Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Awaria układu parktronik - nie działają czujniki


Rekomendowane odpowiedzi

Nagle przestały działać czujniki parkowania w moim aucie. Po podłączeniu do komputera (nie w ASO), podobno nie widzi sterownika od czujników.

Po wrzuceniu wstecznego, nie ma żadnego dźwięku, nie działa też wyłącznik od czujników w konsoli środkowej. :D

 

Zdemontowałem moduł od czujników i nie mogę znaleźć używanego o takich samych numerach... ale poza numerem części, jest jeszcze opis:

HW02 / SW 1.0 / CODE03 i z takimi oznaczeniami już jest szansa coś znaleźć.

 

Teraz pytanie, czy muszę mieć taki sam moduł jak ten, który zdemontowałem, czy nie ma to żadnego znaczenia?

Sporo taniej mogę mieć moduł (od auta sprzed FL), o oznaczeniach HW02 / SW1.0 / CODE02...

 

Ewentualnie, może problem jest gdzieś indziej, niż w module/sterowniku?

post-19295-0-93389400-1376218613_thumb.jpg

Edytowane przez mpDante
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za link, od wczoraj szukam na wszystkie możliwe sposoby... a na tą aukcję jeszcze nie trafiłem :D

Czyli dobrze kombinuję, że trzeba wymienić sterownik?

 

edycja:

Dobra, sterownik kupiony... jakby ktoś miał inne pomysły/sugestie, to będę wdzięczny :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co widzę na schematach nr 1222, tych przed liftingiem jak i po ALE DLA SCENIOLA II 8200272822, to rozkład pinów i ich podłączenie w kostkach i do odpowiednich elementów jest identyczne. Nie wiem jednak czy same wtyczki swoim profilem będą pasowały, tego na schematach już nie widać, przypuszczam jednak, że będą takie same.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dzisiaj dotarł do mnie inny, używany, mouduł. Takie same oznaczenia jak u mnie, z tym, że ten, który kupiłem jest lekko starszy (19.04.06).

<><><><><><><><><><>

Po podłączeniu do wtyczki w bagażniku, nie ma żadnej reakcji. Teraz pytanie, czy ten moduł może wymagać programowania, czy powinien działać od razu po podłączeniu?

 

Dodano: 19 sie 2013 - 13:58

Odgrzewam temat, oba moduły cofania są sprawne. Kolega sprawdził mi to w Scenicu (sprzed FL), więc wychodzi na to, że oznaczenie modułu nie jest istotne...

<><><><><><><><><><>

Tylko co teraz? Nadal mam niesprawny układ... :mrgreen:

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9 -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega mi to sprawdzał w jakimś warsztacie, podłączali pod kompa i podobno nie da się połączyć z czujnikami, więc odpuściłem sobie szukanie CLIPa. Nie wiem pod jakie urządzenie było podpinane, bo miałem to gratis :) W każdym razie, inne drobne błędy pokazało, więc komunikacja z autem była. Szkoda mi 150zł na CLIPa w ASO, bo nie mam gwarancji, że to coś da.

Czujniki nie mogły "wyparować" z dnia na dzień. Jednego dnia, wieczorem parkowałem przy ich użyciu, rano już było "głucho". Teraz postaram się zdjąć zderzak i poodpinać pojedynczo czujniki, może wtedy coś zadziała.

Wcześniej przez długi czas, jak czujnik (jeden lub kilka) zamókł, to po wrzuceniu wstecznego miałem ciągły sygnał. Po wyschnięciu nie było problemu...

To co znalazłem na necie o awarii czujników, daje do zrozumienia, że sterownik powinien pokazać jakieś błedy... albo sam układ powinien piszczeć przy załączaniu.

Edytowane przez mpDante
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zainspirowany przez KOl. Nel do poszukiwania i czytania serwisówek diagnostyki napotkałem coś takiego w serwisówce dla sceniola II

Niestety znalazłem tylko namiastkę z prawie 1000 stron całości... :)

87F

KONFIGURACJA W ZWIĄZKU Z WYMIANĄ

MODUŁU ELEKTRONICZNEGO

Po wymianie modułu elektronicznego skonfigurować

ponownie moduł elektroniczny systemu pomocy w

parkowaniu, w celu wpisania typu pojazdu przy pomocy

konfiguracji CF005 IDENTYFIKACJA POJAZDU

(menu tryb naprawy, funkcja konfiguracji

przyrządu diagnostycznego).

Funkcja ta służy do dostosowania pola wykrywania

czujników do pojazdu.

Typ skrzyni biegów związany z typem pojazdu (automatyczna

lub mechaniczna skrzynia biegów)

umożliwia odpowiednie dostosowanie czasu

działania systemu pomocy w parkowaniu.

Włączenie systemu pomocy w parkowaniu zostaje

zasygnalizowane krótkim sygnałem trwającym 0,5

sekundy (włączony bieg wsteczny).

Działanie czasowe przez 3 sekundy pozwala

uniknąć, w pojazdach wyposażonych w

automatyczną skrzynię biegów, emisji sygnału

dźwiękowego przy każdej zmianie położenia dźwigni

z pozycji P do pozycji D.

