Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Filtr paliwa lub inne wmiany przed dłuższą trasą


Rms

Rekomendowane odpowiedzi

Zbliża się nasz wyjazd na urlop. W sumie spodziewam się ok. 3500 km trasy w dwie strony. Auto mam od ponad roku i nie wiem kiedy był wymieniany filtr paliwa. W sumie auto działa OK. Zastanawiam się czy przed taką trasą wymieniać filtr paliwa? Co radzicie? Czy ma sens wymiana skoro wszystko działa?

Ps. Nawet nie wiem gdzie go szukać... . Więc jeśli już to warsztat.

A może są inne rzeczy, na które powinienem zwrócić uwagę przed taką trasą? To moje pierwsze Renault więc nie mam doświadczenia i dzięki za podpowiedzi :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtra paliwa nie zaszkodzi wymienić, tym bardziej, że koszty niewielkie, bo wymienia się sam wkład. Warto dokładnie wyczyścić puszkę filtra. U minie po dwóch latach był tam niezły syf, mimo stosowania paliw premium.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem jeśli coś nawala/dokucza to należy to naprawić przed wyjazdem, koszty będą niższe i nie zepsujecie sobie urlopu, wszelkie wymiany oleju, naprawy zapobiegawcze proponuję zrobić 500-1000km przed wyjazdem w celu sprawdzenia czy wszystko zostało naprawione jak należy

 

dodatkowo na co należy zwrócić uwagę:

- stan zawieszenia, stuki itd

- hamulce, czy nie są na wykończeniu

- ciśnienie w oponach + koło zapasowe

- stan płynów

- oświetlenie

- posprzątać samochód, komfort jazdy jest najważniejszy

- poziom klimy + filtr kabinowy

- wycieraczki

 

podjedź do dobrego warsztatu w swojej okolicy, do kogoś komu ufasz i niech Ci zrobią miniprzegląd, w moich okolicach kosztuje to ok 50zł a często się zdarza, że nic nie trzeba płacić jak w warsztacie słabszy ruch :D

Edytowane przez impio
Odnośnik do komentarza