Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kontrolka usterki elektronicznej. Zółta kontolka z zygzakiem


celt11

Rekomendowane odpowiedzi

Tak, to ten wężyk. Warto jeszcze sprawdzić wężyki przy elektrozaworze na prawo od tego czujnika wskazanego na zdjęciu. Ten o którym piszę jest jakieś 20cm w prawo patrząc pod maskę, dochodzą tam dwa wężyki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Ja też mam problem z tą kontrolką. Dziś rano odpalając auto zaświeciła się ta kontrolka z zygzakiem i kontrolka ESP. Silnik zapalił ale obroty stopniowo wzrastały. Naciskając na pedał gazu w ogóle nie było reakcji. Odłączyłem aku na kilka minut i pomogło.

Widze że problem z tą kontrolką jest dość powszechny ale nie znalazłem powiązania z kontrolką ESP.

Dodam że wymienione mam świece i cewki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sebcio, u Ciebie najlepiej byłoby podpiąć komputer. Jak masz ESP to jest inna taśma w zwijaczu kierownicy - jeżeli ulegnie uszkodzeniu to świeci esp (słychać szuranie, pstrykanie przy kręceniu kierownicą). Inna sprawa to czujniki abs, któryś może nie łączyć. Ja bym podjechał na komputer, żeby niepotrzebnie nie rozgrzebać auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

meganecoupe02 właśnie dziś mam jechać na komputer i zobaczymy co wyjdzie. Co do kręcenia kierownicą to nic nie słychać. Natomiast po przekręceniu kluczyka słychać jak pompa pracuje ale oprócz tego słychać odgłos obcierania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wróciłem od mechanika, komputer pokazał błąd czujnika położenia przepustnicy. Mechanik stwierdził że spróbuje go najpierw przeczyścić i umówiłem się na piątek po południu. Powiedział jeszcze że na wolnych obrotach przepustnica otwarta jest na jakieś 13% a powinna max 10%.

Dam znać po czyszczeniu czy pomogło.

 

Wróciłem od mechanika, mówił że bardzo zabrudzona była przepustnica. Czy pomogło to zobaczę jak troche pojeżdże. Przy okazji wymienił mi tłumik końcowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam poczytałem trochę ten post i dokładnie nie znalazłem odpowiedzi na mój problem. Problem z moją meganką polega że nie dziala centralny zamek i imobilajzer , jak otworzę z kluczyka to [przycisk od centralnego też nie dziala czerwona dioda od imobilajzera nie świeci] po sprawdzeniu bezpieczników po dotykaniu przewodów dioda od imobilajzera się zaświeciła (tylko niewiem poczym dokładnie ] mogłem otworzyć i zamknać i odpalić ale mrógała mi żółta ikonka z zygzakiem jak dodawałem obrotów zgasła a przy 1000 mróga i jak zgasiłem znów nie dzialałał imobilajzer i centralny zamek , gdy pracował silnik zauważyłem że nie działały migacze ogrzewanie tylnej szyby i przycisk od centralnego zamka , podotykałem znów jak poprzednim razem dioda od imobilajzera się zaświeciła otworzylem zamkłem i otworzylem zamek i dioda od imobilajzera już się nie świeciła .Moja meganka jest 1997 roku z silnikiem 1.6 benzyna + gaz . Proszę o pomoc i jak możliwe w miarę szybką odpowiedż co mogło się zepsuć .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj wszystko wyczyściłem , zawór egr , komore tego zaworu i ten przewód od cisnienia . Ogólnie przewód był raczej czysty tylko ta końcówka na którą jest nakładany była ufajdana czarna mazią , co do zaworu egr to ten dolny otwór był prawie cały zatkany czarnym syfem ( jak by tłusta sadza ) wszystko wyczysciłem benzyna ekstracyjna , i teraz czekam na jakis kawałek prostej zeby sie rozbujac do 120 km/h zobaczymy czy moje zabiegi pomogły . O efektach zamelduje na forum . Swoja droga hm , rok temu byłem u "majstra" skasował mnie 250 zł za ta sama usługe ... mi to zajeło 30 min. :mrgreen: i troche samaru na łapach ... zobaczymy czy kontrolka przestanie swiecić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Też mam problem z tą kontrolką.

Pierwszy raz zaświeciła się jakiś rok temu samochód strasznie szarpał. Ale nie długo urwał się tłumik (zaraz za łączem elastycznym) po zespawaniu go problem ustąpił i samochód jeździł normalnie aż do wczoraj. Wczoraj znowu zaświeciła się ta kontrolka ale samochód jedzie normalnie nie zauważam spadku mocy itp. Zaraz po zaświeceniu się tej kontrolki dałem na luz i obroty falowały od 500 do 2500. Zgasiłem silnik i zapaliłem i problem znikł. Dziś jadę i dalej się zaświeciła ale za chwile miałem i tak się zatrzymać to jechałem dalej i jak wrzuciłem na luz to obroty falowały w okolicy 1000.

 

Dodam że jest to silnik 1.6 8v o mocy 75KM. Przebieg coś ponad 166 000km. Rok temu sprowadzony z Niemiec

 

I jeszcze mam takie pytanie czy za pomocą takiego inerfejsu będe mógł odczytać kody błędzów??

http://moto.allegro.pl/can-clip-interfejs-...1433511963.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Panowie chyba jestem we właściwym miejscu. Miałem też taki problem z tą kontrolką.

Wyczyszczona przepustnicę i jest ok ale pojawił się błąd czujnika położenia przepustnicy. Elektryk powiedział,że trzeba wymienic ale tu pytanie czy lepiej nówkę czy może byc używany? Ile takie coś może kosztowac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam!

 

Posiadam Renault Megane Coupe 1.6+gaz 1996r.

Od dluzszego czasu swieci mi kontrolka z zygzakiem..dzisiaj jechalem,i obroty zaczely mi spadac jechalem na 5.jakies 4tys obrotow jak dociskalem gazu, to tak jak by moc tracil zrzucilem na 4 przejechalem kilometr,i to samo,zrzucilem na 3,znowu kilkaset metrow i obroty spadaja,2 spadaja i 1,zgasl. Zapalilem ponownie zarowecka z zygzakiem caly czas sie swiecila,krecilem go do 3-4nawet 5 tysiecy obrotow,dodawalem wiecej powyzej 5tysi i obroty spadaly silnik gasl, trzymalem go tak na 3-4tysiacach dobrze chodzil dodawalem wiecej to tak jak by sie dlawil,

dojechalem do mechanika na 1 krecilem go do 3-4tysiecy obrotow i tam zostal.

Prosze o rade co to moze byc, przypuszczam ze to uszczelka pod glowica.

Ale tak jak mowie :roll: to sa tylko przypuszczenia. :roll:

 

[ Dodano: 2011-03-28, 23:41 ]

aha zapomnialem dodac jezdzilem przez ostatni czas tylko na benzynie.

 

<ok> A nie świeci Ci się czasem prawy ALT :(

Przeczytaj jeszcze raz regulamin i zastosuj się do niego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!