Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jak odróżnić 1,6l 100KM od 110KM ?


tomek_80

Rekomendowane odpowiedzi

Na początek chciałbym się przywitać jako nowy na forum.

<><><><><><><><><><>><><><><>

Mam zamiar kupić używanego Megane III w wersji 1,6l.

Jak na razie dowiedziałem się (gdzies przeczytałem), że wersje 100KM i 110KM różnią się zfr, 100KM nie ma zfr, a ta 110KM je posiada. Pierwsze pytanie: czy to jest prawda? ;)

<><><><><><><><><><>><><><><>

<><><><><><><><><><>><><><><>

Drugie pytanie: jak te dwie wersje rozróżnić? Na tylnej klapie nie ma oznaczeń wersji. Może po numerze VIN, albo różnica widoczna gołym okiem gdzieś pod maską??

<><><><><><><><><><>><><><><>

PS.

Mam nadzieję że niedługo będę się mógł oficjalnie wpisać do klubu ;)

<><><><><><><><><><>><><><><>

Pozdrawiam serdecznie wszystkich

Tomek

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. aston76

5.9 - Enter

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok aston, zastosuję się.

Dzięki Cruel. Chciałbym wersję bez zfr bo wiem, że były z tym problemy. Czy prawdą jest, że wersja słabsza nie ma zfr a mocniejsza tak?

Edytowane przez tomek_80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W MIII już raczej we wszystkich wersjach 1.6 są ZFR. Różnice w mocy to skutek "eko-tuningu".

Nie panikowałbym jakoś specjalnie z tego powodu - przy terminowej wymianie oleju i pilnowaniu jego poziomu, z KZFR nie powinno się nic dziać w okresie między wymianami rozrządu. Jeśli założyć profilaktyczną wymianę tego koła przy każdej wymianie rozrządu, to koszt jest pomijalny moim zdaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Jaru. Właściwie to już zadzwoniłem do aso z tym pytaniem i choć pan nie był pewny to w sumie potwierdził to co mówisz, że zfr jest we wszystkich wersjach MIII 1.6. A kzfr to 800plnów, powiedzmy co 3 lata/60tys.km wraz z razrządem jest do przełknięcia. A samochodów idealnych nie ma :D Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pasek rozrządu wg producenta wymienia się co 120tys km albo 6lat. Warto ten okres skracać aż do 60k km/3 lat?

Zawsze rozrząd w renówkach był wymieniany według ASO co 120tyś km. lub 5lat. Więc spokojnie można jeździć sobie do 5lat. W instrukcji jest napisane, że jeżeli auto jeździ w ciężkich warunkach to zmiana paska wcześniej niż 120tyś km. I dlatego ASO zaleca co 60tyś km lub 5 lat. Sam jak ostatni wymieniałem to mechanik dał właśnie gwarancję na części na 60tyś. lub 5 lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może w ASO montują lepszej jakości części i dlatego można bez ryzyka jeździć dłużej. Ja mam takie doświadczenie, że każda inna zcęść niż ta zamontowana na pierwszym montażu w czasie produkcji samochodu ma obniżoną jakość, dlatego rozrząd wymieniam częściej niż zaleca instrukcja. Inna sprawa, jeśli instrukcja MIII 1.6 mówi o 120tys. (tego nie wiedziałem) to wymiana co 60tys. to może rzeczywiście przesada. Może w takim razie wystarczy so 90tys.

A olej co 30tys... byłoby lekko frustrujące :( Ja planuję LPG więc wymiana oleju i tak będzie częściej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze rozrząd w renówkach był wymieniany według ASO co 120tyś km. lub 5lat. Więc spokojnie można jeździć sobie do 5lat. W instrukcji jest napisane, że jeżeli auto jeździ w ciężkich warunkach to zmiana paska wcześniej niż 120tyś km. I dlatego ASO zaleca co 60tyś km lub 5 lat. Sam jak ostatni wymieniałem to mechanik dał właśnie gwarancję na części na 60tyś. lub 5 lat.

Hmm. U mnie w broszurze z przeglądami pasek jak byk stoi, że albo wspomniane już 120k km albo 6lat. Nie 5.

A przeglądy i tak co 15k km robię. Skracam o połowę akurat w tej kwestii.

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!