Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Przeciek wody, pytanie o wąż


kulpina

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie, mam jeden mały problem oraz jedno małe pytanko :)

Mam problem z wodą przy masce, a mianowicie tam gdzie wyjmuje się akumulator są te plastiki i tam gdzieś mi leci woda (widać na zdjęciu poniżej jak aku jest zardzewiały) i nie wiem co z tym zrobić. Może jakoś to uszczelnić, a może kupić to po prostu nowe? Moglibyście mi jeszcze powiedzieć jak ten element się nazywa, bym widział w czym szukać?

 

hosting_zdjec_1380120963__p9250246.jpg

 

Teraz mam jedno pytanko, jak widać poniżej na zdjęciu brakuje mi tego gumowego węża, postanowiłem go w końcu kupić i wymienić ten plastik co zaznaczyłem na czerwono, tylko nie wiem jak to się nazywa... Mógłby ktoś mi coś podpowiedzieć pod jaką nazwą szukać ten wąż oraz plastik?

 

hosting_zdjec_1380120937__p9250243.jpg

 

Z góry dziękuję za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(widać na zdjęciu poniżej jak aku jest zardzewiały) i nie wiem co z tym zrobić.

Szmatka z WD i dokładnie wyczyścić obudowę akumulatora, Klemy i elektrody wyczyścić papierem ściernym, zabezpieczyć wazeliną techniczną lub smarem miedzianym.

Zorganizować sobie kawałek tekpolu albo kawałek wykładziny podłogowej i położyć na akumulatorze, żeby woda nie lała się bezpośrednio na niego. Zabezpieczyć w jakiż sposób, żeby nie wypadło.

Swoją drogą, to się zastanawiam, czy tam nie było elementu plastikowego zakrywającego akumulator? Zastanawiam się, bo to już któraś z kojeni Meganka I, która ma "odsłonięty" akumulator

tego gumowego węża

To nie jest ani wąż ani gumowy. Jest to rura średnicy ok 5 cm, fabrycznie wykonana z jakiejś tkaniny nasączonej jakąś żywicą, tak że jest to elastyczne.

Bardzo dobrze sprawuje się karbowana rura powietrza z Poloneza, wystarczy jedynie odpowiednio zmodyfikować jeden jej koniec tak aby dało się założyć na owalny otwór tłumika szumów.

Temat już nie raz był poruszany użyj :), znajdziesz dokładny opis i zdjęcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No w zasadzie rozumiem, akumulator jak zasłonić to ja wiem, ale co zrobić by ta woda tam wgl nie leciała? Czy to tak musibyć i woda ma lecieć do aku? Szczerze wydaje mi się to bez sensu..

A teraz coś odnoście tego drugiego, zastanawia mnie jak nazywa się ten plastik który zaznaczyłem na czerwono, bo muszę go wymienić, a szukam już godzinę i znaleźć nie mogę tego..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze wydaje mi się to bez sensu..

Mnie też, a woda będzie lecieć i śnieg :), przecież woda spływa z szyby pod maskę i leje się na akumulator.

Wg mnie powinna tam być osłona, pokrywa zasłaniająca akumulator. Nie wiem czy taka była oryginalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie powinna tam być osłona, pokrywa zasłaniająca akumulator. Nie wiem czy taka była oryginalnie.

U też mnie nie ma żadnej osłony zakrywającej akumulator, ale pod żeberkami plastikowej osłony podszybia (od dołu) jest zamontowana plastikowa rynienka przejmująca wodę i kierująca ją do lewego rogu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.U mnie sytuacja wygląda podobnie.Również pod akumulatorem jest plastykowa podstawka.Ja jeszcze dodatkowo pod tą podstawką "wyścieliłem"taką taśmą budowlaną samoprzylepną która jest stosowana do uszczelniania "styków" np. miedzy kominem a dachem.Coś podobnego http://www.mybudujemy.pl/porady/tasma-uszczelniajaca-nie-tylko-do-obrobki-komina-,199.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie sytuacja wygląda podobnie.Również pod akumulatorem jest plastykowa podstawka.Ja jeszcze dodatkowo pod tą podstawką "wyścieliłem"taką taśmą budowlaną samoprzylepną która jest stosowana do uszczelniania "styków"

Wg mnie to nie załatwia sprawy zalewania wodą akumulatora sygnalizownej prze autora temetu. U mnie nie ma żadnej podkładki plastikowej pod akumalatorem. Ona miałaby za zadanie zatrzymać ewentualnie jakieś wycieki z samego akumulatora. "Rynienka" o której pisałem jest mocowana od spodu plastikowej osłony ( pod ukośnymi, podłużnymi otworami) pokazanej na zdjęciu w pierwszym poście tego tematu. Do niej dostaje się woda i jest odprowadzana na bok, a nie leje się na akumulator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Rynienka" o której pisałem jest mocowana od spodu plastikowej osłony ( pod ukośnymi, podłużnymi otworami) pokazanej na zdjęciu w pierwszym poście tego tematu. Do niej dostaje się woda i jest odprowadzana na bok, a nie leje się na akumulator.

Dokładnie, nie wiem jednak dlaczego praktycznie wszystkie Meganki jakie widziałem nie majły takiej "pokrywki".

Nie wiem czy zaginęły w trakcie użytkowania, czy początki ich nie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy od początku ich nie było.

Od początku ich nie było. Połowa akumulatora była odkryta, druga połowa była tak, jak pisze kolega gimak, pod żeberkami (elementem podszybia) jest rynienka odprowadzająca. Resztę akumulatora zasłania maska.

Ja u siebie na całym podszybiu (ten rowek na dole) założyłem uszczelkę. Uszczelka identyczna, jak ta na grodzi. Dostałem ją na szrocie za 10 zł. Nie pamiętam od jakiego była auta i chyba była to uszczelka drzwi. Założyłem ją, ponieważ w zimę leciał mi tam śnieg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Założyłem ją, ponieważ w zimę leciał mi tam śnieg.

Dokładnie. Kolega miał Megankę w kombiku, też pytał się co z tym zrobić. Ostatecznie znalazł płytkę PCV, taką jak kiedyś kładło się na podłogę i zakrył nią akumulator. Była na tyle duża, że wchodziła pod podszybie i opierała się na grodzi. Zrobił dwie dziurki i przywiązał jakimś sznurkiem, żeby nie wypadła. :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Miałem podobny problem z wodą, ale u mnie zapchał się odpływ wody ten koło aku i woda lała się do środka. Polecam wyjąć co jakiś czas aku i przeczyścić odpływ a w szczególności teraz przez zimą i po jesieni. Też mnie ciekawi czemu niema osłony na aku, co jakiś czas pełno śmieci tam wlatuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!