Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

bezpieczniki w komorze silnika - demontaż ?


Rekomendowane odpowiedzi

padło mi ogrzewanie tylnej szyby pierwsze co chciałem sprawdzić to bezpiecznik, górną obudowę zdjąłem bez problemu ale w linij gdzie jest bezpiecznik od podgrzewania szyby (30A) nachodzi jeszcze jedna "sztywna " obudowa i jak to dziadostwo zdjąć ?

 

Nowe zdania zaczynamy z dużej litery. Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdemontować wszystko co jest z lewej strony tej skrzynki, odłączyć kabel zasilania +, odszukać w czarnej obudowie zaczepy i w lewo wyciągnąć element z bezpiecznikami jak szufladę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ehh jak ja kocham tą francuską myśl techniczną

a jeżeli dioda na panelu przy wlączeniu ogrzewnia szyby się świeci to sprawdzac ten bezpiecznik ?

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i sobie narobiłem bezpiecznik sprawny a auto trup i komunikat electronic fault

Masakra normalnie i hu wie co teraz.... pewnie będę miał gorąco.

Edytowane przez macabra80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Połączono z już istniejącym.

Dzisiaj sprawdzając bezpieczniki od podgrzewania szyby manewrując skrzynką z bezp w komorze silnika musiałem coś spierdzielić bo teraz megi zimna i wywala błąd electronic fault i coś tam o kierownicy. Czy ktoś mnie nakieruje gdzie zacząć szukać usterki bo bym chciał autem do domu wrócić :) o clipie na obecną chwilę mogę zapomnieć.

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek na pewno należy przyglądnąć się dokładnie tej skrzynce. Zapewne w tym miejscu jest problem. Odłącz wszystkie złącza i sprawdź czy jest dobry styk.

Z tego co pamiętam miałeś już problemy ze kostką od świateł mijania w tej skrzynce. Wtedy doradzał żeby profilaktycznie sprawdzić pozostałem złącza, ponieważ skoro w jednej pojawił się śniedź, to i w pozostałych na pewno też.

Piszesz też o problemach z kierownicą, a to jest akurat sąsiednie złącze, obok tego od świateł.

 

PS. Oba tematy połączyłem. Jest to kontynuacja tego problemu i nie ma potrzeby zakładania nowego tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyjmowałeś płytkę z bezpiecznikami to tam teraz szukaj przyczyny usterki. Wspominasz o komunikacie z kierownicą to może być poluzowana wtyczka brązowa 12-pinowa naprzeciwko bezpiecznika 5A od blokady.

Ogólnie to należałoby posprawdzać wszystkie wtyki i bezpieczniki w tej skrzynce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No racja damiar ze światłami poradziłem sobie elegancko teraz to pewnie grubsza sprawa. Bezpiecznik spr na wyłączonym silniku więc spalenie ecu itp mam rozumieć nie wchodzi w gre. O kierownicy jest komunikat że jest odblokowana bo jak wcisne start to dmuvhawy działają radio i zapalniczka też działa. Najgorzej że ciemno i do doopy taka robota a zostwiać i z nerwem wracać nie uśmiecha mi się.

 

Sorry za byki z palca piszę.

 

Edit : poruszalem pomerdałem i do domu dojechałem. Przy pierwszym udanym odpaleniu pokazało błąd esp potem już nie. Jutro na maxiecu spr co się dzieje clip to nie jest ale może czegoś się dowiem w każdym bądź razie problem tkwi w skrzynce.

 

Dodano: 13 lis 2013 - 16:18

no i problemów z komunikatem electronic fault ciąg dalszy, na programie maxiecu wywaliło mi błędy w ABS, module kontroli nadwozia i skrzynkce usm.

może ktoś mi pomoże zinterpretować to jakoś albo podrzucić sprawdzoną stronę gdzie mogę przeczytać o charakterystyce błędów bo Maxiecu czasami sprzeczne informacje podaje. I mam jeszcze pytanie czy ewentualny problem z kartą hands free (rozładowana bateria) może wywołać taki komunikat bo tym razem udało mi się odpalić auto po włożeniu karty w slot i bez szperania w skrzynce bezpieczników,za pierwszym razem zapaliła mi się kontrolka ładowania a za drugi normalnie odpalił.

post-56554-0-68889100-1384355065_thumb.jpg

post-56554-0-44925900-1384355110_thumb.png

post-56554-0-48216400-1384355121_thumb.png

Edytowane przez macabra80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

macabra80 - mam dokładnie taki sam błąd w Maxitest, co Ty na pierwszym zrzucie ekranu. Objawy mam takie, że przy podejściu do auta i włożeniu ręki za klamkę (mam hands free) auto odblokowuje zamki i od razu je blokuje (z wyjątkiem tylnych lewych drzwi), po czym wyświetla "electronic fault". Zdarzyło mi się to kilka razy w ciągu ostatnich dni. Raz komunikat sam zniknął po zamknięciu i ponownym otwarciu auta, odpalił bez problemów i dojechałem do domu. Po kilku godzinach znowu to samo przy otwieraniu auta, ale tym razem komunikat świecił się stale, oświetlenie kabiny nie zaświeciło się, nie mogłem zamknąć auta, a na desce cały czas świeciło się podświetlenie zegarów, "electronic fault" i nie dało się też odpalić auta - nie reagowało na nic. Już chciałem odpinać klemę od akumulatora, ale spróbowałem poruszać kablami w skrzynce UPC obok akumulatora i komunikat zgasł, a auto zupełnie ozdrowiało. Podejrzewam zaśniedziałe styki w skrzynce UPC i je dziś wyczyszczę. Zastanawia mnie tylko jedna rzecz - zrobiłem skanowanie Maxitestem i wyskoczyło mi to, co Tobie na pierwszym zrzucie, czyli "...nieprawidłowe włączenie sterownika /USM/". Pytanie jest takie - czy USM oznacza inaczej UPC (czyli skrzynkę obok akumulatora), czy też skrzynkę w kabinie, obok kierownicy...Niby poruszenie kablami w UPC pomogło, ale to wszystko jest ze sobą połączone m.in. siecią CAN i może poruszanie kablami przy UPC ma wpływ na działanie skrzynki w kabinie. W końcu ta w kabinie steruje zamkami, a właśnie ta usterka wiąże się z odblokowaniem zamków, jak podchodzę do auta. A Tobie jak udało się rozwiązać problem?

Edytowane przez leelook
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!