Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zestaw Xenon BOSCH - opinie


UFO

Rekomendowane odpowiedzi

 

Jak kto woli może być BOSCH, BAISHI lub IBOSOH (i pewnie wiele innych nazw) byle się dobrze kojarzyło. Jest to nic innego jak podróbka z Chin mająca w d***e wszelkie zastrzerzenia znaków firmowych. http://www.boschhk.com/english/products.asp?classid=70

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie brawa dla domin_ga za czujność. Jak taka znana i droga firma jak Bosch wypuściła by taki badziew jak ten zestaw a'la xenon. Może to spełnia jakieś normy i ma jakieś homologacje, ale nasuwa się pytanie jakie :mrgreen: skąd :mrgreen: Chinole mają to wszystko głęboko w dupie. Olewają normy, homologację, prawa autorskie. Dla nich liczy się tylko kasa. Chińskie samochody też spełniają normy bezpieczeństwa, tylko że według europejskich norm składa się jak paczka zapałek.

 

Ogólnie jestem przeciwnikiem a'la xenonów. Jakieś 6 lat temu przerabiałem Clio (rocznik 2000) na xenon. Moje auto było wyposażone w zwykłe światła tzw. słoiki. Mogłem kupić badziew na alledrogo i szpanować xenonem. Ale nie tędy droga. Kupiłem lampy soczewkowe od Sporta (wtedy tylko Sport wychodził na soczewkach), rozebrałem lampę i dobrałem do niej soczewkę xenon o tym samym fi co w oryginale. Okazało się, że Audi A6 ma ten sam kaliber soczewki co Clio. Soczewkę wymieniłem wraz z odbłyśnikiem i przetwornice Hella. Wymieniłem tzn. firma zajmująca się oświetleniem na co dzień wymieniła, ja tylko opracowałem jak to zrobić. Nie wyposażyłem auta w spryskiwacze i układ samopoziomujący, ale mimo to nigdy przez te lata użytkowania auta nikt nie dał mi znać że go oślepiam. Auto przechodziło normalnie przeglądy i nikt się nawet nie skapnął, nawet Policja podczas kontroli.

Teraz przerabiam Megane na Xenon na oryginalnych częściach, tym bardziej że są dostępne. Narazie jestem na etapie zbierania dokumentacji i części.

 

Liczę na to, że Xenon w lampach halogenowych skończy się tak samo jak przyciemnianie szyb. Parę lat do tyłu bym wielki bum na ciemne szyby. Byli tacy którzy przyciemnili delikatnie, ale byli też tacy co zaspawali szyby. Policja się cenzura (ładniej będzie wnerwiła) i ucięło się trochę. Teraz większość aut ma spawy na tylnych szybach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie ta forum już przerabiali kwestię oryginalnych zestawów... i powiem ze niema różnicy czy kupisz ten zestaw za 450 czy najtańszy za 230zł to bedziesz miał to samo.... bosch nie robi zestawów a to co dałeś to jest firmy BOSCHHID pisze jak byk...

 

A pozatym to kup sobie lampy na soczewkach na allegro i wsadź do auta... a nie takie kombinacje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

UFO, jeżeli mocowanie żarówki na to pozwala to montuj i nie zastanawiaj się. Większość żarówek samochodowych na rynku jest z Chin i jakoś nikt sie na tym nie przejmuje. Proponuje porównać dwie żarówki tego samego typu, różnią sie prawie wszystkim - długość żarnika, geometria bańki, odległość żarnika od podstawy, trwałością. Wielu kierowców nawet nie potrafi ich zamontować poprawnie w lampie. Co do zestawów HID to proponuje poszukać z małymi przetwornicami (wtedy zamontujesz po lampą jak w oryginale) oraz przewody od przetwornicy do żarówki powinny być ekranowane. Przy montażu staraj się nie prowadzić przewodów zasilających przetwornicę z przewodami do żarówek razem (zakłócenia w instalacji 12V). Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwolę sobie zacytowac wypowiedź kolegi z Forum Laguny. Temat dotyczył "koloru" lampy wyładowczej

Standardowe mają chyba własnie około 4100-4300K, ale Philips tez robi te o wyższej temperaturze barwowej. W sumie zależy co kto lubi. Im wyższa temperatura tym bardziej niebieskie/fioletowe się wydają te światła.

