Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana jednej zimowej opony


Lukas.s

Rekomendowane odpowiedzi

W zaszłym roku uszkodziłem oponę jadąc na niej praktycznie bez powietrza.

Opona jest wzmacniana więc szlak jej nie trafił, tylko na obwodzie zrobił się mały rancik. Do końca zimy jeszcze na niej śmigałem.

Parę dni temu zdecydowałem się zmienić na opony zimowe i pompując powietrze (na tej uszkodzonej zeszłej zimy) zaczął mi wychodzić balon w miejscu uszkodzenia :)

Komplet opon mam w miarę nowy (przód 6mm, tył 8mm) i teraz mam dylemat.

Czy wymienić jedną uszkodzoną na identyczna z podobnym zużyciem (akurat mam 3 takie na oku na allegro, ten sam rok produkcji, bierznik 6mm za 89zł)?

Czy wymienić obydwie opony na przodzie? ( też mam na oku komplet z bierznikiem 7mm , 240zł)

Pytam bo nie wiem jak będzie zachowywał się samochód przy wymienionej jednej oponie, niby bierznik ten sam,ale.. czy moge spodziewać się jakiś problemów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy wymienić jedną uszkodzoną na identyczna ( mam 3 takie na oku na allegro, ten sam rok produkcji, bierznik 6mm za 89zł)?

Czy wymienić obydwie opony na przodzie? ( też mam na oku komplet z bierznikiem 7mm , 240zł)

Pytam bo nie wiem jak będzie zachowywał się samochód przy wymienionej jednej oponie, niby bierznik ten sam,ale.. czy moge spodziewać się jakiś problemów?

 

Niezależnie czy kupisz 1 czy 2szt. używane zawsze możesz trafić na minę. Ja kiedyś uszkodziłem w lanosie 1szt letnią to dokupiłem używana identyczną (rocznik i wysokość bieżnika). Poszukaj może w swojej okolicy lub z gwarancją np na 14 dni. Założysz wyważysz przejedziesz się i ocenisz. Ja bym kupił 1szt. np z zapasówki ale to jest moje zdanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj Lukas.s, nie polecam rozwiązania z dokupieniem jednej "takiej samej" opony... po pierwsze: nie wiadomo gdzie jeździla na jakim aucie (każdy z nas inaczej jeździ- jedne auta zadbane drugie mniej...itd.), różnina w bieżniku może byc niewielka i choć to moze być niewyczuwalne dla ciebie- to łożysko w kole zweryfikuje te niedogodności.... nie wiem czy zauważyleś kiedyś, że nawet 0,5atm. różnicy ciśnienia w kole juz poptrafi potrafi dać do myslenia.. (huczenie, ściaganie co za tym idzie bezbieczeństwo - a to jest ZIMA! itp.) Wiem że to jest tańsze rozwiązanie... ale czy warto? Pracowałem w branży oponiarskiej kilka dobrych lat i wiem co piszę, ale decyzja i tak zawsze należy do właściciela pojazdu. Mam nadzieję że chć trochę pomogłem w wyborze. Pozdrawiam- Mycior.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwie te same i zmienić parami. Lepsze na tył, ta która zostanie z tych co teraz masz na rezerwę.

Moim zdaniem lepiej na rezerwowym kole mieć zimówkę, bo latem na niej też do gumiarza dojedziesz, a zimą jest jak znalazł jeśli trzeba koło wymieniać. Zawsze to lepiej jak zapas z letnią oponą na śnieg i mróz zakładać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpisuję się zgodnie pod tym co napisał gojgien.

Kup parę i popatrz sobie które z oponek będziesz miał lepsze i te założ na tył. Przód ciągnie auto więc przyczepność zawsze będzie ciut lepsza a tył musi radzić sobie sam :)

A co do zimówki na zapas - muszę przełożyć właśnie u siebie bo ta letnia to już jakiś wyczynowy slick jest :P

Edytowane przez sobka01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!