Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Podniesione spalanie (dziwne zachowanie silnika)


kryst89kg

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Zacznę od tego iż tydzień temu podczas jazdy usłyszałem głuche puknięcie w okolicy prawego koła. Po tym "dźwięku" chwilowe spalanie wzrosło o ponad Litr. Po tygodniu mogę powiedzieć że wpłynęło to na ogólne spalanie ... Początkowo spalanie oscylowało na poziomie 6 litrów przy bardzo delikatnej jeździe, teraz przy takiej samej specyfice jazdy i trasie spalanie oscyluje przy 7,5 Litra. Do tego wszystkiego moc silnika "skacze" tzn. jednego dnia idzie bardzo dobrze a drugiego mam odczucie jakby turbina nie ruszała.

<><><><><><><><><><>><><><><>

Trochę historii która może pomóc w ocenie... po zakupie samochodu zauważyłem że spala duże ilości oleju (400ml na 1000km) Okazało się że spływ odmy do miski olejowej był całkowicie zapchany a filterek uszkodzony po wymianie oleju nie ubywa lecz w okolicy turbiny olej delikatnie się sączy to samo w dolocie (tyle ze stan oleju cały czas taki sam). między czasie czyszczony był EGR który "podobno" działa prawidłowo.

<><><><><><><><><><>><><><><>

Panowie jak wiedzie co może być przyczyną takiego spalania to dajcie znać bo zastanawiam się czy nie podjechać na hamownie i zbadać czy moc jest na odpowiednim poziomie.

<><><><><><><><><><>><><><><>

Przed zakupem czytałem że 1.9 120KM to bardzo oszczędny silnik a widzę że przy normalnej jeździe to 8L wciąga. :)

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9 - Enter

Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie 1.9dCi 120km Scenic II Ph I - spalanie tryb mieszany ok 10l/100km. Ale wydaje mi sie że to norma.

 

w Okolicach prawego koła jest o ile dobrze mi sie wydaje jest filtr paliwa, a to że moc raz jest raz jej niema może to właśnie coś w filtrze siedzi i raz go przypycha a raz nie.

Edytowane przez Gungosa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt wszystkie filtr wymieniałem ale od paliwa nie ... tylko czy kupić sam wkład pureflux`a czy cały filtr?? Przyszło mi jeszcze do głowy że może przepływomierz jest walnięty... bo gdy z rana wyjeżdżam i jest jeszcze zimny to tak jak by mocy miał więcej. A zużyta turbina może mieć wpływ na spalanie ?? lub też olej który wcześniej był zasysany przez turbinę przytkał trochę katalizator ?? Milion pomysłów tylko który trafiony...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam wkład, co do przepływomierza to odepnij od niego kebel na chwile i przejedź sie (bedzie pewnie kopcił na czarno ale zobaczysz czy moc wróciła). Zużyte turbo nie wpływa zbytnio na spalanie chyba że chodzi o to że musisz bardziej go przycisnąć żeby pojechał. Katalizator może być zawalono olejem to fakt ale szczerze powiem że niewiem jak to sprawdzić. U mnie Turbina wciągnęła 4litry oleju na raz w takim razie też mam zawalony katalizator.

Edytowane przez Gungosa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem już po sprawdzeniu Przepływomierza ... A wiec po odłączeniu zaczął dymić na czarno ale też nie za dużo, ale poza tym to żadnej zmiany nie było co mogło by wskazywać że coś z nim jest nie tak ... czy się mylę ?? Tylko nie chciałbym się narażać na niepotrzebne koszta i kupić nowy jak nie ma pewności ze jest uszkodzony (200zł za zamiennik droga nie chodzi bo o oryginale siemensa już nie wspomnę.) Może ktoś z warszawie ma jakiś działający przepływomierz który by odsprzedał z wcześniejszym testem ??

Zauważyłem jeszcze też jedną dziwną sytuacje ... otuż jak wczoraj jechałem stałą prędkością 90km/h na 5 biegu , chwilowe spalanie komputer pokazał na poziomie 5,2 L natomiast na 6 biegu 6,2 Litra. Dziś obserwowałem i role sie odwróciły na 5 biegu ponad 6 litrów a na 6 biegu 5 L. Oczywiście sprawdzone to było na nagrzanym silniku i dokładnie tym samym odcinku drogi. Skąd raz takie spalanie na konkretnym biegu i prędkości a innego dnia inne wskazania ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli po odłączeniu przepływomierza nie zaóważyłeś (zauważyłeś) różncy to znaczy że jest on sprawny. Gdybyś zaóważył (zauważył) wzrost mocy wtedy oznaczało by to że coś jest z nim nie tak.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawia mnie tylko jedno... jeżeli przepływomierz jest odpięty i nadal jest tak samo jak z podpiętym to do czego on służy ... ?? Dziś podczas jazdy zauważyłem dziwny efekt na chwilowym spalaniu. Otóż podczas jazdy ponad 30km/h po wciśnięciu sprzęgła powinien komputer pokazać spalanie jakie ma silnik na wolnych obrotach i tu ciekawostka ... po wciśnięciu sprzęgła chwilowe spada do wartości 2,8 L/100km i tak zostaje (tzn waha się ale w przedziale 2,6 - 2,9 L/100km) ... jeździłem już różnymi dieslami i spalanie chwilowe spadało zawsze do około 0,8 l/100km lub po włączeniu klimy 1L/100km. Wiec skąd w Megance takie wysokie spalanie ?? Może to jednak wina przepływomierza i np. EGR ??

