Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dodatkowe ogrzewanie elektryczne


Rekomendowane odpowiedzi

Objawy działania są poprawne nie mam jednak możliwości porównać jak to grzeje przy 1000W, bo w sceniolu mam 1800.

Jedyna różniaca jaka zauważam to obsługa.

W zimne, w mroźne a nawet tylko chłodne dni, nawiew mam w automacie ale temperaturę podnoszę na MAX czyli na 27stopni, by po jakimś czasie zmniejszyć.

Efektem jest wymuszone szybsze nagrzewanie i praca wentylatora na wysokich obrotach..

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W trybie AUTO nawiew jest skierowany na szybę i nogi a niewielka część idzie środkowymi kratkami. Dlatego nie czujesz od razu ciepłego powietrza. Skieruj nawiew na twarz i wówczas sprawdź czy wylatujące powietrze jest znacznie cieplejsze.

U mnie praca wentylatora jest taka sama i raczej masz wszystko w porządku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja posiadam Megane II z silnikiem 1.5 dci alternator Valeo 110 A grzałki w nawiewie 1000 W

 

U mnie po odpaleniu silnika po 10 sekundach słychać już cykanie przekaźników od grzałki po kolejnych 30 sekundach słychać kolejne cykniecie włączenie drugiego przekaźnika ( to w zależności od pory dnia jeśli jest rano i zapalają się światła dzienne to po 30 sek mem pracujące obie całą grzałkę jeśli jest mrok i zapalą się światła mijania to po 30 sek mam przeskoczenie z jeden grzałki na dwie dopiero jak zaczynam jechać i pojawiają się wyższe obroty to zapala się komplet) Co do czasu jak potrzeba by ciepłe powietrze leciało do środka po około 1 minucie z nawiewu leci wyraźnie cieplejsze powietrze.

 

kolego rbe

 

Sprawdź czy sama grzałka nie jest spalone to jest jedna duża zespolona grzałka składająca się z 3 mniejszych po mocy około 300 W każda może któraś z nich jest spalona i są takie efekty, ty z tego co piszesz masz alternator 150 A więc jeszcze większy jak mój, więc teoretycznie u Ciebie powinno to następować jeszcze szybciej.

Dwa piszesz że aku jest 100% naładowany ile lat ma akumulator może jest już leciwy i nie trzyma parametrów po odpaleniu motoru jest już ledwo ciepły, dwa jeśli aku jest stary to przy temperaturach -6 jego pojemność spada dość drastycznie i zarazem jego możliwości też.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki!!

Więc spróbuję wykręcić grzałkę i zobaczę, czy włączają się wszystkie trzy jej części. Mam tylko obawy odnośnie dostępu do dolnej śrubki, która ją mocuje - idzie ją odkręcić bez problemu..?

A aku faktycznie jest leciwy bo oryginalny (2005 r.) ale napisałem, że jest OK bo po pierwsze kręci b. dobrze a po drugie był sprawdzany u elektryka jakimś przyrządem. I czy gdyby to była kwestia aku to czy powinno być słychać cykanie przekaźników..?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cykanie przekaźników słychać ale tu chodzi o czas ich przełączania. Komputer zezwala na włączenie poszczególnych grzałek jak są spełnione odpowiednie kryteria. (obroty silnika, ustabilizowany i nie za wielki pobór bieżący prądu przez ważniejsze urządzenia, pomiar temperatury wewnętrznej i odczyt ustawień żądanej temperatury, odpowiednie naładowanie akumulatora)

Tu ten ostatni czynnik szczególnie decyduje w jakim czasie i ile grzałek jest włączane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reasumując grzałki dla komputera mają najniższy priorytet, czyli jak komputer BSI się nudzi to w ostateczności stwierdza a niech ten biedny zamarznięty człowieczek ma, włączę mu tą grzałkę żeby się trochę ogrzał a ja się też nie będę nudził bo poprzełączam sobie przekaźniki.

 

Ja wstawiłeś sobie diody w obwód i razem z grzałkami zapala mi się dioda informująca o stanie jutro postaram się nagrać filmik jak to wygląda u mnie i jak to funkcjonuje. ( wydaje mi się, że w prawidłowy sposó<szukaj>

Edytowane przez ciki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dla tych którzy mają całą instalacje grzałek a im nie działają sugeruje zaglądnąć do CLIPa w konfigurator UCH a nie Klimatyzacji.

To właśnie UCH musi mieć konfiguracje TYP KLIMATYZACJI - REGULOWANA (climatronic), GRZAŁKI - 1000W (Megane) lub 1800W (Scenic)

Ja osobiście miałem pełną instalacje ale nie grzały... dopiero po podłączeniu do CLIPa niby grzałki były aktywane 1000W ale tylko w ustawieniach klimatyzacji. Po zmianie parametrów w UCH dopiero wtedy ruszyły... nie wiem czemu tak było... moje auto jest z Włoch i może fabrycznie to nie było aktywowane ze względu na klimat.

Podsumowując aby grzałki działały należy sprawdzić w dwóch miejscach w CLIPie - UCH i Klimatyzacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!