Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dodatkowe ogrzewanie elektryczne


Rekomendowane odpowiedzi

Objawy działania są poprawne nie mam jednak możliwości porównać jak to grzeje przy 1000W, bo w sceniolu mam 1800.

Jedyna różniaca jaka zauważam to obsługa.

W zimne, w mroźne a nawet tylko chłodne dni, nawiew mam w automacie ale temperaturę podnoszę na MAX czyli na 27stopni, by po jakimś czasie zmniejszyć.

Efektem jest wymuszone szybsze nagrzewanie i praca wentylatora na wysokich obrotach..

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W trybie AUTO nawiew jest skierowany na szybę i nogi a niewielka część idzie środkowymi kratkami. Dlatego nie czujesz od razu ciepłego powietrza. Skieruj nawiew na twarz i wówczas sprawdź czy wylatujące powietrze jest znacznie cieplejsze.

U mnie praca wentylatora jest taka sama i raczej masz wszystko w porządku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja posiadam Megane II z silnikiem 1.5 dci alternator Valeo 110 A grzałki w nawiewie 1000 W

 

U mnie po odpaleniu silnika po 10 sekundach słychać już cykanie przekaźników od grzałki po kolejnych 30 sekundach słychać kolejne cykniecie włączenie drugiego przekaźnika ( to w zależności od pory dnia jeśli jest rano i zapalają się światła dzienne to po 30 sek mem pracujące obie całą grzałkę jeśli jest mrok i zapalą się światła mijania to po 30 sek mam przeskoczenie z jeden grzałki na dwie dopiero jak zaczynam jechać i pojawiają się wyższe obroty to zapala się komplet) Co do czasu jak potrzeba by ciepłe powietrze leciało do środka po około 1 minucie z nawiewu leci wyraźnie cieplejsze powietrze.

 

kolego rbe

 

Sprawdź czy sama grzałka nie jest spalone to jest jedna duża zespolona grzałka składająca się z 3 mniejszych po mocy około 300 W każda może któraś z nich jest spalona i są takie efekty, ty z tego co piszesz masz alternator 150 A więc jeszcze większy jak mój, więc teoretycznie u Ciebie powinno to następować jeszcze szybciej.

Dwa piszesz że aku jest 100% naładowany ile lat ma akumulator może jest już leciwy i nie trzyma parametrów po odpaleniu motoru jest już ledwo ciepły, dwa jeśli aku jest stary to przy temperaturach -6 jego pojemność spada dość drastycznie i zarazem jego możliwości też.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki!!

Więc spróbuję wykręcić grzałkę i zobaczę, czy włączają się wszystkie trzy jej części. Mam tylko obawy odnośnie dostępu do dolnej śrubki, która ją mocuje - idzie ją odkręcić bez problemu..?

A aku faktycznie jest leciwy bo oryginalny (2005 r.) ale napisałem, że jest OK bo po pierwsze kręci b. dobrze a po drugie był sprawdzany u elektryka jakimś przyrządem. I czy gdyby to była kwestia aku to czy powinno być słychać cykanie przekaźników..?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cykanie przekaźników słychać ale tu chodzi o czas ich przełączania. Komputer zezwala na włączenie poszczególnych grzałek jak są spełnione odpowiednie kryteria. (obroty silnika, ustabilizowany i nie za wielki pobór bieżący prądu przez ważniejsze urządzenia, pomiar temperatury wewnętrznej i odczyt ustawień żądanej temperatury, odpowiednie naładowanie akumulatora)

Tu ten ostatni czynnik szczególnie decyduje w jakim czasie i ile grzałek jest włączane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reasumując grzałki dla komputera mają najniższy priorytet, czyli jak komputer BSI się nudzi to w ostateczności stwierdza a niech ten biedny zamarznięty człowieczek ma, włączę mu tą grzałkę żeby się trochę ogrzał a ja się też nie będę nudził bo poprzełączam sobie przekaźniki.

 

Ja wstawiłeś sobie diody w obwód i razem z grzałkami zapala mi się dioda informująca o stanie jutro postaram się nagrać filmik jak to wygląda u mnie i jak to funkcjonuje. ( wydaje mi się, że w prawidłowy sposó<szukaj>

Edytowane przez ciki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dla tych którzy mają całą instalacje grzałek a im nie działają sugeruje zaglądnąć do CLIPa w konfigurator UCH a nie Klimatyzacji.

To właśnie UCH musi mieć konfiguracje TYP KLIMATYZACJI - REGULOWANA (climatronic), GRZAŁKI - 1000W (Megane) lub 1800W (Scenic)

Ja osobiście miałem pełną instalacje ale nie grzały... dopiero po podłączeniu do CLIPa niby grzałki były aktywane 1000W ale tylko w ustawieniach klimatyzacji. Po zmianie parametrów w UCH dopiero wtedy ruszyły... nie wiem czemu tak było... moje auto jest z Włoch i może fabrycznie to nie było aktywowane ze względu na klimat.

Podsumowując aby grzałki działały należy sprawdzić w dwóch miejscach w CLIPie - UCH i Klimatyzacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!