Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane II Sedan, zakladanie klimatyzacji


Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Prawdopodobnie przerabialiscie juz podobne tematy, ale ja nie moglem znalezc tematu, ktory odpowiedzialby mi na moje pytanie biorac pod uwage aktualne realia (posty sprzed kilku lat raczej nie pomoga). Jestem wlascicielem Meganki II 1,6 16V z 2004, dostalem ja od taty, jestem z nia bardzo zwiazany, jestem osoba mloda, a samochod rodzice kupili w salonie, dlatego nie zalezy mi na sprzedazy i kupnie innej, bo wiem co bylo robione, co nie bylo, mam pewnosc co do blach, mam pewnosc co do przebiegu, a ten rowniez jest raczej niski jak na ten wiek (90tys. km). Samochod jest dla mnie po prostu idealny i wymarzony, ale posiada jedna wade. Nie ma tego najwazniejszego. Klimatyzacji. Dlatego chcialbym to zmienic i pojezdzic nia jeszcze dobre kilka lat. Kompletnie nie znam sie na sprawach technicznych co do montazu i sprzetu jaki potrzeba. Moje pytanie brzmi, czy jest mozliwosc zamontowania klimatyzacji do tego modelu, jaki koszt mniej wiecej wynosilby kupna + montazu. Mam nadzieje, ze ktos mi pomoze. Przepraszam za forme tekstu.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie opłaca montować gdy:

-trzeba zmienić komputer silnika i UCH prawdopodobnie

-prawdopodobnie do wymiany panel sterowania na z klimatyzacją

-trzeba kupić sprężarkę, alternator większy plus pasek rozrządu i inne

i prawdopodobnie zmienić obudowę ogrzewania, wentylacji ale tego nie powiem.

I no dużo roboty z zdemontowaniem deski rozdzielczej itd.

A koszt może w połowie lub w tej kwoty twojej wartości auta.

 

Jednym sposobem to sprzedać i kupić auto z klimą albo kupić mini klimatyzację na gniazdko 12V za 200 zł....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pasek rozrządu

A co ma wspólnego pasek rozrządu z tym czy jest klimatyzacja czy jej nie ma?

prawdopodobnie zmienić obudowę ogrzewania, wentylacji ale tego nie powiem.

Trzeba, tyle że nie obudowę tylko cały mieszalnik na taki w którym da się zamontować parownik.

kupić mini klimatyzację na gniazdko 12V za 200 zł..

Tzn? Co masz na myśli?

1500-2000zł

pod warunkiem, że sam to zrobisz i części kupisz w naprawdę niskiej cenie, inaczej raczej nie ma szans.

Nie mam pojęcia ile mogą kosztować wszystkie części, ale na pewno sporo więcej. Nie obejdzie się też bez pomocy kogoś kto skonfiguruje to wszystko CLIP-em, nie obejdzie się bez jakiegoś elektryka, bo może nie być kabelków, choć może się okazać, że takowe masz.

Moim zdaniem nie opłaca się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miniklimatyzacja to taka która dolewa wodę do pojemnika i minisprężarka chŀodzi wodę i wydmuchuje zimne powietrze. Jutro dam linka o co mi chodzi dokładnie.

No pasek rozrządu na inny bo trzeba sprężarķę czy cos innego napędzić do klimy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

^^ Paskiem rozrządu chcesz klimę napędzać? Kpisz sobie chyba?

Poczytaj sobie o pasku rozrządu i w ogóle o swoim silniku.

Nie pisz głupot jak nie wiesz.

Jest jedna zasada; nie wiem o czym mowa to się nie odzywam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziekuje wam wszystkim za odpowiedzi. Szczerze liczylem, ze oddajac samochod do danej firmy zajmujacej sie tym zmieszcze sie w 3 tysiacach. Jak pisalem wczesniej nie mam pojecia jakby to trzeba bylo zrobic, dlatego ta opcja juz odpadla wczesniej.

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki - damiar

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja sie zgodze z kolegą PAULIOSSS jest to do zrobienia w okolicach 2000 zł ale oczywiscie na używkach i w wersji ręcznej klimy.Miałem parę MII i wiem za ile chodzą części.Problem może być z instalacją ,ale wszystko idzie zrobić.Pytane tylko ile za robotę wezmą

Edytowane przez p.zyga
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!