Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kontrolka usterki elektronicznej. Zółta kontolka z zygzakiem


celt11

Rekomendowane odpowiedzi

Ja bym wykonał na początek następujące czynności:

1. Odpiął, przeczyścił, przesmarował smarem miedziowym klemy

2. Odpiął, poprawił styki na wtyczce od komputera

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zapomniłem dodać że rozrusznik kręci

 

[ Dodano: 2009-06-08, 17:09 ]

sprawdziłem i nic nie pomogło myśle ze bez holowania się nie obejdzie

 

[ Dodano: 2009-06-08, 20:01 ]

teraz jest tak sprawdziłem styki komputera nic z rozpaczy odłączyłem akku po godzinie działa centralny megi odpala ta przeklęta lampka miga ale po dodaniu obrotów powyżej 1500 gaśnie już zwariowałem i zastanawiam się czy tak jeżdzić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

ja mam nastepujący problem:

mam silnik 1,6e 8V k7m bardzo dobrze wszystkim znny:)

jakieś 2 może 3 miesiące temu silnik zaczą mi przerywać w czasie jazdy, ale tylko wtedy gdy chciałem jechac cały czas z tą samą prędkością. Jak dodawałem gazu to wszystko oki wolne obroty też byly oki. Pożniej bylo tak że jak silnik wszedł na okolo 3000 obrotów to zapalała się kontorolka EKG i wszystko było tak jak trzeba, nic nie szarpało jezdziło sie jak trzeba. Teraz po odpaleniu nie ma wolnych obrotów, ale jak go przytrzymam na i przejade okolo 5 km to juz ma wolne ale bardzo różne (faluja) czasem zdarza się że zgaśnie. Czasem zamiast wolnych obrotów to ma 2000 ale zaraz spadają do okolo 500 i falują. Oczywiście EKG świeci cały czas. Moje pytanie jest takie: od czego zacząć?

od tego wężyka podciśnienia, świec, przewodów, cewek ?? może ktos cos doradzi?? z góry dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam zwolenników ciemnej kontrolki z zygzakiem :) Niestety u mnie zaświeca się kiedy nacisnę tylko sprzęgło bez dodawania gazu, wchodzi na wysokie obroty i bardzo wolno opadają. Można jechać ale w trybie serwisowym (pedał gazu nie reaguje). Po ponownym odpaleniu wszystko jest jak powinno być ciemne kontrolki ale wciskam sprzęgło i to samo... Silnik 1,9 diesel

 

Już wszystko wyjaśnione. Podpięcie do komputera wykazało usterkę w obwodzie czujnika położenia koła zamachowego. Pocieszające jest to, że po wyczyszczeniu wtyczek przez mechanika problem znikł :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Mam nastepujący problem:

Wczoraj zostawiłem na parkingu,przyszedłem po paru godz

kręci , a nie może zapalić

Sprawdziłem na kablach ,brak iskry

No i po właczeniu stacyjki nie zapala się w ogóle kontrolka EKG

Próbowałem odłączać akumulator na jakiś czas - nie pomogło

N a złączu wielopinowym kompa bya woda ( od jakiegoś czasu) wysuszyłem wyczyściłem dalej klapa

Może ma ktoś jakiś pomysł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam Serdecznie, posiadam Scenica 1,9 tdi 1997 rok diesel. Mam problem z EKG, mianowicie przy odpalaniu kontrolka gaśnie razem z kontrolką świec, jadę chwilę, różnie niskie obroty/ wysokie obroty, generalnie nie zauważyłem jakieś zależności i się zapala EKG. Już nie gaśnie, staję, dodaje gazu / odejmuję gazu i nic, jak się zapaliła tak się pali. Powiem szczerze, że jakoś nie czuję, żeby silnik tracił na mocy. To co widzę, to chyba więcej czarnego dymu za mną przy dodawaniu gazu.

Proszę o poradę, od czego zacząć. U mechanika już byłem, podpieliśmy się pod kompa i błędy czujników pokazało, ale jak sprawdzaliśmy same czujniki to komp "mówił" że OK są.

Jeszcze raz proszę o poradę, głównie jak się do tego teamtu zabrać, samochód jest stary także najlepiej byłoby z jak najmniejszymi kosztami.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Mój problem z kontrolką rozwiązany, najpierw okazało się że padł komputer- koszt wymiany + programowanie immo około 600 zł, po wymianie kompa kontrolka znów się zapalała, po podłączeniu u elektromechanika okazało się że padł czujnik przepustnicy. Teraz jednak mam nowy problem auto nie chce zapalić, pali tylko na "pych". Akumulator jest dobry, świece i kable wymieniłem, pompa paliwowa pompuje, rozrusznik kręci a auto nie chce zapalić.

