Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

2 usterki: Rozrusznik i pompa paliwa


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, to mój pierwszy post na tym forum, więć witam wszystkich i z góry dziękuję za pomoc. Mam Scenica IphII z 2000r.

 

Mam 3 pytania:

 

1. Gdzie w moim Scenicu znajdę naklejkę z typem silnika? W załączniku zdjęcie nr4 mojego silnika. Wiem tylko, że to gołe 1.9D z małą liczbą koni...

 

2. Jakiś czas temu zauważyłem, że gdy włączę nawiew to czuć ropę. Okazało się, że w miejscu zaznaczonym strzałką na zdjęciu nr3 delikatnie cieknie. Czy tą część idzie wymienić osobno, czy trzeba wymienić całą pompę?

 

3. Od jakiegoś czasu mój silnik ma dolegliwość jak przypuszczam z rozrusznikiem. Niekiedy nie chce odpalić. Po przekręceniu zapłonu słychać pompę, a gdy przekręcę kluczyk do ostatniej pozycji nic się nie dzieje. Żadnego puknięcia, tyknięcia itp. Nieraz po odczekaniu kilku godzin nagle odpali. Nieraz nie i muszę go wziąć "na pycha" Wtedy znów jakiś czas nie ma problemu z odpaleniem. Ale po kilku-kilkunastu odpaleniach jest znów to samo. Aku na 100% dobre, sprawdzałem... Dodam tylko, że nic nie daje popchnięcie go kawałek na biegu, więc odrzuciłbym zawieszone szczotki... Gdzie w tym silniku znajduje się rozrusznik? Zrobiłem kilka zdjęć podczas poszukiwań tej części... Zdjęcia 1 i 2 przedstawiają obraz z prawego nadkola po zdjęciu plastikowej obudowy, natomiast zdjęcia 5 i 6 przedstawiają zdjęcia części, do której idzie kabel masowy od akumulatora. Część ta znajduje się za akumulatorem w dół. Czy na którymś z tych zdjęć widać rozrusznik czy nie tam szukam? Dodam, że przejrzałem forum, ale w większości silniki są z turbiną, a widzę, że mój to raczej rzadkość w tym modelu.

 

Mam dostęp do kanału, ale nie do podnośnika. Proszę o rady, sugestie, pomysły, za co z góry dziękuję

post-59510-0-17251100-1377700290_thumb.jpg

post-59510-0-66653000-1377700618_thumb.jpg

post-59510-0-45222900-1377701362_thumb.jpg

post-59510-0-41984400-1377701398_thumb.jpg

post-59510-0-51655100-1377701428_thumb.jpg

post-59510-0-58094400-1377701458_thumb.jpg

Edytowane przez Hary4484
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej leci albo z miski albo z uszczelniacza wału, do wymiany tylko przy rozebranym rozrządzie.

Co do rozrusznika ta masa leci na karoserie czy wyciągnięta jest z instalacji elektrycznej, rozrusznik możesz śmiało samemu zregenerować (szczotki elektromagnes i smar grafitowy).

Ktoś pisał, że leciało mu z podobnego miejsca w dTi tylko nie wiem jak sprawa potoczyła się dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cięcie

Nie chodzi mi o olej, choć wiem, że nim silnik "rzyga". Chodzi mi o ropę. Od masy aku jeden przewód leci na karoserię, a ten drugi w miejsce na zdjęciach...

Regulamin pkt. 5.13 – cytowanie

Nie cytujemy posta w całości, odpowiadając bezpośrednio pod nim. Naruszasz regulamin - damiar

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na stronie http://www.bazarek.pl/searchx.php/fraza,SKRZYNIA+BIEG%C3%93W+RENAULT+MEGANE+SCENIC+1.9+DTI

albo tu http://tablica.pl/oferta/skrzynia-scenic-najtansza-dobra-skrzynia-1-9-dti-diesel-CID5-ID1gNrz.html#5bce494b43

masz pokazane skrzynie biegów przed zamontowaniem , od strony obudowy sprzęgła łączącej się z silnikiem .

W lewym górnym rogu patrząc tak jak na obrazku mocowany jest rozrusznik .

Czyli w aucie będzie za silnikiem na połączeniu silnika ze skrzynią w górnej części obudowy .

Przynajmniej tak mi wychodzi ze zdjęcia , jeżeli jest inaczej dopasuj po wyglądzie skrzyni .

Edytowane przez audikom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad1) http://megane.com.pl/page/index.html/_/porady/identyfikacja-silnika-r19

Ad2) nie wiem

Ad3) w kolejności

- uszkodzona stacyjka

- brak masy silnika, trzeba poprawić połączenie masy z karoserią, taśma znajduje się pomiędzy silnikiem a grodzią naprzeciw miejsca pasażera,

- wysunięta, zabrudzona wsuwka podająca zasilanie na automat rozrusznika

- uszkodzony automat

- zawieszające się szczotki, nie eliminował bym tego tak od razu.

Rozrusznik we wszystkich samochodach napędza koło zamachowe, które znajduje się pomiędzy silnikiem a skrzynią biegów.

U ciebie rozrusznik będzie z tyłu silnika przykręcony do osłony sprzegła.

 

Dodano: 28 sie 2013 - 18:34

skrzynie piegów

piegi to raczej na twarzy będą, nie wiedziałem że da się te piegi w skrzynię zebrać.

W lewym górnym roku

a może w zeszły roku.

Kolego czytaj co nastukasz na klawiaturze przed wysłaniem, potem wychodzą takie kfiatki :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad2) nie wiem , no jak nie wiesz, że piegi w tym roku obrodziły to ty znajesz a że tam idzie pierścionek uszczelniający to już nie znajesz :( .

A poważnie jak uszczelnienie nie da rady to możliwe że za tulejować lub wymienić będzie trzeba .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!