Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Obwód pedału sprzęgła


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mam problem z ręcznym.

<><><><><><><><><><>><><><><>

Hamulec pracował normalnie, pewnego razu chcąc rano jechać automatycznie nie spuscił hamulca. Zauważyłem że po jeżdzie sam zaciąga nataomiast już nie spuszcza hamulca. Przy wymianie opon zauważylem że klocki tylne się kończą a przegladając forum ktoś opisywał podobny problem że to może być przyczyną. Klocki wymieniłem na nowe i po wymiane choinka na desce rozdzielczej pomaranczowy trojkąt + stop a dodatkowo przy zaciąganiu w jednym kole słychac lekki zgrzyt i jakby zaciągał troszkę dłużej i mocniej. Dodam że dwa czujniki pod pedałem sprzegła wymieniłem wczesniej. Po podłaczeniu pod kompa pokazuje jedynie bład obwodu pedału sprzegła.

<><><><><><><><><><>><><><><>

I moje pytanie czy ktoś sie spotkał z takim problemem ewentualnie gdzie jeszcze szukać rozwiązania usterki. Czy oprócz tych 2 czujników w pedale sprzęgła jest jakis potecjometr ? Bo po podłączeniu komputera i wcisnieciu pedału sprzęgła na komputerze jest wartośc 0 natomiast przykladowo na pedale gazu wzrasta.

<><><><><><><><><><>><><><><>

pozdr

<><><><><><><><><><>><><><><>

Manualnie zaciaga i spuszcza hamulec

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki

5.9 - Enter Aston76

Edytowane przez laguna_2005
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujniki na sprzęgle to chyba inna bajka nie związana z hamulcami

Co do hamulca to zapewne świeci trójkąt z P w środku i dodatkowo STOP. Czasowo też może się sygnał dźwiękowy odzywać. Od mechaniora usłyszałem, że takie mogą być czasami objawy po wymianie w układzie hamulca albo nawet przy zmianie oprogramowania automatycznego zaciągania przy gaszeniu silnika.

Potrzeba wówczas od nowa linki ustawić i Clipem coś tam zatwierdzić.

Niestety nie znam szczegółów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy oprócz tych 2 czujników w pedale sprzęgła jest jakis potecjometr ?

Jeden z tych czujników powinien mieć trzy piny i on jest potencjometrem. Oporność między pinem 1 i 3 czujnika powinna wynosić ok 5000 ohm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Możliwe że nowy czujnik może byc od nowosci uszkodzony. Jeden z nich to Fae a na nim znaczek był reno czyli oryginał a drugi to EPS

 

Dodano: 10 lis 2013 - 23:27

Żadnych pomysłów ?

 

Dodano: 13 gru 2013 - 23:40

Jeden z tych czujników powinien mieć trzy piny i on jest potencjometrem. Oporność między pinem 1 i 3 czujnika powinna wynosić ok 5000 ohm.

Nieprawda żaden z tych czujników nie ma 3 pinów. Czujniki maja po 2 piny.

Obok pedału sprzęgła jest taki nieduży potencjometr który tak jakby współpracuje z pedałem sprzęgła. U mnie obłamał się delikatnie plastik który stykała sie z peedałem, mimo iz wciskałem pedał on stal bezczynnie. Po delikatnym sparowaniu ich ze sobą problemy znikneły.

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten potencjometr wydaje sie być częścia rozbiralną. Bo jest tylko zamontowanu na spinkę podłączone kabelki, a obudowa jego jest rozbieralna myślę że wzazie potrzeby da się przeczyścić.

 

Załączam zdjęcie tego potencjometru.

post-32492-0-94069900-1387060288_thumb.jpg

post-32492-0-59866300-1387060302_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Dobrze że problem rozwiązany, ale napiszę bo być może komuś się przyda ta informacja.

Po zregenerowaniu swojego ręcznego po montażu okazało się, iż naciąg linek i moc hamowania lewej i prawej strony inna. Raz nawet nie wiedziałem że lewa strona nie odpuściła i dopiero na światłach się kapnąłem jak poczułem swąd palonych okładzin. Po podłączeniu do komputera można ustawić (skorygować) ten naciąg linek. Ten sygnał wysyła moduł hamulca ręcznego i nie ma on nic wspólnego z żadnymi czujnikami w sprzęgle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!