Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Recommended Posts

Witam,

 

Zabrałem się za wymianę klocków w mojej Megance (grandtour, 2010, 1.9dCi, elektroniczny ręczny). Napotkałem na problem, mianowicie nie mogę cofnąć tłoczka dociskającego klocki. Stąd moje pytane: czy tłoczek trzeba wkręcić wciskając go przy pomocy specjalnego klucza (tłoczek posiada 3 nacięcia), czy można to zrobić w inny sposób.

Podczas próby jego wciśnięcia, uszkodziłem gumkę która go ochrania- w jaki sposób można ja wymienić jak konkretnie nazywa się ta cześć.

 

Pozdrawiam,

Paweł

Edytowano przez vertx

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W MII tylne są wkręcane może tutaj też. Zrobiłem to sam jedną ręką dokręcałem zacisk a drugą szczypcami obracałem tłoczek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A mam szybkie pytanie, aby założyć nowe klocki, należy wkręcić tłoczek - w którą stronę kręcimy? zgodnie z ruchem wskazówek, czy przeciwnie?

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak w zegarku :!:. Zbiorniczek płynu też odkręć na wszelki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ok dzięki za odpowiedź. Latem czyściłem prowadnice klocków i wkręcałem trochę tłoczek, ale już zapomniałem w którą stronę. O zbiorniczku pamiętam, dziękuję za przypomnienie:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A jak wyglądają twoje stare klocki czteż tak jak moje ?

thumb_hosting_zdjec_1382975228__dsc_0036.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie takie same (tzw. układ Lucasa). Przy zakupie nowych pamiętaj, że sa dwa typy (ze sprężynką i bez). Ty masz bez <czerwona>.

 

Co do samych klocków to moje nie były takie zardzewiale, ale oryginalne podobno ścierają się bardzo szybko. Ja teraz założylem TRW.

Edytowano przez vertx

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Po niecałych 60 tyś i 3 latach-nieźle <czerwona> Albo szajs zakładają na pierwszy montaż.

Ogólnie te nowe auta jako nowe w salonie wyglądają fajnie ale po krótkiej eksplatacji wychodzą takie cyrki że szok.Ja takich klocków po 4 latach nie miałem w Thalii a to ponoć budżetówka była.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A jak wyglądają twoje stare klocki czteż tak jak moje ?

thumb_hosting_zdjec_1382975228__dsc_0036.jpg

O, to aż się o swoje boję jak one wyglądają. Ale 8k km temu byłem na przeglądzie to nic nie mówili o złym stanie hamulców. Więc raczej u mnie ok powinno ciągle być.

Swoją drogą lipa lipa i jeszcze raz lipa co oni tam dali na pierwszy montaż.

Edytowano przez damiar

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

odkopię trochę temat. Z tylnym układem hamulcowym w MKIII jest coś nie tak. Wczoraj czyściłem prowadnice zacisków i moje klocki wyglądały prawie tak samo. Jedna wielka rdza. TRW (fabryczne) dało ciała. Po 3 latach użytkowania klocki wyglądają fatalnie, tarcza ma 8mm grubości i wszędzie jest rdza nie wspominając o wiecznie ubrudzonych alu z rdzy. Z przodu oryginale ATE - na tarczy nawet rantu nie ma... Wszytko wygląda tak jak powinno. Na ostatnim przeglądzie w ASO zleciłem kontrolę i czyszczenie układu hamulcowego. Wynik: przód brak zużycia, tył 30% zużycia? Z doświadczenia wiem ze powinno być na odwrót.

 

Pozdrawiam

PS

Czy ktoś posiada fotoporadę jak cofnąć tłoczek przy el. hamulcu postojowym?

Edytowano przez Atomic

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co do tylnych hamulców to się zgadzam. Jest nieźle zwalone. Do tego w MIII z ręcznym ręcznym linki mają tendencję do zacierania się, a wtedy to już masakra. Typowe jest w tym aucie, że podczas mrozu linka przymarznie w pancerzu i nie odpuszcza tarczy. Przez pierwsze metry jadąc takim autem klocki się nadpalają i dewastują tarcze. Generalnie ten układ TRW jest do bani. Tarcze też korodują na rantach i szybko się "rowkują". Z przodu jest system ATE o niebo lepszy. A co do tarcz przednich to polecam BREMBO ze wskaźnikiem zużycie, są przynajmniej 2x lepsze od oryginałów. Z tyłem jest problem bo zamienniki się dopiero pojawiają. Ja u siebie właśnie założyłem nowy tył - klocki, tarcze. Tarcze nawet miały ponad 7 mm grubości i mogły by jeszcze zostać gdyby nie korozja!!!

Edytowano przez aston76

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na tył polecam ATE, mają naniesioną warstwę antykorozyjną.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak wyglada samodzielna wymiana tarcz tyl razem z klockami, elektryczny hamulec reczny. Orientuje sie ktos?

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki

P_r_z_e_m_o

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie łatwizna, pewnie gdzieś jest manual.

Dobrze byłoby wyposażyć się w dobry podnośnik lub kobyłki, choć z braku laku wystarczy podłożyć zdjęte koło obok lewarka aby samochód nam na rączki nie spadł. Przyrząd do wkręcania tłoczków; użyteczny byłby kompresor z kluczem pneumatycznym, jarzmo zacisku jest przykręcone na śruby o łbie torx - klucz nasadowy torx, rozmiaru nie pamiętam. Reszta to płasko/oczkowe 13 do 16; szczotka zwykła i druciana; szmata do wycierania, smar grafitowy, miedziany; klucz nasadowy 30 ze sporym ramieniem. Dobry byłby też klucz dynamometryczny do tej śruby.

Co do ręcznego to musisz zwolnić hamulec elektryczny zanim zaczniesz odkręcanie czegokolwiek z tyłu, jak nie masz HF to zanim wyjmiesz kartę zwolnij go i wtedy wyjmij kartę, oczywiście zostaw na biegu i podłóż coś pod przednie koło. Zdejmujesz dane koło; odkręcasz zacisk - 2 śruby; zdejmujesz go i wyjmujesz klocki; cofasz tłoczek; odkręcasz jarzmo zacisku - 2 śruby, ściągasz zaślepkę śruby tarczy, odkręcasz śrubę - u mnie pasował nasadowy 30. Zdejmujesz tarczę, wszystko oczyszczasz, smarujesz co trzeba i składasz w odwrotnej kolejności. Dokręcenie śruby tarczy momentem około 280Nm.

Edytowano przez karllo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wymieniałem jakieś 2tygodnie temu.

Generalnie to system TRW podobny jak np stosuje VW.

Odpiąłem kostkę i podłączyłem 12V, silnik cofnął do końca blokadę. Potem tylko wciskasz tłoczek.

Jak już wszystko poskładasz to naciśnij kilka razy pedał hamulca aby docisnąć tłoczek. Potem włącz hamulec postojowy.

Sam się zaciągnie i ustawi i już.

Cała reszta jest standardowa. Klucz do odkręcenia tarczy w grandtour to chyba aż 36 (brak w większości zestawów)

Edytowano przez Irishpiter

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...