Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

celt11

Scenic I phI Kontrolka usterki elektronicznej. Zółta kontolka z zygzakiem

Recommended Posts

u mnie paliła się ta kontrolka kiedy woda dostała się do świec zapłonowych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wszystko mozliwe...EKG moze wskazywac mnóstwo usterek elektrycznych...swiece tez moga byc tego przyczyna...niestety czeka cie chyba metoda eliminacji....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Do Wieniek.Masz typowe objawy ulotu iskry przy podwyższonej wilgotności powietrza.Jeżeli stare świece-wymień.Jeżeli stare przewody-wymień.Umyj dokładnie (najpierw zdejmij) kopułkę od zewnątrz i wewnątrz oraz cewkę i kabel do kopułki.Nie pomyl przewodów przy składaniu lu wymianie.Na zapalanie na pewno pomoże.Na zużycie paliwa też.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Juz jestem po tych wszystkich naprawach...dokladnie tak jak mowisz....wymienilem wszystko...swiece, kable, kopulke, palec, cewke...teraz mam wrażenie ze nie zdaze przekrecic kluczyka w stacyjce a Megi juz odpala...

To przyklad mojej starej swiecy...

post-7723-1233900806_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hej. nie chcę rozwijać tematu, bo sporo już czytałem o tej kontrolce, ale chciałem się upewnić. Czasami mi ona świeci, a dokładniej mówiąc w 90% jest wszystko ok, ale czasami zdarzyło mi się, że nie zgasła mi, a raz zaświeciła mi się podczas jazdy. Skąd tego przyczyna?? Zauważyłem, że w samochodzie mam przebicie na jednym z przewodów od świecy, a i same świece nie wyglądają na niedawno wymieniane. A i w tym wszystkim mam jeszcze szarpanie samochodu na pierwszym biegu. Czy to wszystko może być spowodowane tym, co przed chwilką napisałem??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Świece i przewody wymień.Wyczyść kopułkę i przewód od ceki..Jeżeli kontrolka dalej będzie się czasowo zapalać a z silnik pracował poprawnie ,to nic bym nie robił.Można się naszukać kosztownie bez efektów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

panowie mi tez swieci ta kontrolka czasem na różne sposoby, swiece wymienilym i jak by lepiej ale czasem to powraca przewaznie gdy jest wilgotno mokro... co moge zrobic jeszce oprócz tego co wyczytalem wyzej??? aha a które to ta kopułka?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zalezy jaki masz silnik...jak z jedna cewka to kopolka to taka "kopolka' do ktorej dochodzi kabel od cewki i odchodza kable do swiec...

jesli masz 2 cewki to nie masz kopolki...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

silnik k7m dalej nie pamietam, a cewki to chyba dwie... a po ile tak mniej wiecej cewki chodza? bo pomyslalem ze moze to to przez nie wlasnie. w sumie mam to auto od niedawna wiec nie bardzo wiem co i jak wiec prosze o wyrozumialosc:D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cewki są słabym elementem Renault. Zwłaszcza f-my Sagem.Jeżeli będziesz kupował to Beru.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie....Sagemy nie sa rewelacja...

Ja osobiscie radze zobaczyc stan swiec i kabli bo wydatek na jedna cewke to koszty ok 150-200PLN...wiec jak latwo policzyc koszt kompletu to jakies 400 PLN... a to juz wydatek...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

świece wymieniałem dokładnie tydzien temu na swiece ngk. kable no hmm jak dla mnie sa jak kable:) jak je sprawdzic? wizualnie sa ok:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

w nocy odpal auto i popsikaj kable wodą przy pomocy zraszacza do kwiatkow...zobaczysz wtedy czt maja gdzies przebicie....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam Wszystkich Jestem Tu po raz pierwszy .Posiadam renault megane Coupe 1.6 z 96 roku.Auto posiadam od 2 lat i nie miałem z nim zadnych problemów tak jak poprzedni własciciel od 2005roku .Przesdtudiowałem wszystkie posty na tym forum i widze ze tematyka jest zblizona do tego co sie stało z moim autem dzis rano. Dziś rano odpaliłem auto i przez pierwsze 5minut było spoko, przypomne, że nie miałem problemów z autem wcześniej. Otóż po 5 minutach auto mi zgasło. Po ponownym zapaleniu

auto zaczeło sie lekkko ksztusic ale po 3 -5 sekundach silnik chodził równo ale zaczoł głosniej chodzic, burczec.(Troche podobny dzwiek do pęknieteo tlumika ale duzo bardziej stłumiony) no i pot tych 3 sekundach zapaliła sie zolta kontrolka z zygzakiem co mnie zdziwiło bo widziałem ja po raz pierwszy.Następnie pojechałem w trase (300km)i tak bylo całyczas po odbalaniu- po 3 sekundach lampeczka i burczenie.Lapka sie swieci non stop po zapaleniu silnika nie miga swieci płynnie.Przed podroza auto stało 8 dni nie jeżdzone jak były rostopy itp.Juz nawet sie zastanawiałem czy moze mam gdzies pękniety tłumik.Dajcie znac i jak mozecie nakierujcie co moge zrobic.pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jak swieci caly czas to wyglada mi to na czujnik podcisnienia przy tych obiawach...moze wezyk pekl...czesto lubi robic takie psikusy...domyslam sie ze zrobiles te 300 km na benzynie wiec pompke jako tako wykluczam...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...