Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Napiecie na pompce spryskiwacza 0,2V


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,

mialem problem ze spryskiwaczami. Rozebralem pompke, okazalo sie ze byla zapchana. Obecnie dziala na krotko po podlaczeniu pod akumulator jednakże nie działa jak podepnie sie ja pod kostke w aucie. Napiecie ktore jest wskazane na kostce to 0,2V a nie 12V jakie powinno byc. Sprawdzilem nakze przelacznik przy kierownicy ale tam takze wszystko wydaje siebyc dobrze, blaszki stykaja. Jesli ktos ma jakis pomysl co z tym zrobic i gdzie znalezc brakujace 12v prosze o pomoc.

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. Aston76

5.6 - pl-literki

 

Ps. Przed wysłaniem proponuje sprawdzić tekst autokorektą. Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jeszcze bezpiecznik do sprawdzenia.

Po drodze pomiędzy manetką, a pompka spryskiwacza jest jeszcze złącze R9 - duża, biała wtyczka w skrzynce bezpieczników w komorze silnika, piny 12, 13. Sprawdź czy tam jest 12 V po przełączeniu manetki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hejka,

i tutaj pojawia sie problem. Sprawdziłem te złącze i co najgorsze to tam też nie ma napięcia. Piny 12 i 13 maja takie same napięcie jak na końcówce koło pompki spryskiwacza.

Jedno co mnie zastanawia, to to że układ od spryskiwaczy po prawej stronie kierownicy działa i napiecie na wycieraczki jest podawane bo one działają. Nie ma żadnych objawów dla ktorych to napięcie miałoby zniknąć.

Tylko gdzie się podsiałoooo....

pzdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To, że wycieraczki działają, to inna bajka, bo mini moduł UCH steruje. NA spryskiwacz masz sygnał analogowy i napięcie 12 V z bezpiecznika podawane jest na silnik spryskiwacza.

Dla jasności, w złączu R9 pin 12 - to spryskiwacz na tylnej szyby, pin 13 - przedniej szyby.

Jeśli tak sprawdziłeś i tam teraz nie ma nic, to jeszcze należy sprawdzić złącze manetki. Jak rozbierzesz plastiki przy kierownicy, t zobaczysz podłużną kostkę od manetki - 6 pinową. Tak jak na schemacie jest rozpisane sprawdź, czy na poszczególnych pinach jest odpowiedni sygnał. Na 6 pinie powinno być stale +12 V z bezpiecznika w kabinie (na schemacie element 260). NA pinie 1 lub 2 pojawia się ten sygnał, w zależności jak przełączymy manetkę - na przód czy na tył.

Jeśli tu też będzie problem, to moduł przełącznika do wymiany.

Wersja schematów: Scenic II phII 2007-07-16. Myślę, że będą dobre.

thumb_hosting_zdjec_1377847240__spryskiwacz_schemat.jpg thumb_hosting_zdjec_1377847281__manetka_wycieraczek_kostka.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dokładnie to jest tak ,że jak uruchamiamy spryskiwacz przedni to na pin 1 jest plus a na pinie 2 jest minus.Gdy uruchamiamy tylny spryskiwacz ,to manetka zamienia i wtedy na pin 1 mamy minus a na pin 2 mamy plus.Sprawdzenia pomiaru 12V należy dokonywać na tych dwóch pinach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!