Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Podniesione spalanie (dziwne zachowanie silnika)


kryst89kg

Rekomendowane odpowiedzi

czyli jak się okaże że jest gdzieś przeciąg przy IC to do wymiany :D mam nadzieje ze nie będzie trzeba ale chyba te plastiki pozdejmuje jak tylko się dobiorę do IC ... tylko czy nie zaszkodzi to chłodnicą jak ich nie będzie ?? Co do przepływomierza to sam nie wiem czy jest z nim wszystko ok ... raz mam spalanie w okolicy 7 a raz 8 L i nie mam pojęcia od czego to zależy.

 

Pauliosss Ty się ciesz że i tak masz takie wartości spalania ... ja z ciężkim bólem do 6 mogę tylko zejść....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jeszcze raz zabiorę się za ten przepływomierz ... może wiesz jaki preparat będzie do tego najlepszy ?? ten czujnik co napisałeś znajduje się w tym miejscu co zaznaczyłem na foto (niebieskie kółko)?? i czy po wykręceniu nie poleje się paliwo lub zapowietrzy się układ ??

post-57392-0-86510800-1379538917_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twoje spalanie wydaje mi się w normie. U mnie średnio wychodzi ok 7.6 l.

 

Na trasie autostradowej 1400 km zszedł do 6.5 l, ale ładnych pare kilometrów wlokłem się 90-tką ze względu na mgłę. Chwilowe spalanie przy 120 spada poniżej 6 tylko z górki na 6-ce :D.

Edytowane przez zonzi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wydaje mi się żeby to była norma ponieważ 3 miesiące temu zrobiłem trasę 1000km i średnie wyszło 5,5L a teraz przy tej samej trasie ciężko zejść do 6L. przy jeździe normalnej to na trasie ciągle 6,5L wiec litr więcej niż 4 miesiące temu. Dlatego szukam przyczyny czemu spalanie wzrosło ... do tego wydaje się że mocy ubyło tak wiec coś musi być nie tak :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Kryst89kg szukasz dziury w całym. Spalanie zależy od bardzo wielu czynników. Wystarczy że postoisz dłużnej w korku i od razu masz większe spalanie. Do tego dochodzi natężenie ruchu drogowego. Wystarczy, że jedziesz z otwartym oknem, masz za małe ciśnienie w oponach, niesprawny układ hamulcowy, zapchany filtr powietrza i oleju napędowego to i spalanie się zwiększa. Także temperatura i wilgotność powietrza ma wpływ na spalanie.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pewnym stopniu masz racje ale ... no właśnie. Jeżdżę również Oplem Vectrą 1.9 cdti 120KM i mimo iż samochód jest cięższy przy tej samej mocy silnika co Meganka spala mniej i wyraźnie lepiej się zbiera. Powiesz inny silnik , inna konstrukcja ... w sumie racja ale znajomy ma lagune dokładnie z tym samym silnikiem i on przy spokojnej trasie ma 5L jak "ciśnie" i ma cztery osoby na pokładzie to wychodzi 6 ... a tu Meganka lżejsza i do tego z lekką nogą, ciężko jej zejść do 6 w trasie. Szukam przyczyny ponieważ odczuwam zaniki mocy szczególnie od 4 biegu jeszcze kilka miesięcy temu na 4 biegu , 80km/h pedał w podłogę a ją wyrywało a teraz po prostu przyśpiesza.. i dlatego ten temat założyłem i liczę że znajdą się osoby z którymi małymi kroczkami rozwiążemy problem.. chyba po to są fora :)oczywiście dziękuje za poprzednie posty :D

Edytowane przez kryst89kg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może wiesz jaki preparat będzie do tego najlepszy ??

podobno do jakiś spray do czyszczenia gaźników jest najlepszy

en czujnik co napisałeś znajduje się w tym miejscu co zaznaczyłem na foto (niebieskie kółko)?? i czy po wykręceniu nie poleje się paliwo lub zapowietrzy się układ ??

