Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

ubywający plyn chłodzenia


Rekomendowane odpowiedzi

A nie sprawdziłeś czy nie przybywa ci oleju :mrgreen: Płyn nie zmienia koloru :)

Może drobniutki wyciek z chłodnicy i odparuje zanim zobaczysz czy nie cieknie. Może na odpowietrznikach puszcza deczko :) Jak dużo ubywa i z jaką częstotliwością :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kupiłem MEGANKĘ dwa tygodnie temu miałem to samo ! muszę Cię zmartwić na początku miałem podobnie ubywał płyn ! ale po przejechaniu 600km dość ostro zaczeło mi go przybywać tylko że z olejem! upsssss poszła uszczelka pod głowicą :-( :-( :-( :-( !!! cała operacja kosztowała 4 stówki niestety!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

co jaki czas prawidłowo powinnno się dolewać płynu i w jakich ilościach?? dość sporo jeżdżę po zakorkowanym mieście i wiatrak włącza się dość często. W ostatnim miesiącu zużyłem prawie litr płynu chłodzącego a zrobiłem 1000km, problem ten tyczy Meganki Cabrio, mam jeszcze Scenica i w nim wodę dolewam raz na pół roku a tu takie ceregiele. Oleju nie przybywa, wycieku też nie widać. Teściu mi proponuje mi jakiś uszczelniacz który leje się raz na pół roku do zbiorniczka wyrównawczego i nie wiem czy faktycznie coś takiego zrobić czy jeszcze coś sprawdzać.

Podkleję tu jeszcze jedno pytanie, czy to że mam uszkodzony silniczek recyrkulacji i muszę mieć ciągle włączony obieg wewnętrzny wpływa na temperaturę silnika- bo coś mi się wydaję że dość szybko się zagrzewa??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co jaki czas prawidłowo powinnno się dolewać płynu i w jakich ilościach??
Nie powinno się dolewać. Jak dolewasz, to zależy od wycieku. Im większy tym więcej potrzeba dolać. Wymienia się co dwa lata. U mnie między wymianami nie widzę różnicy w ilości.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Cięcie
Dobry pomysł jeżeli nie masz instalacji gazowej, jeśli masz gaz w aucie to istnieje możliwośc zapchania się membrany w reduktorze i wtedy będzie trzeba go wyścić. Jeśli masz gaz to lepiej wlać do układu chłodniczego uszczelniacza w płynie.

 

Regulamin forum się kłania odnośnie cytowania i pisania postów :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BILU32, jak auto jeździ dużo po mieście to może być katalizator przytkany. Nie ukrywam że jak swoja przycisnę na światłach to też puszcza bąki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki mi się wydaje, że te wszystkie uszczelniacze uszczelniają dokładnie chłodnicę, że trzeba ją później płukać, wymieniać itd. oraz mogą powodować również inne dolegliwości układu chłodzenia - leczą doraźnie. W przypadku "niewidocznych" wycieków trzeba czasami dobrze powykręcać przewody, aby wyciek się ujawnił. Wyciek może się ujawniać w czasie jazdy, a wyciekający płyn może trafiać do razu na ziemię i wtedy nie ma żadnego śladu. Ja z takim przypadkiem gimnastykowałem się pół roku zanim znalazłem (przypadkowo). Pękł wzdłuż stwardniały wąż do reduktora gazowego i ciekł tylko wtedy jak płyn był gorący i jak się go skręciło o ok.90*, a wyciek trafiał na ziemię. Drugi przypadek wycieku z którym walczyłem dwa miesiące to wyciek na reduktorze gazowym. Początkowo myślałem, że guma na wężach pod opaskami zaciskowymi pełza, bo tam było mokro i był osad. Wylazło szydło z worka jak zapiąłęm do układu ciśnienie 2atm. Wtedy ujawnił się właściwy wyciek - na uszczelce na składaniu reduktora. Wymieniłem uszczelkę i bóle się skończyły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Witam Panowie.

Moja meganka od jakiegos czasu zaczela jakby "terkotac" przy wolniejszych obrotach, cos raczej w silniku ale gorsza sprawa ze ucieka mi plyn chlodniczy i dzisiaj znalazlem mokra oslone ale od strony kierowcy, dolalem plynu i chcialem zagrzac samochod zeby wlaczyl sie wiatrak i chyba sie nie wlaczyl bo wylaczylem auto po tym jak zaczelo sie kopcic na dole chlodnicy od strony silnika, nie wiem czy to mogl sie opalac jakis plyn czy co...Poradzcie prosze co moge zrobic. Oleju w wyrownawczym raczej nie zauwazylem

 

p.s. spotkal sie ktos z terkotaniem silnika ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!