Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

turbina


mirek26

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Jestem posiadaczem Scenic II 1,5 DCI 2003 r. nr VIN VF1JMRF0529631532. Niestety ponownie uległa awarii turbina. Poprzedni była naprawiana w roku 2010. Problem polega na tym, że katalogowo powinienem mieć turbinę o zmiennej geometrii nr 5439 988 0027. Jednak w pojezdzie jest turbina podobna do tej na zjęciu 5435 970 0000 62KM. Różnią się rodzajem wyjście na katalizator. Podejrzewam ( nie jestem pierwszym właścicielem), że auto tak było zmontowane, gdyż jest inny rodzaj pracy tych turbin - chyba. Proszę o informację , czy były turbiny do silników 101 KM o stałej geometri, oraz co mam w chwili obecnej zrobić. Wymienić na taką jaką mam czyli 62 KM czy może zmienić na 101 KM wraz z katalizatorem, i chyba również z sterowaniem silnika. Również co ze sterowniam turbiny, bo chyba w jednej powietrze sterowania membraną jest Pchane, a w drugiej ssane. Proszę o ewentualne sugestie rozwiązania mojego problemu.

post-52679-0-04203600-1378811929_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podjedź do ASO i sprawdź jaki silnik był zamontowany w fabryce. Coś mi mówi po VIN-ie, że to był 1,9 dci 120 KM.

VIN dla 101 KM zaczynał się przeważnie od VF1JM02....

 

Czy jesteś pewien, że masz zamontowany silnik 101 KM a nie np. 82 KM?

Edytowane przez aniewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewiem to ja jestem smierci i podatków. Silnik jest napewno 1.5 dci. Również w aso w/g win jest to 101KM, ale rok 2003 to może jakieś składaki z poprzednich lat. Może też jakis głąb po uszkodzeniu fabrycznej zamiest naprawić wstawił z innego i terez kłopot. Zmienna geometria ma inne sterowanie niz stała, wiec musiał się nagamnistykować, Lub żabojady to kretacze. Może ktoś się wypowie, czy zmienna geometra małym wężykiem od sterowania ssa czy pcha powietrze. jęzeli ssa to poradziłbym sobie z zamiana na prawidłowe, przespawał flansze w katalizatorze i byłoby git, jesli zaś pcha to lipa i bedę regenerował tą co mam. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbina o zmiennej geometrii jest sterowana podciśnieniem. Komputer wtrysku steruje elektrozaworem podciśnienia.

Podciśnienie dostaje się nad membranę w turbinie i wciąga trzpień sterujący kierownicą. Dane do sterowania komputer wtrysku bierze z czujnika ciśnienia zamontowanego na plastikowej rurze doprowadzającej powietrze z intercullera do kolektora ssącego. Za małe ciśnienie to elektrozawór się otwiera i kierownica puszcza spaliny na łopatki turbiny, gdy ciśnienie rośnie to mniej spalin jest kierowanych na te łopatki.

W silniku 82 KM turbina jest sterowana bezpośrednio ciśnieniem panującym w kolektorze ssącym. Z plastikowej rury doprowadzającej powietrze do kolektora wystaje króciec a na niego założony jest gumowy wężyk. Wężyk ten steruje zaworem obejściowym na turbinie. Jak ciśnienie jest za małe to zawór obejściowy jest zamknięty i wszystkie spaliny idą do turbiny, gdy ciśnienie wzrasta to zawór się uchyla i część spalin kierowana jest bezpośrednia do kolektora wydechowego z pominięciem turbiny. W tym przypadku komputer nie bierze udziału w sterowaniu turbiną. W tej wersji też jest czujnik ciśnienia powietrza doładowania (taki sam jak w wersji 101 KM) ale on wpływa tylko na wielkość dawki paliwa podawanej przez komputer wtrysku.

Odnośnie zaworów egr to są takie same w obu wersjach silnikowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dzięki. W sobotę będę oglądał, może uda się doprowadzić do stanu pierwotnego i założyć prawidłową turbinę. Rozumiem, że sterowanie (wężyk) do turbiny powinien wychodzić z tego czujnika ciśnienia. Jeśli nie uda mi się tego ogarnąć to będę regenerował. Samochód żony, to moc jej nie potrzebna. Spalanie ma średnio około 6 to chyba nie najgorzej. może nie warto zmieniać. Mam jeszcze pytanie, czy to, że turbina jest o innej mocy ma wpływ na tak szybką jej awarie (regenerowana 3 lata temu)), czy może jakiś partacz to robił. Reklamowałem ją dwa razy. Po przekroczeniu 150 km/h ukręcało wałek. Później jeżdżono spokojniej i przetrwała 2 lata. Obecnie wałek jest, ale pełno oleju w okolicach turbiny i wstyd jeździć, bo czarna chmura za nią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IMHO:

1) turbinę załóż taką, jak ma być. pomijając to, że przy zakupie zawaliłeś z tym, to pomyśl co np. będzie przy sprzedaży - będziesz po prostu niewarygodnym sprzedawcą

2) hasła Samochód żony, to moc jej nie potrzebna. Spalanie ma średnio około 6 to chyba nie najgorzej. może nie warto zmieniać nawet nie ma co komentować :) kobieta najlepszym przyjacielem czlowieka, ale o żonę trzeba dbać, by miała w razie "W" czym depnąć

3) po założeniu właściwej turbiny zaślep zawór EGR - nie będzie kopcił

4) zapytaj o turbawkę do tego silnika w renomowanych i rzetelnych firmach naprawczych, np. Turbo-Tec Jaworzno

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że sterowanie (wężyk) do turbiny powinien wychodzić z tego czujnika ciśnienia.

Nie, wężyk ciśnieniowy do sterowania zwykłej turbiny wychodzi z króćca obok czujnika ciśnienia doładowania natomiast do sterowania turbiną o zmiennej geometrii czyli tej mocniejszej podciśnienie jest pobierane ze specjalnej pompy.

Ale jeżeli nie masz dostatecznej wiedzy na ten temat to lepiej zdaj się na fachowców. Niech obejrzą na gruncie jaki masz silnik i jaka do niego powinna być turbina.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!