 

Jeszcze zrobiłem wieczorem test odłączenia map sensora (czujnika ciśnienia doładowania) Po odłączeniu reakcja taka że turbina się nie włączała wiec samochód prawie wcale nie przyśpieszał... wiec chyba dobry. Już od dłuższego czasu zauważyłem też że od 4 biegu brakuje mu mocy co to może być i może to powiązane jest z tym wysokim spalaniem ??

Edytowane przez kryst89kg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2,6 - 2,9 to norma u mnie też to występuje. Przepływomierz odmierza powietrze jakie ma byc podane z paliwem. Po jego odłaczeniu dawki powietrza są inne, nie wpływa to na moc jeżeli jest on sprawny jedynie zwiększa sie dymienie z rury wydechowej.

 

Może to faktycznie zapchany EGR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i masz racje że nie ma co podejrzewać przepływomierza. EGR natomiast był czyszczony jakieś dwa miesiące temu ale może coś z nim i tak jest nie w porządku. Gdy go kupiłem to sprzedający opowiadał że samochód przyjechał do PL z DE z powodu braku mocy, tu został wymieniony EGR i samochód niby odzyskał moc ... EGR zastał założony używany wiec może w nim problem mimo wszystko ?? już zaczyna mnie to denerwować i sie zastanawiam czy nie odwiedzić jakiegoś mechanika żeby przejrzał wszystkie przewody czy nie ma gdzieś uszkodzeń w dolocie.. tylko to kolejne złotówki :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik jest pewnie zawalony nagarem kanały ssące zwężone od syfu z EGR i jak to ma mało palić rozbierałem taki kolekor w mondeo mk3 2.O TDDI 2 razy oraz widziałem taki kolektor w e46 2.0d maskra co tam siedzi.

Więc należało by to zdemontować oczyścić a układ pliwowy zalać porządnym płynem do jego czyszczenia. EGR tez oczyścić jak i odme. PO takim zabiegu na bank spalanie spadnie!

Edytowane przez Tytan555
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie

 

Własnie dziś jestem po wymianie filtra paliwa i przy okazji zrobiłem czyszczenie przepływomierza (czyściłem specjalnym preparatem do elektroniki/optyki "IPA") oraz sprawdziłem EGR czy zasyfił się bardzo przez te 2 miesiące od czyszczenia. EGR czyściutki... szmatką przetarłem i jest jak nowy. W przewodach dolotu już raczej śladowe ilości oleju wiec odpada uszkodzenie turbiny (też sprawdziłem sprawność sztangi od turbo i działa prawidłowo). Po tym wszystkim różnicy w mocy nie widać jedynie co polepszyło się na plus to mniej drgań ale to może być spowodowane dolaniem STP do czyszczenia wtrysków. Ale zastanawia mnie jedno ... w rogu intercoolera zobaczyłem delikatne za oliwienie mimo iż był myty miesiąc temu ... może własnie intecooler jest dziurawy i stad ten zanik mocy ??

 

Zastanawiam się jeszcze nad użyciem preparatu do czyszczenia dolotu VALVOLINE EGR TURBO CLEANER co o tym myślicie ?? to tak do postu tytn555 na ewentualne usunięcie syfu z kolektora i turbiny ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tych specyfikow jest troche wcześniej używałem m.in STP teraz zalałem Forté Advanced Diesel zrobiłem 700km w weekend zatankuje do pełna i zobacze czy jest jakaś różnica po opróżnieniu następnego.

W twoim przypadku myśle każdy firmowy czy to STP czy Liqi Molly lub inny napewno nie zaszkodzi.

Co do tego przy IC w megane II plastiki osłaniające Intercooler potrafią go przetrzeć i trzba zobaczyć czy to tylko zapocenie na łączeniu (normalne) czy właśnie przetarcie :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

już raz wyciągałem te plastiki i fakt one tam są takie luźne i może coś w tym jest... na łączeniach nie ma jak lecieć bo miesiąc temu je dokręcałem jak mi przewód od klimy wymieniali i przypadkiem nie dokręcili tej obejmy... po tym wszystkim IC był przemyty wiec nie było wycieków a teraz jakieś zapocenie jest :( Czyli muszę go wyciągnąć i całego obejrzeć. A gdyby się okazało ze gdzieś jest pęknięty to lepiej wymienić na używkę czy może dać do pospawania ten co mam ?? w najgorszej opcji nowy ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja umyłem przepływkę denaturaten, po tym zabiegu mocy trochę przybyło, ale i spalanie wzrosło, jeden magik mi powiedział, że umyłem za bardzo żrącym środkiem, i zeszła jakaś tam powłoka z blaszek prawda to? Teraz jeżdżę i niby powoli spalanie się normuje, ale i tak niżej 5.4 nie mogę zejść... Dziwi mnie że innym pali 4.5L jadąc 120km/h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!