Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

"Skontroluj ESP" / moduł elektroniczny - sterownik silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

W moim Fluence (55 tys. przebiegu) zaczął doskwierać pewien problem. Raz na jakiś czas (co 3 dni, raz na tydzień) przy porannym rozruchu pojawia się napis "Skontroluj ESP" i samochód przechodzi w tryb awaryjny. Wyłączenie silnika, zamknięcie samochodu i odczekanie ok. 20 minut (krócej nie pomaga) rozwiązuje problem i dalej jest dobrze na kolejne 3 dni do tygodnia. Zamiast czekać 20 minut można odkręcić masę od akumulatora na 5 minut i efekt jest taki sam. Z zapaloną kontrolką podjechałem do mechanika, nie wyłączałem silnika (żeby błąd nie zniknął), podłączył CLIP'a i odczytał, że usterka dotyczy Moduł elektroniczny/sterownik silnika. Umówiłem się na zostawienie samochodu za 2 dni, ale błąd już nie występował, a jemu nic nie udało się zrobić. Przeprowadził tylko adaptację silnika i wykasował kody błędów, co w niczym nie pomogło.

Czy ktoś miał podobną sytuację? Czy do wymiany jest sterownik silnika? Ktoś może polecić gdzie z taką usterką w Łodzi się udać?

Dziękuję i pozdrawiam.

 

Dodano: 29 sie 2013 - 08:30

Zapomniałem dopisać jednego objawu. W momencie jak pali się wspominana kontrolka to silnik pracuje z wibracjami, jakby nie miał jednego cylindra. Wymieniłem świece i nie pomogło. Pojechałem do kolejnego mechanika to stwierdził, że cewki zapłonowe. Po podłączeniu pod komputer obserwował pracę cylindrów i widziałem przez ramie, że dwa cylindry miały > 1000 jednostek (nie wiem jakich) a dwa ok 300 jednostek. Czyli tak jakby pracował na dwóch cylindrach. Jak odpiął dwie cewki to silnik pracował tak samo, jak odpiął dobrą cewkę to silnik gasł. Wymieniliśmy komplet cewek z fabrycznych Sagem na niemieckie Beru. Niestety to również nie pomogło. Będziemy szukać dalej. Jak komuś coś przychodzi na myśl to proszę o podpowiedź :)

Edytowane przez spusz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Byłem ostatnio w ASO, pokazałem im problem, wzięli go na warsztat, wgrali podobno nowe oprogramowanie do sterownika i ponownie zaprogramowali (skład mieszanki, itp). Na drugi dzień znowu to samo :). Podjechałem kolejny raz i tym razem kazali zostawić samochód na cały tydzień, będą się konsultować z Renault Polska. Z tego co słyszałem sterownik odłącza dwa wtryskiwacze. Być może będzie do wymiany sterownik. Ciekawe ile mi przyjdzie za to zapłacić :P Dam znać jak już będę coś więcej wiedział.

 

Dodano: 16 wrz 2013 - 15:28

Diagnoza ASO + Renault Polska = do wymiany sterownik wtrysku. Muszę poczekać do 2 tyg. na jego sprowadzenie. Wtedy zobaczę czy to pomogło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!