Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Komputer pokładowy Renault Megane Scenic


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Mam pytanie: czy wszystkie scenici z roku 2000 1,9 Dci maja komputer pokładowy gdzie pokazuje spalanie srednie, ile jest paliwa i inne tego typu?

Czy sa modele ktore tego nie maja albo ja nie potrafie właczyc?:mrgreen:

Mam Renault Megane Scenic 2000m 1,9 Dci, klimatronik, 4x el. szyby, 4 poduszki i dlaczego (chyba) nie mam kompa ktory pokazuje spalanie i tym podobne?

Pozdrawiam,

Jacek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takiego komputera jakoś specjalnie się nie włącza.

jest on poprostu zintegrowany w wyświetlacz, który pokazuje przebieg.

przełącza się tylko jego poszczególne funkcje przyciskając przycisk umieszczony "od czoła" na przełączniku wycieraczek po prawej stronie

 

Wg mnie jeżeli w aucie jest wszystko oryginalne, a nie ma tego przycisku w przełączniku wycieraczek, to auto po prostu nie jest wyposażone w taki komputer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 1 rok później...

Ja też nie miałem. Ale mam dla was chłopaki dobrą wiadomość. U mnie wystarczyło wymienić jedynie manetkę wycieraczek i wyświetlacz w zegarach i wszystko działa (jedynie nie mam opcji spalania chwilowego - mozliwe że jej nie było w samochodzie dawcy, jeżeli się mylę to proszę o wskazówki). Koszt zegary (z białymi tarczami) i manetka ok. 70 PLN (15Ł). Powstał tylko jeden mały problem: przebieg dawcy. Ok. 40 000 mil różnicy, a to sporo.

Powodzenia w upgradowaniu waszych fur.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posiadacze dCi, poszukajcie tematu o komputerze, ja ostatnio uruchomiłem spalanie chwilowe itp. Nie ma czegoś takiego że dana wersja nie miała danej funkcji - albo był komputer albo nie. Wszystkie kompy, zarówno benzyna i diesel mają te same funkcje.

 

Dobra, znalazłem za Was :D

http://www.megane.com.pl/viewtopic.php?t=3...6a7d6689b2a68e3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A zegary, które założyłeś kupiłeś od Megany czy Clio/Thalii? Tu może być różnica.

A czy średnie spalanie i dystans do przejechania komputer Ci pokazuje?

Jak możesz to włącz tryb testowy (przycisk komputera+ zapłon) i zrób zdjęcie tego co się wyświetli, zobaczymy jakie ikonki się pokażą.

Jak wszystkie te co w Megane to prawdopodobnie będzie to kwestia zmiany softu (to już moje dywagacje :D ).

 

U mnie pokazuje co na zdjęciu poniżej.

post-9001-1242253724_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wszystkie Sceniki miały komputer.Mój 1,9 dci z 2002 zakupiony w Niemczech bogata wersja Privilege miał wszystko a komputera spalania nie!. Ponieważ w tej kwestii panuje pomieszanie pojęć wyjaśniam,że komputer spalania jest w zegarach.Nie ma praktycznie możliwości rozróznienia (bez znajomości kodu licznika) obecności komputera.Po daremnym użeraniu sie z 3 stacjami ASO i centralą Renault gdzie olano nie z góry i spuszczono przy pomocy kilku niekompetentnych panienek ujałem sprawy w swoje ręce i postanowiłem zaryzykować.Kupiłem za 50 zł zegary od anglika (Allegro) benzynowca 2,0l.Po wymianie wszystko zadziałało bezbłędnie tylko spalanie podawał w galonach a przebieg w milach.Firma elektroniczna dokonała zmiany softu(zegary trzeba było wymontować) i za dodatkowe 150 zł mam co chciałem.

Wniosek:zegary od benzyny sa identyczne z dieslowskimi.

Koszt:całkowity około 250 zł

Doświadczenia:bezcenne

Nadmieniam,że tarcza prędkościomierza jest wyskalowana podwójnie w milach i km.

