Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kontrolka usterki elektronicznej. Zółta kontolka z zygzakiem


celt11

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Jestem nowym człeczkiem na tym forum, Posiadam auko Renault megane scenic 2.0 RT 8 zaworowe, szukałem po tematach ale do końca rozwiązania problemu z moim autkiem nie znalazłem.

Sprawa wygląda tak po nocnym postoju gdy przekręce stacyjkę w pozycje 1 zapalają się kontrolki poczym te które powinny gasną oprócz kontrolki z zygzakiem Czyli coś z wtryskiem, rozrusznik kręci ale bez sukcesów po iluś próbach przekleństwach wreszcie kontrolka gaśnie i smochód odpala bez problemu potem przez cały dzień jest spokój i po nocy historia się powtarza. Wydaje mi się że przy pierwszym przekręceniu nie słysze aby pompka paliwa pracowała, I teraz pytanie do wszystkich na forum czy ktoś miał podobny przypadek, z tego co wyczytałem w różnych tematach na tym foum mam pewne przypuszczenie, że może to być powód awarii pompki i jeśli ona nie poda paliwa to może być zgłoszony w komputerku problem z wtryskiem? Prosze o potwierdzenie moich przypuszczeń i ewentualne inne porady.

Z góry dziękuje i przepraszam za błedy. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam osobliwy problem, zaczęło się od tego że jak jechałem i puściłem gaz (ale nie naciskałem sprzęgła) to wskazówka obrotów zaczynała wariować !!! spadała w dół o tysiąc obrotów znów wskakiwała na prawidłowy poziom i tak w kółko - działo się tak dlatego że coś odcinało paliwo i silnik po prostu gasł.

Teraz jest jeszcze gorzej bo nie czasem nie mogę go nawet odpalić.. kręcę go i kręcę a on coś tam próbuje załapać ale nie może (miga kontrolka EKG). Jak puszczę kluczyk to pompa pracuje bardzo długo - tak jakby cofało się paliwo.

Byłem na kompie - powiedzieli mi że to świece - wymienili skasowali błędy i kazali zlikwidować nieszczelność przy łączeniu kolektora z rurą bo sonda ma złe odczyty... ale co do jasnej .... ma sonda lambda do odpalania ??!?!??!!

 

aha zapomniałem dodać - mech sprawdził ciśnienie na pompie - jest ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobnie. Do tej pory nigdy nie mialem problemow (powazniejzych) z autem. Dzis po niedlugiej trasie zostaiwlem go na chwile, Pozniej ruszam. Szarpnelo jeden raz, drugi... zgaslo, cos strzelilo pod maska i ni chu chu. Nie odpali. Krece i krece- nic. Odlaczylem kleme, podlaczylem- odpalil bez zarzutu. Ruszam- jedynka, dwojka, trojka... cos stzelilo, obrotomierze zaczal wariowac- zgaslo. I znowu nie pali. POmpa raz dziala raz nie- cuda. POzniej jeszcze raz to samo i znowu zgasl ale juz nie chcial odpalic wcale.

Wrocilem na holu... No tragedia. Co to moze byc? JUtro do mechanika jade, ale chyba bede miec nieprzespana noc...:/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miga EKG przy odpalaniu,
hosekk wyjasnij mi (nam) ten skrót. Po mojemu, EKG to jest elektrokardiogram. Nie kojarzę by coś takiego było w aucie :-) Sorry za OT, ale jestem dopiero co po badaniach okresowych i takie coś było wymagane. Ale by uzyskac wynik, to mnie podłaczano pod komputer. :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki TOKRA1 o tym nie pomyslałem i fakt że akumulator nie jest pierwszej młodości i stan jego naładowania może pozostawiać wiele do życzenia, Poważnie akumulator może być tego przyczyną.

 

Proszę zapoznać się z regulaminem forum i zasadami cytowania - Krzychu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam!

a co może być powodem zapalania się tej własnie żółtej kontrolki z zygzakiem w moim przypadku????

mam megane clasic z 97 roku silnik 1600cm3

 

prosze o poradę?????????

 

coj akiś czas mi się zaświeci! po czym jak zgasze silnik i ponownie odpale problem znika???

pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego olisko 84!!!!!!

a świeciła ci cały czas?????

bo mnie gaśnie, teraz juz przez 2 dnni wogóle się nie zapala!!!!!nie wiem dziwne

auto normalnie chodzi!!!!! bez zarzutów

obecnie swieci mi kontrolka ABS ale to jak przejade kawałek , zgasze silnik i ponownie odpale gaśnie i jest oki!!!!!

pozdrawiam!

 

życze miłej zabawy sylwestrowej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!