 

Jak dla mnie to te o wyzszej temperaturze wcale nie sa takie super. W nocy na mokrej drodze wcale to oswietlenie nie jest takie rewelacyjne (wbrew pozorom podczas deszczu najlepsze jest światło żółte, potem białe). wyższe temperatury barwowe są bardziej rozproszone i dlatego większośc halogenów ma zwykłe żarówki bo we mgle i na deszczu lepiej oświetlają.

 

Dla oka najbardziej komfortowe jest światło zbliżone do dziennego czyli światło białe a im bardziej jest niebieskie tym bardziej ulega rozproszeniu (i oślepia ludzi jadących z przeciwka gdyż czas adaptacji oka ludzkiego do światła niebieskiego jest dłuższy niż np. białego (tak gdzieś wyczytałem).

Standardowe ksenony mają temperaturę barwową 3200-4300K. Ogólnie barwa swiatła określana jako biała neutralna to zakres od 3300 K - 5300 K.

 

Żadne ksenonki o temperaturze powyżej 5000K nie mają homologacji do używania na europejskich drogach (i znaku E..coś tam na obudowie).

Philipsa też nie. Tylko te 4000k, 4100K, 4150K, 4200K, 4300K i do 5000K

A to co jest powyżej (6000K, 8000K, 10000K to chyba jest bez homologacji).

podobno. Ktoś używa? i sprawdzał czy mają oznaczenia dopuszczenia do ruchu?

 

Ostatnie moje pytanie było właściwie bez sensu bo refketor w aucie ma homologację dopuszczenia do ruchu tylko i wyłącznie z przeznacoznym do niego i homologowanym źródłem światła. I wymiana źródła światła na niezgodne z tym dedykowanym powoduje, że homologacja jest nieważna.

Chociaż to dotyczy głównie tych którzy montują "homologowane zestawy ksenonowe" do swoich aut z reflektorami do żarówek halogenowych.

 

Na pocieszenie mogę im powiedzieć, że znam przypadek gdzie ubezpieczyciel odmówił wypłaty odszkodowania po wydaniu opinii potwierdzonej przez eksperta, ze auto było wyposażone w przerobione światła mijania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nic odkrywczego, wiadomo ze niebieskie swiatlo jest do bani, we mgle nic nie widac podobnie w deszczu jak kolega z forum laguny sprytnie zauwazyl

 

[ Dodano: 2007-12-29, 12:44 ]

wlasnie wyszukalem na swoich i jest: E11( dopuszczenie do ruchu ) TUV i firma ma ISO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

snap, nic odkrywczego powiadasz, a sam stosujesz zarówki 6000K

do tego xenonik tym razem w halogenach, taki sam jak w swiatlach mijania tzn 6000k

Także mimo, że wiesz to i tak efekt jest ważniejszy.

 

Podobno E11 to jest norma na rynek angielski, na europe jest E1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a Anglia to nie europa :mrgreen::mrgreen: ? tam sa inne drogi czy swiatla swieca z dachu ze musza sie roznica od naszych?

 

swiatlo dzienne ma temp 5500k - ja mam xenona 6000 wiec bardzo zblizony do dziennego

zreszta bezchmurne niebo zima w poludnie ma 10 000k a jakos nie razi jak popatrzysz w gore

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a Anglia to nie europa :mrgreen::mrgreen: ? tam sa inne drogi czy swiatla swieca z dachu ze musza sie roznica od naszych?
To czemu nie przełożysz xenonów z Anglika, skoro nie ma znaczenia.

 

bezchmurne niebo zima w poludnie ma 10 000k a jakos nie razi jak popatrzysz w gore
A jaka jest definicja bezchmurnego nieba? Dlaczego zimą, a nie latem?