Nie wiem co to może być, może cewki ? Proszę o pomoc <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

U mnie owa kontrolka EKG zapala się tylko wtedy gdy silnik jest wkręcony na 4 biegu do 4.5 tyś obr/min. Odrazu mówię że mój silnik ma źle wyregulowany 1 zawór wylotowy. Czy to morze być przyczyną?

P.S. Paliwo idzie w rure <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

U mnie natomiast występuję taki problem, ze gdy auto jest zimne i chce wkręcić go na wyższe obroty (np ponad 3000) zaczyna mi się krztusić/dławić/lekko szarpać, a jeżeli go tak dłużej przetrzymam to zapali mi się kontrolka EKG, a po jej zapaleniu auto nie reaguje na wciśnięcie gazu, obroty spadają i po chwili kontrolka gaśnie (auto nie zdąży się nawet zatrzymać). Razem z rozgrzaniem silnika tolerancja zwiększa się (czytaj: szarpanie występuje dopiero przy np. 5000 obrotów i jeżeli wtedy przetrzymam auto na obrotach, zapali mi się kontrolka). Jeżeli natomiast auto jest już bardzo dobrze rozgrzane problem występuje wtedy gdy np. jadę na wysokich obrotach na wyższych biegach (np. kiedy chciałem sprawdzić ile to auto pójdzie, to zarówno powyżej 5000 obrotów na 4-tym biegu jak i na 5-tym, gdy chciałem go jeszcze dalej wkręcić zapalała się kontrolka, obroty spadały, auto nie reagowało na wciśnięcie gazu, a po chwili kontrolka gasła i można było jechać dalej). Mam w swojej Megance silnik 2.0 16V IDE.

Jak myślicie: czy w moim przypadku również może to być wężyk podciśnienia?

I czy ktoś mi może chociaż mniej więcej zaznaczyć gdzie ten czujnik się znajduje? Oto zdjęcie mojego silnika:

silnikq.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

W moim przypadku przygoda z zygzakiem to :

 

dioda ta zaświeciła się podczas jazdy i mrugała, po zatrzymaniu samochodu i wyłączeniu silnika, nie można było go odpalić po prostu przekręcając kluczyk nic się nie działo na chwilke zapalały się wszystkie diody jak zawsze i gasły wszystkie oprócz EKG (ona mrugała) przekrecajac kluczyk w pozycje do zapalenia samochodu nic sie nie działo rzęził tylko troszke i nic (prób było wiele) samochód postał 3 dni miał być holowany do mechanika ale coś mnie podkusiło i chciałem sprawdzić czy odpali ku memu zdziwieniu po włożeniu kluczyka zgasła dioda EKG i samochód odpalił sytuacja z nieodpalaniem się powtarzała po prostu musiał postać kilka dni i odpala meganeczka miała już resetowany imobilizer bo to pierwszy mechanik zrobił drugi sprawdzał wszystkie przewody nic nie znalazł i oczywiście samochód stał u niego 4 dni i w pewnym momencie odpalił i nie mrugała dioda ale powiedział że nic przy nim nie zrobił tylko sprawdzał co przypuszczał że mogło się popsuć ale teraz trzeci mechanik już go badał i powiedział że może to być pompa paliwowa, no i tu się przestraszyłem kosztów

dodam że to Megane 1999r 1,9 dTi - czy przy popsutej pompie mogą być takie objawy ? proszę pomóżcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam

Mam problem z megi 1.4 98 r 8v.Kontrolka nie świeci przy przekręceniu kluczyka pompa paliwa się nie wlącza no i oczywiście nie odpala.Dwa dni temu taki sam problem rozwiązałem przez poruszanie bezpieczników ale tym razem to nie skutkuje.Co może być przyczyną

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam no i się naprawiło.Pomogło jej wyciągnięcie bezpiecznika F39 ALIM coś tam ale przy włączonym zapłonie tak jak by trzeba było dać jakiś impuls elektryczny. Jakieś pomysły dlaczego tak się dzieje??Dzięki Macv6 jak na razie megi odpala bez zarzutu <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!