Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

czujniki pedału sprzęgła


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

To mój pierwszy wpis więc proszę o wyrozumiałość.

Mam pewien problem w moim scenicu II 1,9 dci(120) 2003 na który nie znalazłem odpowiedzi. Problem pojawił się po wymianie silnika,ale nie jestem pewien czy jest z tym związany.Po odpaleniu auta i kilkunastu sekundach pojawia się service "P" i komunikat sprawdź hamulec ręczny.Po wciśnięciu sprzęgła wszystko wraca do normy. Podpięty komputer wykazuje błąd DF015 - obwód czujnika sprzęgła i 1DEF - niezgodność sygnału między czujnikiem i skrzynią.Czujniki przy pedale sprzęgła wydają się być sprawne,mechanik wymienił 2 czujniki w skrzyni (od wstecznego i od pozycji lewarka)ale problem dalej pozostał. Wszystko działa i tylko wywala ten komunikat po zatrzymaniu auta.Nie można odpalić auta w kombinacji hamulec + start.

Wydaje mi sie również że ma to związek z temperaturą silnika, bo po przejechaniu kilkunastu km często nie wywala komunikatu.Jeżeli miał ktoś podobny problem to proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik od wstecznego i pozycji neutralnej lewarka jest w jednym czujniku.Więc nie mógł ci wymienić dwóch.Jeżeli dasz na luz i po naciśnięciu hamulca wciśniesz start i silnik nie odpala ,to masz zepsuty czujnik w skrzyni ten podwójny lub uszkodzoną instalację od tego czujnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik od wstecznego i pozycji neutralnej lewarka jest w jednym czujniku

Nieprawda..

w skrzyniach w 1,9dCi są 2 oddzielne czujniki 2 pinowe..

Tu przykładowo jeden z nich:

thumb_hosting_zdjec_1381769373__141020131318_1280x960.jpg

Drugi mogę jutro obfocić na starej skrzyni, bo nie one były tematem fotek, ten załapał się przypadkowo.

Edytowane przez gojgien
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za zainteresowanie tematem.Mam tak jak kolega napisał 2 czujniki dwupinowe w skrzyni.Niebieski jak na foto i czarny-od pozycji lewarka.Po wymianie tego czarnego wydaje mi się, że pomogło na ok.2 tygodnie, ale problem powrócił.Bardzo prawdopodobne,że instalacja tego czujnika może być uszkodzona jednak dziwi mnie że wszystko działa i jeżdże z tym ponad pół roku.Możliwe, iż podczas wymiany silnika mechanik coś zepsuł lub źle podłączył instalację? Dziwne jest również, że po rozgrzaniu silnika i zatrzymaniu komunikatu nie wyświetla.Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepne się pod temat

<><><><><><><><><><>><><><><>

Co oznaczcza bład obwodu czujnika sprzęgła ?

<><><><><><><><><><>><><><><>

Taki bład mi wywala po podłączeniu pod komp. Czujniki wymienione na nowe.

<><><><><><><><><><>><><><><>

Sytuacja zaistniała po wymianie tylnych klocków.

<><><><><><><><><><>><><><><>

SII 1,9dci 2005r

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki

5.9 - Enter Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam ponownie.

Okazuje się że przyczyną wszystkich problemów opisanych powyżej jest czujnik biegu jałowego (położenia lewarka) w skrzyni.

Był wymieniany na nowy jednak okazuje się, że jest jakiś wadliwy.Po wyjęciu i ponownym włożeniu autko odpaliło z hamulcem.

Pomogło ale nie wiadomo na jak długo, prawdopodobnie trzeba będzie zakupić inny. Instalacja elektryczna okazała się sprawna.

 

Dziękuję za wpisy i pozdrawiam.

 

Dodano: 11 gru 2013 - 08:57

Witam.

 

Problem zażegnany.Okazało się,że czujnik oryginalny(130PLN)jest 1,5mm dłuższy niż zamiennik (80PLN).

Po wymianie jak na razie wszystko ok.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!