Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana klocków hamulcowych z tylu- problemy


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Zabrałem się za wymianę klocków w mojej Megance (grandtour, 2010, 1.9dCi, elektroniczny ręczny). Napotkałem na problem, mianowicie nie mogę cofnąć tłoczka dociskającego klocki. Stąd moje pytane: czy tłoczek trzeba wkręcić wciskając go przy pomocy specjalnego klucza (tłoczek posiada 3 nacięcia), czy można to zrobić w inny sposób.

Podczas próby jego wciśnięcia, uszkodziłem gumkę która go ochrania- w jaki sposób można ja wymienić jak konkretnie nazywa się ta cześć.

 

Pozdrawiam,

Paweł

Edytowane przez vertx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie takie same (tzw. układ Lucasa). Przy zakupie nowych pamiętaj, że sa dwa typy (ze sprężynką i bez). Ty masz bez <czerwona>.

 

Co do samych klocków to moje nie były takie zardzewiale, ale oryginalne podobno ścierają się bardzo szybko. Ja teraz założylem TRW.

Edytowane przez vertx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po niecałych 60 tyś i 3 latach-nieźle <czerwona> Albo szajs zakładają na pierwszy montaż.

Ogólnie te nowe auta jako nowe w salonie wyglądają fajnie ale po krótkiej eksplatacji wychodzą takie cyrki że szok.Ja takich klocków po 4 latach nie miałem w Thalii a to ponoć budżetówka była.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak wyglądają twoje stare klocki czteż tak jak moje ?

thumb_hosting_zdjec_1382975228__dsc_0036.jpg

O, to aż się o swoje boję jak one wyglądają. Ale 8k km temu byłem na przeglądzie to nic nie mówili o złym stanie hamulców. Więc raczej u mnie ok powinno ciągle być.

Swoją drogą lipa lipa i jeszcze raz lipa co oni tam dali na pierwszy montaż.

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam,

 

odkopię trochę temat. Z tylnym układem hamulcowym w MKIII jest coś nie tak. Wczoraj czyściłem prowadnice zacisków i moje klocki wyglądały prawie tak samo. Jedna wielka rdza. TRW (fabryczne) dało ciała. Po 3 latach użytkowania klocki wyglądają fatalnie, tarcza ma 8mm grubości i wszędzie jest rdza nie wspominając o wiecznie ubrudzonych alu z rdzy. Z przodu oryginale ATE - na tarczy nawet rantu nie ma... Wszytko wygląda tak jak powinno. Na ostatnim przeglądzie w ASO zleciłem kontrolę i czyszczenie układu hamulcowego. Wynik: przód brak zużycia, tył 30% zużycia? Z doświadczenia wiem ze powinno być na odwrót.

 

Pozdrawiam

PS

Czy ktoś posiada fotoporadę jak cofnąć tłoczek przy el. hamulcu postojowym?

Edytowane przez Atomic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Co do tylnych hamulców to się zgadzam. Jest nieźle zwalone. Do tego w MIII z ręcznym ręcznym linki mają tendencję do zacierania się, a wtedy to już masakra. Typowe jest w tym aucie, że podczas mrozu linka przymarznie w pancerzu i nie odpuszcza tarczy. Przez pierwsze metry jadąc takim autem klocki się nadpalają i dewastują tarcze. Generalnie ten układ TRW jest do bani. Tarcze też korodują na rantach i szybko się "rowkują". Z przodu jest system ATE o niebo lepszy. A co do tarcz przednich to polecam BREMBO ze wskaźnikiem zużycie, są przynajmniej 2x lepsze od oryginałów. Z tyłem jest problem bo zamienniki się dopiero pojawiają. Ja u siebie właśnie założyłem nowy tył - klocki, tarcze. Tarcze nawet miały ponad 7 mm grubości i mogły by jeszcze zostać gdyby nie korozja!!!

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Ogólnie łatwizna, pewnie gdzieś jest manual.

Dobrze byłoby wyposażyć się w dobry podnośnik lub kobyłki, choć z braku laku wystarczy podłożyć zdjęte koło obok lewarka aby samochód nam na rączki nie spadł. Przyrząd do wkręcania tłoczków; użyteczny byłby kompresor z kluczem pneumatycznym, jarzmo zacisku jest przykręcone na śruby o łbie torx - klucz nasadowy torx, rozmiaru nie pamiętam. Reszta to płasko/oczkowe 13 do 16; szczotka zwykła i druciana; szmata do wycierania, smar grafitowy, miedziany; klucz nasadowy 30 ze sporym ramieniem. Dobry byłby też klucz dynamometryczny do tej śruby.

Co do ręcznego to musisz zwolnić hamulec elektryczny zanim zaczniesz odkręcanie czegokolwiek z tyłu, jak nie masz HF to zanim wyjmiesz kartę zwolnij go i wtedy wyjmij kartę, oczywiście zostaw na biegu i podłóż coś pod przednie koło. Zdejmujesz dane koło; odkręcasz zacisk - 2 śruby; zdejmujesz go i wyjmujesz klocki; cofasz tłoczek; odkręcasz jarzmo zacisku - 2 śruby, ściągasz zaślepkę śruby tarczy, odkręcasz śrubę - u mnie pasował nasadowy 30. Zdejmujesz tarczę, wszystko oczyszczasz, smarujesz co trzeba i składasz w odwrotnej kolejności. Dokręcenie śruby tarczy momentem około 280Nm.

Edytowane przez karllo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymieniałem jakieś 2tygodnie temu.

Generalnie to system TRW podobny jak np stosuje VW.

Odpiąłem kostkę i podłączyłem 12V, silnik cofnął do końca blokadę. Potem tylko wciskasz tłoczek.

Jak już wszystko poskładasz to naciśnij kilka razy pedał hamulca aby docisnąć tłoczek. Potem włącz hamulec postojowy.

Sam się zaciągnie i ustawi i już.

Cała reszta jest standardowa. Klucz do odkręcenia tarczy w grandtour to chyba aż 36 (brak w większości zestawów)

Edytowane przez Irishpiter
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!