Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z uruchomieniem silnika


tdk

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie

Ze swoją meganką nie miałem nigdy żadnych problemów. 3 tyg. temu pierwszy raz, przy próbie uruchomienia silnika ten nie odpalił. Rozrusznik kręcił jak szalony (aku dobry), ale silnik nie zaskakiwał. Po wciśnięciu STOP i ponownej próbie uruchomienia odpalał bez problemu. Przez kolejne kilka dni co dzień rano ta sama sytuacja (tylko raz dziennie): pierwsze uruchomienie nieudane, drugie bez problemu.

No i w końcu, czwartego dnia, nawet za drugim razem nie udało się samochodu odpalić. Po kilku próbach zauważyłem, że wciśnięcie gazu w trakcie gdy rozrusznik kręci pomaga odpalić silnik - zawsze udawało się go tak uruchomić. Po uruchomieniu musiałem gazować bo obroty były bardzo nierówne, spadały i silnik w końcu gasł. Kilka, kilkanaście sekund gazowania uspokajało obroty i dalsza jazda odbywała się już bez problemów (obroty cały czas utrzymywały się na właściwym poziomie, silnik nie gasł, nie wydawał żadnych niepokojących dźwięków).

Mechanik podpiął komp. i wyszły dwa błędy:

- czujnik wałka rozrządu, pomiar faz poza zakresem

- czujnik położenia wałka rozrządu, problem z natężeniem sygnału

Oba czujniki zostały wymienione. Samochód nie sprawiał problemów przez 24h i sytuacja się powtórzyła. Akurat w kolejnych dniach byłem umówiony na wymianę rozrządu, kzfr, świec, oleju itd. Po tej akcji problem z odpaleniem powtarza się raz na 3-4 dni (trzeba gazować żeby silnik zaskoczył) więc nic z tego co zostało wymienione nie było przyczyną problemu.

Co to jeszcze może być? Mechanik chce wymieniać jeszcze jakieś czujniki (bez gwarancji powodzenia) lub ponownie podłączać komp. (ponownie kasując za to kasę).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Tak, rozrząd razem z kzfr mam wymienione. Koło nie było uszkodzone i było wymienione "na wszelki wypadek" - auto nie zachowywało się tak jak to opisywane jest w wątkach o kzfr.

Dla mnie - dla laika w tym temacie - do myślenia daje fakt, że od czasu gdy problemy pojawiły się po raz pierwszy, to codziennie - bez wyjątków pierwsze uruchomienie nie było udane. Po wymianie czujników (a potem także rozrządu) sytuacja ma miejsce rzadko - raz na kilka dni.

To wygląda tak jakby podczas prac serwisowych mechanik coś "poruszał" i styki zaczęły łapać.

Będę chyba musiał zawierzyć serwisowi i pozwolić im działać dalej - dam znać co z tego wyszło.

 

Dodano: 14 wrz 2013 - 12:26

Tak jak obiecałem kończę temat (mam nadzieję) pisząc co zostało jeszcze zrobione w temacie.

Mechanik podłączył ponownie komp. i wcześniej występujące błędy:

- czujnik wałka rozrządu, pomiar faz poza zakresem

- czujnik położenia wałka rozrządu, problem z natężeniem sygnału

nie powtórzyły się, czyli wymiana tych dwóch czujników w tym zakresie pomogła.

 

Mechanik stwierdził, że powodem problemów może być jeszcze impulsator (tj. czujnik GMP), którego podobno awaria często nie jest sygnalizowana przez komp. Po jego wymianie problem z uruchomieniem się już nie powtórzył. Na razie minął tydzień więc trochę mało czasu na stwierdzenie czy to nie przypadek, ale jak na razie wygląda dobrze.

 

Poniżej, dla zainteresowanych, zakres prac razem z cenami. Proszę tylko nie bluźnić w temacie cen - wiem, że pewnie można taniej. Płaci się także za wygodę, lokalizację, możliwość płacenia kartą, standard obsługi (nie tylko jakość naprawy) itd. Trzeba mieć też czas i ochotę na szukanie i testowanie czegoś tańszego.

Natomiast jeśli komuś przychodzą do głowy konstruktywne komentarze, to takie są zawsze mile widziane :)

 

Warsztat I:

1. Diagnostyka komputerowa 120,00

2. Czujnik faz rozrządu - 507,00

3. Czujnik położenia wałka rozrządu - 178,00

4. Wymiana czujników faz i położenia - 100,00

 

Warsztat II:

5. Sprężyna zawieszenia przód - 2x 124,05 = 248,10

6. Łożysko amortyzatora - 2x 57,08 = 114,16

7. Wymiana sprężyn - 186,89

8. Rozrząd kompletny - 344,71

9. KZFR - 464,66

10. Pompa wody - 121,16

11. Płyn chłodniczy koncentrat - 4x 20,31 = 81,24

12. Woda zdemineralizowana - 6,33

13. Uszczelniacze wałka rozrządu - 19,02

14. Pasek wielorowkowy - 34,22

15. Wymiana rozrządu, KZFR i paska - 364,17

16. Wymiana pompy wody - 81,46

17. Odpowietrzenie układu chłodzącego - 33,55

18. Uzupełnienie oleju w skrzyni biegów - 19,16

19. Olej przekładniowy - 20,75

20. Wymiana oleju silnik. - 26,68

21. Olej ELF Excellium LDX 5W40 - 129,85

22. Filtr oleju - 16,48

23. Podkładka pod korek - 1,89

24. Wymiana filtra powietrza - 26,83

25. Filtr powietrza - 31,91

26. Wymiana filtra kabinowego - 33,55

27. Filtr kabinowy węglowy - 55,83

28. Wymiana świec zapłonowych - 38,34

29. Świece zapłonowe - 4x 10,11 = 40,44

30. Zbieżność układu kierowniczego - 102,55

31. Obudowa termostatu - 58,84

32. Termostat - 41,68

33. Czujnik temp. cieczy - 53,44

34. Wymiana termostatu, obudowy, czujnika temp. - 126,58

35. Diagnostyka komputerowa 89,06

36. Czujnik GMP - 104,82

37. Wymiana GMP - 28,13

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!