Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Odkryłem wskaźnik poziomu akumulatora


fredi

Rekomendowane odpowiedzi

Dziś ustawiałem zegarek w aucie. Ponieważ mam w samochodziku nawigację wszedłem troche dalej w ustawienia i....niespodzianka. Przez przypadek znalazłem opcję, która pokazuje stan naładowania akumulatora i jak spada przy zapalaniu oraz jak się ładuje po odpaleniu. <czerwona>

Edytowane przez fredi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Przepraszam, że dopiero teraz odpowiadam. Tak w nawigacji. Znaczy chyba to jest to. Mam navi w języku angielskim. Mniej wiecej rozumiem co i jak, ale wcześniej nie wchodziłem zbyt często w system więc nie zauważyłem. Wpisałem kod, wszedłem w system i pojawiła się plansza z różnymi danymi. Zrobie zdjęcie, ale raczej jutro. Jak wrzuce fotki to będzie łatwiej opowiadać

 

Dodano: 31 paź 2013 - 21:46

Oto obiecane zdjęcia.

Pierwsze zdjęcie robiłem na postoju.

- Dlatego w polu speed pulses jest zero a tak to sobie skacze w granicach kilkadziesiąt i ponad 100. W trakcie cofania przy wartości pojawia się minus.

- W polu temperature sytuacja wygląda tak, że jak auto jest rozgrzane na max to jest mniej więcej to co na zdjęciu. Po zapaleniu rankiem mamy 12(mniej więcej) i rośnie. Zastanawiam się czy nie za wolno.

- Pole battery wygląda u mnie tak jak na zdjęciu. Oczywiście bywają niższe wartości jak akumulator troche siada(a nie jest już taki idealny) Ma się rozumieć przy zapalaniu wartość na chwilę spada :)

- Eject button jest zawsze na zero.

- Direction czyli kierunek w czasie jazdy do przodu jest FWD a do tyłu Rev

Przy Acc.pin.1 cały czas jest chyba OFF a Acc.pin.2 NOAPP. Nie mam pojęcia co to za parametry. Podobnie jak Eject button.

post-37973-0-16150000-1383250544_thumb.jpg

W przypadku drugiego zdjęcia nie wiem czego dotyczy skróŧ APC, ACC, SSPP. Battery voltage w czasie jazdy kręci się plus minus przy 14,7. Chyba OK

post-37973-0-35236200-1383250816_thumb.jpg

Opisałem jak to wyglądu.

 

Dodano: 11 lis 2013 - 02:29

Chciałem z kimś porównać owe dane, ale jakoś nie ma chętnych <czerwona>.

Co do pierwszego zdjęcia i pola TEMPERATURE.Jak już pisałem po zapaleniu auta( oczywiście po nocy, auto pod gołym niebem) jest niska wartość. Nawet mniejsza niż 12, raczej jakieś 4-6 i powoli rośnie. Zastanawiam się jak szybko powinno rosnąć. Ile trzeba przejechać, aby temperatura osiagnęła ponad 20.

Edytowane przez fredi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Czesc kolego chciałem wejść w system nawigacji ale nie znam kodu. Wpisywałem pare zmyŚlonych ale nic z tego. Będę wdzięczny jak podsuniesz kod to zobaczę jak to u mnie wygląda. Dzieki

 

Dodano: 27 lis 2013 - 20:07

Witam kolego , jeszcze raz dziękuje za podesłany kod , do mojego autka pasuje taki sam. Postaram sie jeszcze dzis dołączyc fotke. Dzieki

Edytowane przez daniel222scenic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podesłałem w taki sposób jakby to był jakiś tajny kod ;) . Jak zauważyłeś powyżej, od sposobu wejścia zależy jaka plansza będzie się wyświetlać na ekranie. Wrzuciłem tylko końcowe zdjęcia, ale pstrykałem także drogę dojścia do ostatnich plansz. Czasem zerkam co się tam dzieje. ;)

Daniel222scenic, twój scenic to już nowsza buda, ale jak widać kod taki sam bo to podobna navi.

Edytowane przez fredi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

To nie jest wskaźnik naładowania akumulatora, jak piszesz ale wskaźnik napięcia.

Pokazuje początkowe napięcie na akumulatorze a po załączeniu silnika napięcie ładowania.

Można z tego wyciągnąć pewne wnioski ale trzeba pokombinować.

1. Na wyłączonym silniku włączyć wszystkie możliwe odbiorniki prądu. Powinno być nadal 12 V.

2. Przy chodzącym silniku włączenie wielu odbiorników nie powinno powodować spadku napięcia poniżej 14 V ani wzrostu przy wyłączeniu np 15 V.

3. Wskazanie ładowania powyżej 14.5 V świadczy o nieprawidłowości. (bez przesady 14.4 czy 14,6)

Trzeba pamiętać że wszelkie problemy z prądem zaczynają się od klem akumulatora. I od tego trzeba zaczynać.

A stan akumulatora możemy określić jeśli np po 10 min przy obciążeniu wyjdzie 9 - 10 V. Wtedy jest kicha.

W dieslach taki test jest przy każdym rozruchu. Robią go świece żarowe.

Edytowane przez andyg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Kolega odświeżył i chyba masz racje.

Musze zajrzeć w te ustawienia i zobaczyć co jest na dziś. Pierwszy wpis był chyba jeszcze na starym akumulatorze. Niestety nie dawał rady i przyjechał nowy :)

Edytowane przez fredi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 lat później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!