Do dwóch typów pojazdów można wprowadzać

dane przy pomocy przyrządu diagnostycznego:

- J84 TA: W przypadku samochodów Scenic II, w

wersji krótkiej i długiej, wyposażonych w

automatyczną skrzynię biegów.

- J84 BVM: W przypadku samochodów Scenic II, w

wersji krótkiej i długiej, wyposażonych w

mechaniczną skrzynię biegów.

Po skonfigurowaniu modułu elektronicznego,

sprawdzić, czy konfiguracja została prawidłowo

uwzględniona, przy pomocy przyrządu do odczytu

konfiguracji LC005 IDENTYFIKACJA POJAZDU

(menu tryb naprawy, funkcja konfiguracji przyrządu

diagnostycznego).

 

Zapewne w serwisówce do meganki jest podobnie......

Prawdopodobnie tu tkwi problem z jakim się męczysz.

Rozwiązanie jest tylko jedno- CLIP i kumaty serwisant.

Może nawet Twój moduł będzie sprawny, a tylko wysypały się ustawienia tej konfiguracji.

 

dodano

 

By było bardziej wesoło to istnieje jeszcze programowalna możliwość regulacji samego buzera, od całkowitego wyłączenia dźwięku do max, nawet z możliwością zmiany tonu:

 

MOŻLIWOŚĆ REGULACJI

Zależnie od życzenia klienta, istnieje możliwość modyfikacji

głośności i barwy dźwięku brzęczyka, przy

pomocy przyrządu diagnostycznego (menu tryb naprawy,

funkcja konfiguracji przyrządu diagnostycznego).

Konfiguracja CF001 GŁOŚNOŚĆ BRZĘCZYKA

(BUZZERA) umożliwia wyregulowanie poziomu

głośności brzęczyka.

Możliwych jest pięć zakresów:

- BEZ SYGNAŁU

- SYGNAŁ CICHY

- SYGNAŁ ŚREDNI

- SYGNAŁ GŁOŚNY

- MAKSIMUM

Konfiguracja CF006 BARWA DŹWIĘKU

BRZĘCZYKA umożliwia wyregulowanie barwy

dźwięku brzęczyka.

Możliwe są trzy ustawienia:

- 800 Hz

- 1000 Hz

- 2000 Hz (wysoki)

Po skonfigurowaniu modułu elektronicznego,

sprawdzić, czy konfiguracje zostały prawidłowo

uwzględnione, przy pomocy odczytu konfiguracji:

- CF001 GŁOŚNOŚĆ BRZĘCZYKA (BUZZERA)

- CF006 BARWA DŹWIĘKU BRZĘCZYKA (menu

tryb naprawy, funkcja odczytu konfiguracji

przyrządu diagnostycznego).

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już pisalem, mój moduł i ten, który kupiłem używany są sprawne. Były podłączane w Sceniciu (sprzed FL) i tam działają, więc można wykluczyć problem z programowaniem/konfiguracją. Pewnie, jeżeli trzebaby wymienić moduł Megane-Scenic, to już kalibracja byłaby potrzebna, ale założeniem było sprawdzenie czy moduły są sprawne i tak jest... :/ Natomiast martwi mnie ten brak komunikacji z układem, po podłączeniu do kompa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i OK że są sprawne i działają.

Z cytowanych powyżej not technicznych wynika co pisałem. To Twoje auto i UCH zapomniało, że ma czujniki cofania i to należy skonfigurować. Auto kolegi o tym pamięta, bo tam nie było z dotychczasowym układem problemów. U Ciebie prawdopodobnie wysypały się ustawienia.

Potwierdza to fakt, że u kolegi działają obydwie centralki, zarówno Twoja oryginalna jak i ta zakupiona. A nawet 3 łącznie z jego oryginalną.

Samo stwierdzenie "skonfigurować ponownie moduł" oznacza czasami, że trzeba go do auta przypisać, włączyć działanie tej funkcji w UCH.

Ot niedokładne tłumaczenie z oryginalnego języka.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszukaj kogoś z CLIP-em w okolicy, są i inne fora Renówkowe gdzie takie adresy, albo namiary na userów posiadających te urządzenia są dostępne. Koszt takiego podłączenia jest w granicach 50 zł a czasami i umiejętności takich osób przewyższają średniej klasy pracownika ASO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Auto było podłączane już chyba pod wszystkie urządzenia, w tym CLIP... na szczęście dla mnie, bez kosztów ;) Efekt żaden, brak komunikacji ze sterownikiem. Elektryk podsunął mi pomysł, że może brakować + po zapłonie i udało mi się to sprawdzić w Scenicu. Rzeczywiście, na żółtym kablu nie ma napięcia... Możliwe, że problem będzie banalny i to bezpiecznik... :/ Postaram się podłączyć "na krótko" +12 do tego kabla i zobaczę czy będzie jakiś efekt.

 

Dodano: 01 wrz 2013 - 13:02

Problem rozwiązany... spalony bezpiecznik 7,5A +po zapłonie. Tak więc, jeżeli ktoś będzie miał podobny problem z czujnikami, to jeżeli przy okazji nie będzie podświetlenia przycisków od sterowania szybami, to winny jest bezpiecznik ;)

Edytowane przez mpDante
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!