Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Odkryłem wskaźnik poziomu akumulatora


fredi

Rekomendowane odpowiedzi

Dziś ustawiałem zegarek w aucie. Ponieważ mam w samochodziku nawigację wszedłem troche dalej w ustawienia i....niespodzianka. Przez przypadek znalazłem opcję, która pokazuje stan naładowania akumulatora i jak spada przy zapalaniu oraz jak się ładuje po odpaleniu. <czerwona>

Edytowane przez fredi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Przepraszam, że dopiero teraz odpowiadam. Tak w nawigacji. Znaczy chyba to jest to. Mam navi w języku angielskim. Mniej wiecej rozumiem co i jak, ale wcześniej nie wchodziłem zbyt często w system więc nie zauważyłem. Wpisałem kod, wszedłem w system i pojawiła się plansza z różnymi danymi. Zrobie zdjęcie, ale raczej jutro. Jak wrzuce fotki to będzie łatwiej opowiadać

 

Dodano: 31 paź 2013 - 21:46

Oto obiecane zdjęcia.

Pierwsze zdjęcie robiłem na postoju.

- Dlatego w polu speed pulses jest zero a tak to sobie skacze w granicach kilkadziesiąt i ponad 100. W trakcie cofania przy wartości pojawia się minus.

- W polu temperature sytuacja wygląda tak, że jak auto jest rozgrzane na max to jest mniej więcej to co na zdjęciu. Po zapaleniu rankiem mamy 12(mniej więcej) i rośnie. Zastanawiam się czy nie za wolno.

- Pole battery wygląda u mnie tak jak na zdjęciu. Oczywiście bywają niższe wartości jak akumulator troche siada(a nie jest już taki idealny) Ma się rozumieć przy zapalaniu wartość na chwilę spada :)

- Eject button jest zawsze na zero.

- Direction czyli kierunek w czasie jazdy do przodu jest FWD a do tyłu Rev

Przy Acc.pin.1 cały czas jest chyba OFF a Acc.pin.2 NOAPP. Nie mam pojęcia co to za parametry. Podobnie jak Eject button.

post-37973-0-16150000-1383250544_thumb.jpg

W przypadku drugiego zdjęcia nie wiem czego dotyczy skróŧ APC, ACC, SSPP. Battery voltage w czasie jazdy kręci się plus minus przy 14,7. Chyba OK

post-37973-0-35236200-1383250816_thumb.jpg

Opisałem jak to wyglądu.

 

Dodano: 11 lis 2013 - 02:29

Chciałem z kimś porównać owe dane, ale jakoś nie ma chętnych <czerwona>.

Co do pierwszego zdjęcia i pola TEMPERATURE.Jak już pisałem po zapaleniu auta( oczywiście po nocy, auto pod gołym niebem) jest niska wartość. Nawet mniejsza niż 12, raczej jakieś 4-6 i powoli rośnie. Zastanawiam się jak szybko powinno rosnąć. Ile trzeba przejechać, aby temperatura osiagnęła ponad 20.

Edytowane przez fredi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Czesc kolego chciałem wejść w system nawigacji ale nie znam kodu. Wpisywałem pare zmyŚlonych ale nic z tego. Będę wdzięczny jak podsuniesz kod to zobaczę jak to u mnie wygląda. Dzieki

 

Dodano: 27 lis 2013 - 20:07

Witam kolego , jeszcze raz dziękuje za podesłany kod , do mojego autka pasuje taki sam. Postaram sie jeszcze dzis dołączyc fotke. Dzieki

Edytowane przez daniel222scenic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podesłałem w taki sposób jakby to był jakiś tajny kod ;) . Jak zauważyłeś powyżej, od sposobu wejścia zależy jaka plansza będzie się wyświetlać na ekranie. Wrzuciłem tylko końcowe zdjęcia, ale pstrykałem także drogę dojścia do ostatnich plansz. Czasem zerkam co się tam dzieje. ;)

Daniel222scenic, twój scenic to już nowsza buda, ale jak widać kod taki sam bo to podobna navi.

Edytowane przez fredi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

To nie jest wskaźnik naładowania akumulatora, jak piszesz ale wskaźnik napięcia.

Pokazuje początkowe napięcie na akumulatorze a po załączeniu silnika napięcie ładowania.

Można z tego wyciągnąć pewne wnioski ale trzeba pokombinować.

1. Na wyłączonym silniku włączyć wszystkie możliwe odbiorniki prądu. Powinno być nadal 12 V.

2. Przy chodzącym silniku włączenie wielu odbiorników nie powinno powodować spadku napięcia poniżej 14 V ani wzrostu przy wyłączeniu np 15 V.

3. Wskazanie ładowania powyżej 14.5 V świadczy o nieprawidłowości. (bez przesady 14.4 czy 14,6)

Trzeba pamiętać że wszelkie problemy z prądem zaczynają się od klem akumulatora. I od tego trzeba zaczynać.

A stan akumulatora możemy określić jeśli np po 10 min przy obciążeniu wyjdzie 9 - 10 V. Wtedy jest kicha.

W dieslach taki test jest przy każdym rozruchu. Robią go świece żarowe.

Edytowane przez andyg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Kolega odświeżył i chyba masz racje.

Musze zajrzeć w te ustawienia i zobaczyć co jest na dziś. Pierwszy wpis był chyba jeszcze na starym akumulatorze. Niestety nie dawał rady i przyjechał nowy :)

Edytowane przez fredi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 lat później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!