Takie głupie CENZURA się zaczyna. Skoro mój dziadek ma w komórce żarówkę 100 wattową do oświetlania 6 metrów kwadratowych i go nie oślepia, to jaką ja muszę użyć w aucie skoro mam 70 metrów przed autem i jeszcze pobocze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poczytaj o temperaturze swiatla to bedziesz wiedzial dlaczego zima a nie latem

To czemu nie przełożysz xenonów z Anglika, skoro nie ma znaczenia.

 

czyli zwykle zaroweczki z angielskich smaochodow nie pasuja do naszych ?

Skoro mój dziadek ma w komórce żarówkę 100 wattową do oświetlania 6 metrów kwadratowych i go nie oślepia, to jaką ja muszę użyć w aucie skoro mam 70 metrów przed autem i jeszcze pobocze?

zapytaj babci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zamknijcie ten tamat bo zaczyna się znowu głupia gadka....

 

temat był o tym czy zestaw tej firmy jest dobry...

 

odpowiedz brzmi : bosch nie robi takich zestawów i to jest podróbka takiej samej jakości jak te za 230zł,

 

co do homologacji to tak samo mozna nadrukować E11 czy E1 jak i napis bosch :mrgreen:

 

polskie przepisy mówią ze żarniki xenon mogą być montowane tylko i wyłącznie w lampach do tego przystosowanych (nie koniecznie soczewki d2s - soczewkowe , d2r bezsoczewki) i musi być spryskiwanie reflektorów a od któregoś tam roku i w któryś tam krajach ma być poziomowanie)

 

sami wiemy jakie jest polskie społeczeństwo i jedni albo założą oryginalny zestaw tak jak ma być a inni xenon kit za 200zł i nikt tego nie zmieni...

 

kłótnia tutaj napewno nie pomoze, jednak moim zdaniem takie zestawy powinne być karane... ale samo wiecie jak u nas przechodzi się przeglądy techniczne ( niekoniecznie trzeba autem jechać)...

 

 

pozatytm czytałem w gazecie gdzieś ze wiele koncernów odchodzi od instalowania xenonów w autach :-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Snap myślę, że mylisz pojęcia. Porównujesz światło dzienne, które świeci z góry, do światła emitowanego z reflektora, które świeci prosto w oczy kierowcy. To twoje niebo o temp. 10.000K ma nieskończoną powierzchnię, a reflektor zaledwie kilka cm2. Dla oka jest to kolosalna różnica.

 

Mówisz że niebo o temp. 10.000K nie oślepia. Na jakiej podstawie to stwierdzasz? Już ci tłumaczę. Oczywiście sam tego nie zmierzyłeś, tylko gdzies tam w necie wyczytałeś, jak nie na aukcji a'la xenonów. Żeby stwierdzić, że niebo o temp. 10.000K nie oślepia musiałaby być noc i nagle się zapaliło "twoje" niebo. Tak jak to jest w warunkach drogowych. Jest ciemno i nagle na zakręcie pojawia się snap ze swoim a'la xenonem. Po drugie to uparłeś się temp. światła, a tu nie jest ona najważniejsza. Najważniejsza jest reakcja oka.

 

Jeśli wsadzisz sobie żarnik o temp. 6.000K czy nawet 8.000K, który na 99% nie ma homologacji to będziesz oślepiał ludzi jadących z przeciwka, gdyż czas adaptacji oka ludzkiego do światła niebieskiego jest dłuższy niż np. białego.

 

Przeczytaj to sobie z 10 razy w ciszy i skupieniu, niech nikt ci nie przeszkadza, wyłącz muzykę i skoncentruj się.

 

Nie bądź mądrzejszy od zespołu ludzi, którzy nad tym pracuja. Jeszcze raz napiszę ZESPOŁU. Bo tego nie robi jedna osoba, tylko setki osób robią badania, projektują, ustalają normy itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!