nie wiadomo robi się to zazwyczaj po zakupie auta i sprawdza w książce na jakie km i ile lat przypada wymiana. Przecież jeśli nie wymieniany rozrząd to nigdy nie wiadomo kiedy zużyty pasek (ze zużytymi rolkami) strzeli bez różnicy czy trasa 3,5 tyś , 35 tys , czy wyjazd po bułki za rogiem 200m . Czasami takie info jest w książce serwisowej, pod maską na osłonie górnej itd...

Edytowane przez Domcio181
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy podczas przeglądu wyszło coś o czym nie pisaliśmy ? warto wiedzieć :!:

 

a gdybyście jechali w 10tyś podróż ( w takową się wybieram w przyszłym roku ) na co zwrócilibyście uwagę (oprócz tego co było już wymienione w temacie) ?

Edytowane przez impio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a gdybyście jechali w 10tyś podróż ( w takową się wybieram w przyszłym roku ) na co zwrócilibyście uwagę

Przede wszystkim zainteresowałbym się stanem tarcz hamulcowych i klocków oraz płynem hamulcowym, płynem chłodniczym, rozrządem oraz paskiem akcesoriów i kółkami od paska, stanem akumulatora, klimatyzacją oraz filtrami.

 

Dodano: 17 sie 2013 - 16:20

Zapomniałem dodać że trzeba także sprawdzić stan opon i wymienić je na nowe jeżeli są starsze niż 6 lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aston - ja robię zbiornik tygodniow. W cyklu mieszanym to jakieś 700km. Miesięcznie więc z weekendowymi wypadami ogarniam koło 4 tyś. Jeśli trafi się w między czasie wypad do polski to w miesiącu mam około 7k.

Czy Twoim zdaniem powinienem w niedzielę, zamiast na sumę - do garażu robić przeglądy okresowe?? Renówką przez 10 miesięcy zrobiłem jakieś 40 tyś (mam więcej aut i czasami je zmieniam, żeby plecy nie pękły) nie wymieniłęm do tej pory w aucie nic poza filtrami, oponami z tyłu i dwumasą (ale tę już miałem zepsutą jak auto kupiłem - były przerzuty na rozrusznik). Zatarłem co prawda silnik ale to zbieg okoliczności. Też prawdopodobnie kupiłem przytarty.

Z Twoim podejściem powinienem nie spać po nocach tylko napinacze poprawiać.

Jeśli auto jest dobre to się wsiada i jedzie (wyposarzając się w assistance). Jeśli słabe to się szuka legowiska na mazurach.

Edytowane przez subratri
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Subratri nie znam twoich samochodów tylko odpowiedziałem na pytanie kolegi Impio. A co Ty robisz w niedzielę zupełnie mnie nie interesuje. Ja osobiście bym się tymi rzeczami zajął, jeżeli miąłbym do pokonania na raz 10tyś km a wcześniej nie zajmowałem się samochodem. Sam miałem w tamtym roku przypadek, że zapiekł się klocek w prowadnicy i trzeba było na szybko reanimować hamulce w górach. Przeżycie niesamowite jak wiesz, że z klocka o grubości 5mm który miał wytrzymać do wiosny następnego roku został tylko 1mm okładziny.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tu nie o to chodzi czy ktoś się zajmuje samochodem czy też nie, ale pewne rzeczy tzw eksploatacyjne się po prostu zużywają, przynajmniej tak jest w moim samochodzie, skoro hamulce działają to nie znaczy, że nigdy się nie zużyją ... itp zwrócenie uwagi na pewne istotne rzeczy, które staramy się wymienić w tym temacie może usprawnić nam podróż i zapobiec durnowatym awariom, nie mam zamiaru w afryce wymieniać amortyzatorów, bo tutaj miały jeszcze 5% ponad stan, ale po Waszych postach wnioskuję, że większość jeździ, aż samochód się nie zatrzyma, cóż każdy ma swoją filozofię, skądś te stany igły muszą się brać w PL ... Oczywiście assistance to podstawa, tego nie neguję.

myślę, że nie jest to temat, w którym chwalimy się kto ile przejechał i co zrobił ... subratri zapomniałeś o oleju, chociaż to wiele wyjaśnia, dlaczego zatarłeś silnik ;)

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.7

Ludzie :!: Czytajcie przed wysłaniem to co palce "nastukały" na klawiszach :!:

Poprawcie, wstawcie odpowiednie znaki przestankowe. Zacznijcie nowe zdanie wielką literą B)

Nikt was nie goni :!: Nie ogłaszaliśmy konkursu wklepywania literek na czas :!: ;) -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

olej to kolejna sprawa. Pewnie, że nie wymieniem co 15k. Musiał bym mieć beczki oleju pod domem. Też staram się to przeliczać na warunki eksploatacyjne.

A amory to taki właśnie przykład, że nie warto wszystkiego wymienieć.

Co do Twoich klocków - no własnie, Jak bardzo byśmy nie byli przewidywalni to i tak zawsze coś się może zesrać (jak mój zatarty rozrósznik w środku nocy w środku niemiec - jak bym nie dbał o samochód to i tak w aso 1k Euro za darmo zostało)

Co do wymiany rzeczy na zapas... hmm wiem po sobie, że duże odległości nie niszczą auta tylko te małe. Tu zapalę, tam spidbamp, tu znowu rondo a za chwilę kombajn pod prąd i tak robię 5 tyś i opon nie ma, swożnie się hwieją, hamulce zostały , po rondach łożysko wysiadło... A na autostradzie - co najwyżej można przeguby zostawić jak się za szybko jedzie, bądź też tłoki ale tego raczej nie potrafimy przewidzieć.

Reasumując, nie podejrzewam, żeby wyprawa na 10k km miała się odbywać po bambusowych wioskach tylko po autostradach.

Tak więc - jesli auto dbane, sprawne i na czas serwisowane, to wsiadać i jechać. Jesli natomiast auto robie tylko tak, żeby jeździło, to lepiej wycieczka rowerowa po augustowie.

A co do moich aut... hmm każdemu, życzę takich aut jak moje. (poza igłą peugotem którego kupiłem niedawno ale już zaczyna dochodzić do siebie i ten)

Edytowane przez subratri
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • Like
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!