tak to ten, sprawdź też gumki(oringi) bo jak są kiepiskie to czasami trzeba dobrać i wymienić kszt 50gr, właczysz zapłon, poczekasz ze 20s i się odpowietrzy. U mnie po wyjęciu na tej właśnie gumce było coś w podobie glonojadu:D wyczyściłem i od razu była różnica.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

witam ponownie po kilku dniowej przerwie. Meganka odzyskała moc oraz spalanie spadło w minimalnym stopniu. Pomogła jej 500km trasa... dzwine ale prawdziwe. Sprawdziłem też spalanie przy dystrybutorze i wyszło że komputer przekłamuje mi o około 0.5L na 100km :\. Tak sie zastanawiam czy przyczyną nie mógł być katalizator który zapychał się przez spalanie oleju który był w dolocie gdy odmę miałem zapchaną.?? Coś podczas trasy musiało się odetkać przez to wróciła moc, tak wiec odrzucam przepływkę , EGR i dziurawy dolot... A zauwarzyłem jeszcze że silnik równiej pracuje.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.7 - ortografia i logika wypowiedzi

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na Twoim miejscu zaślepiłbym EGR i wyczyścił cały dolot + odmę. Ja po wymianie auta też nie umie wyjść z paliwem. Ale jestem na dobrej drodze. Został jeszcze EGR do zrobienia. W 130 KM jest inaczej rozwiązany, a nie chcę go brutalnie potraktować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam

muszę ponownie odgrzebać temat spalania w mojej Megi :P ostatnio obserwuję wzrost spalania z tygodnia na tydzień się pogłębia ... aktualnie spalanie w trasie to 7,5 - 8 Litrów i to delikatnie jadąc 110 -120 km/h. Nie ma co tu mówić o tym że zima, nie dogrzany silnik itd. Do pracy dojeżdżam 40km i jak spojrzę na temp. to po kilku kilometrach jest prawidłowa ale obroty na biegu jałowym są wyższe niż normalnie około 900, mimo iż przejechane 40 km i temp ok. (wrażenie jak by cały czas na ssaniu jechał). Dodam że 2 tygodnie temu musiałem wymienić świece żarową bo zaświecił się serwis... po wymianie komunikat zgasł.( nie wiem czy to ma znaczenie ale lepiej napisać :P ). Może jednak przepływka jest walnięta albo czujnik temp do ECU i podaje za dużo paliwa ?? szukam przyczyny bo takie spalanie w mieście to ok ale nie na trasie gdy czytam jak inni maja 5.5 - 6litrów w trasie. Podpięcie pod clipa by coś dało ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

też walcze z niedostakiem mocy i wysokim spalanie. Ostatnio odłączyłem przepływkę i zauważyłem że auto sie lepiej zbiera nawet od dolnych odrotów, spalanie równięż sie obniżyło czy to swiadczy o uszkodzonym przepływomierzu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Ostatnio również jeżdżę na odłączonym przepływomierzu i też zauważyłem że spalanie spadło ... na tej samej trasie ponad litr. Co do mocy to nie ma różnicy jedynie przy tych mrozach na odpiętym samochód niby odpali ale zaraz gaśnie ale za drugim razem i dodaniu gazu normalnie wskoczy na obroty i jest ok (pojawiło o się po odłączeniu wiec sądzę że to własnie efekt odłączenia). Na brak mocy nie mogę narzekać ale te spalanie ... w mieście koło 10L <szukaj> . Może ktoś się wypowie czy jak spalanie spada po odłączeniu to kwalifikuje taki przepływomierz do wymiany ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Ostatnio przu niskiej temperaturze miałem podobny obiaw zapalał i gasnął. Wiec pojechłem do warsztatu i podłączyłem pod clipa okazało sie że mam bład stały przepływomierza, jest on uszkodzony i w grę wchodzi tylko wymiana.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!