Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

ubywający plyn chłodzenia


Rekomendowane odpowiedzi

A nie sprawdziłeś czy nie przybywa ci oleju :mrgreen: Płyn nie zmienia koloru :)

Może drobniutki wyciek z chłodnicy i odparuje zanim zobaczysz czy nie cieknie. Może na odpowietrznikach puszcza deczko :) Jak dużo ubywa i z jaką częstotliwością :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kupiłem MEGANKĘ dwa tygodnie temu miałem to samo ! muszę Cię zmartwić na początku miałem podobnie ubywał płyn ! ale po przejechaniu 600km dość ostro zaczeło mi go przybywać tylko że z olejem! upsssss poszła uszczelka pod głowicą :-( :-( :-( :-( !!! cała operacja kosztowała 4 stówki niestety!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

co jaki czas prawidłowo powinnno się dolewać płynu i w jakich ilościach?? dość sporo jeżdżę po zakorkowanym mieście i wiatrak włącza się dość często. W ostatnim miesiącu zużyłem prawie litr płynu chłodzącego a zrobiłem 1000km, problem ten tyczy Meganki Cabrio, mam jeszcze Scenica i w nim wodę dolewam raz na pół roku a tu takie ceregiele. Oleju nie przybywa, wycieku też nie widać. Teściu mi proponuje mi jakiś uszczelniacz który leje się raz na pół roku do zbiorniczka wyrównawczego i nie wiem czy faktycznie coś takiego zrobić czy jeszcze coś sprawdzać.

Podkleję tu jeszcze jedno pytanie, czy to że mam uszkodzony silniczek recyrkulacji i muszę mieć ciągle włączony obieg wewnętrzny wpływa na temperaturę silnika- bo coś mi się wydaję że dość szybko się zagrzewa??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co jaki czas prawidłowo powinnno się dolewać płynu i w jakich ilościach??
Nie powinno się dolewać. Jak dolewasz, to zależy od wycieku. Im większy tym więcej potrzeba dolać. Wymienia się co dwa lata. U mnie między wymianami nie widzę różnicy w ilości.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Cięcie
Dobry pomysł jeżeli nie masz instalacji gazowej, jeśli masz gaz w aucie to istnieje możliwośc zapchania się membrany w reduktorze i wtedy będzie trzeba go wyścić. Jeśli masz gaz to lepiej wlać do układu chłodniczego uszczelniacza w płynie.

 

Regulamin forum się kłania odnośnie cytowania i pisania postów :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BILU32, jak auto jeździ dużo po mieście to może być katalizator przytkany. Nie ukrywam że jak swoja przycisnę na światłach to też puszcza bąki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki mi się wydaje, że te wszystkie uszczelniacze uszczelniają dokładnie chłodnicę, że trzeba ją później płukać, wymieniać itd. oraz mogą powodować również inne dolegliwości układu chłodzenia - leczą doraźnie. W przypadku "niewidocznych" wycieków trzeba czasami dobrze powykręcać przewody, aby wyciek się ujawnił. Wyciek może się ujawniać w czasie jazdy, a wyciekający płyn może trafiać do razu na ziemię i wtedy nie ma żadnego śladu. Ja z takim przypadkiem gimnastykowałem się pół roku zanim znalazłem (przypadkowo). Pękł wzdłuż stwardniały wąż do reduktora gazowego i ciekł tylko wtedy jak płyn był gorący i jak się go skręciło o ok.90*, a wyciek trafiał na ziemię. Drugi przypadek wycieku z którym walczyłem dwa miesiące to wyciek na reduktorze gazowym. Początkowo myślałem, że guma na wężach pod opaskami zaciskowymi pełza, bo tam było mokro i był osad. Wylazło szydło z worka jak zapiąłęm do układu ciśnienie 2atm. Wtedy ujawnił się właściwy wyciek - na uszczelce na składaniu reduktora. Wymieniłem uszczelkę i bóle się skończyły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Witam Panowie.

Moja meganka od jakiegos czasu zaczela jakby "terkotac" przy wolniejszych obrotach, cos raczej w silniku ale gorsza sprawa ze ucieka mi plyn chlodniczy i dzisiaj znalazlem mokra oslone ale od strony kierowcy, dolalem plynu i chcialem zagrzac samochod zeby wlaczyl sie wiatrak i chyba sie nie wlaczyl bo wylaczylem auto po tym jak zaczelo sie kopcic na dole chlodnicy od strony silnika, nie wiem czy to mogl sie opalac jakis plyn czy co...Poradzcie prosze co moge zrobic. Oleju w wyrownawczym raczej nie zauwazylem

 

p.s. spotkal sie ktos z terkotaniem silnika ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!