Dodatkowym plusem jest ładniejszy wygląd zegarów angielskich.Lepsza grafika,tarcze szarawe a podświetlenie pomarańczowe ,pasujące do pozostałych podświetleń.Pozdrawiam

PS Mimo ,że auto nie miało komputera to posiadało manetkę z przewodami sterowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chrzan49, kolega Mass13 twierdzi że ma komputer pokładowy, ale nie ma w nim funkcji wyświetlania spalania chwilowego a reszta funkcji jest (ja to tak rozumiem).

Z Twojego opisu wynika że miałeś wszystkie funkcje włącznie ze spalaniem chwilowym i teraz pojawia się pytanie:

Czy wersje angielskie nie miały funkcji spalania chwilowego?

Kol. Mass13 twierdzi że takiej funkcji nie ma, Ty twierdzisz że ta funkcja u Ciebie jest i działa. Sam już nie wiem o co kaman :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zegary są od megane scenic 2.0 16V Monaco.

Wszystkie wskazania pokazuje oprócz spalania chwilowego (powód patrz poprzedni mój post). Pokazuje mi wszystkie ikonki w trybie testowym oraz brak błędów. Wyświetlacze są identyczne tak jak w wersji kontynentalnej, jedynie jednostki inne. Angole podają spalanie w przejechanych milach na galonie paliwa.

meganecoupe02 u ciebie też masz jednostkę mpg (to nie format pliku tylko skrót od miles per gallon. Chrzan49 teraz ma już spalanie chwilowe ale dlatego że ma licznik w kilometrach, a nie w milach. Ja nie moge zmienić na kilometry bo nikt później ode mnie scenika nie będzie chciał odkupić.

[ Dodano: 2009-05-17, 16:43 ]

Mam pytanie do Ciebie Chrzan49 czy przebieg też zmieniałeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście jest to uwzględnione w pdf'ie, jednak na stronie 83-7 jest wzmianka że w trybie testowym pozostałą ilość paliwa w zbiorniku pokazuje w litrach.

Nie rozumiem dlaczego nie pokazuje tego spalania np. w galonach.

Wychodzi teraz na to, że wszystkie liczniki kontynentalne wyposażone w komputer pokładowy, niezależnie czy benzyna czy diesel mają te same funkcje, a angliki jak to angliki, lubią sobie utrudniać życie.

 

P_r_z_e_m_o, pdf jest w załączniku.

deska.rar

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak .Przebieg musiałem zmienić bo oryginalnie wskazywał 65tys mil.

Jeżeli komputer wyświetla pozostałe rejestry to MUSI pokazać zużycie chwilowe.Problem może polegać niezresetowaniu komputera.Po resecie trzeba przejechać minimum 400m aby komp rozpoczął naliczanie .na postoju wyświetli 0 lub kreski.Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

czesc.

meganka2 anglik nie ma spalanie chwilowego tylko srednie, moze dlatego ze 7-10 lat temu nikogo nie obchodzilo zbytnio ile auto pali jesli zatankowc do pelna mozna bylo za 35f. przy srednich zarobkach 12f.na godzine. czy ktos moze napisac jak zmienic mpg na L/100km. dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Jeżeli ktoś jest zainteresowany montażem komputera pokładowego do swojej Renówki to poniżej jest link do manuala.

LINK

Dotyczy on wymiany zegarów z phI na phII, ale jak ktoś chce zamontować tylko komputer to proces jest bardzo podobny.

 

Ja u siebie zmieniłem tylko zegary i manetkę wycieraczek i wszysko przebiegło plug&play.

Jak ktoś będzie zmieniał to radzę szukać zegarów z auta europejskiego i od razu dopytywać o manetkę.

Komplet można dostać już za 70 zł. plus wysyłka.

Uwaga na zegary,które nie posiadają komputera. Można to rozpoznać m.in. po opisie z tyłu zegarów:

- jeżeli pisze AD/AC to zegary mają komputer

- jeżeli pisze STANDARD lub STD to zegary nie mają komutera.

Zawsze o to dopytujcie sprzedawców.

 

Co do wskazań to u mnie są dostępne wszystkie funkcje.

 

Pozdrawiam

Lionel2000

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!