Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zimny za pierwszym razem zapala odrazu, za drugim już gorzej


matiani

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam pewien dziwny objaw w megi. Kiedy rano odpalam zimne auto po nocy odpala za pierwszym razem bez problemów. Wyjeżdżam z garażu gaszę auto wracam za jakieś 5 minut i chcę je odpalaić a ono tak długo kręci jakby nie dostawało paliwa, po chwili zpaali i jest ok. Na ciepłym silniku nie ma takich objawów. Tylko i wyłącznie jak zgasze auto na jeszcze nie rozgrzanym silniku to prawie napewno przy nastepnym rozruchu będzie strasznie długo kręcic. Po długim postoju np. po nocy nie ma takiego objawu.

 

PS. Może mógłby ktoś w wolnej chwili sprawdzić czy jest identycznie w jego benzynowej 1.6 16V megi II ph I ? Być może ten typ tak ma i już.

Edytowane przez matiani
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

U mnie w 1.6 16v z 2002r jest podobnie. Odpalę na zimno, zaskakuje od razu i nie musi kręcić rozrusznikiem dłużej niż pół sekundy, obojętnie czy to zima czy lato. Czasami jest tak, że chwilę po odpaleniu gaszę silnik (podobnie jak Ty) i wtedy przy ponownej próbie rozruchu musi kręcić dłużej - tak około 1-2 sekundy i dopiero zaskoczy. Może przyczyną jest bogata mieszanka przy zimnym silniku i w połączeniu ze słabszą iskrą (cewki, świece?) powoduje chwilowe zalanie świec? Dodam, że zawsze po odpaleniu silnik pracuje super, trzyma obroty, jednak po ruszeniu (obciążeniu silnika) przez pierwsze 100m trochę się dławi i szarpie, więc coś u mnie jest na rzeczy z zapłonem.

Edytowane przez leelook
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie dokładnie to samo przy pierwszych 100 m czuć szarpanie przy mocniejszym przyspieszaniu, ale później jest już ok. Cewki Denso świece NGK BKR6EK V-Line (Wcześniej miałem sagemy, potem denso) i na każdych świecach to samo. Mam też cały komplet cewek Beru i po podmianie to samo. Ciezko stwierdzić czy to napewno jest zapłon. Dziwny objaw. Gdyby zapłony wypadały to szarpał by i na ciepło i na zimno. Chyba że LPG trochę rozjeżdża benę i na zimno się tak dzieje.

Edytowane przez matiani
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle, że ja nie mam LPG, a poprzedni właściciel też na pewno nie jeździł na LPG. Świece wymieniałem rok temu na NGK i nie szarpało nic mniej więcej do wiosny. Wtedy kupiłem 2 nowe cewki Beru, bo jak kupiłem auto, to 2 już miałem Beru a 2 Sagem, więc dla pewności wymieniłem te Sagem'a. Nie zauważyłem, żeby silnik pracował jakoś lepiej, ani żeby spalanie się obniżyło (10 l/100km w mieście - 6 km odcinek rano i z powrotem po południu; w trasie 6,6 l/100km). W ogóle, to mam wrażenie, że ten silnik lepiej pracuje w zimie - nigdy mi się nie dławił, nawet przy prawie -30 st.C. Natomiast kiedy jest cieplej (wiosna, lato) dało się zaobserwować wspomniane szarpanie przez pierwsze 100m jazdy. Aktualnie robi się coraz chłodniej na zewnątrz i już mniej szarpie, za to po raz pierwszy odezwało się 2 razy KZFR, o czym pisałem w innym wątku. Dolałem oleju prawie pod oznaczenie "max" i na razie cisza z KZFR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!