Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Podświetlenie klamek wewętrznych


typical

Rekomendowane odpowiedzi

Przeróbki tej można łatwo dokonać w autach z elektryką szyb przednich. Drzwi tylne sobie darowałem, gdyż przyciski do ich sterowania są umieszczone na tunelu środkowym, a nie koło klamek, więc nie ma tam instalacji z napięciem, które włącza się po włączeniu świateł. Jak ktoś jest uparty, może sobie pociągnąć kabelek do drzwi (poprzez złączkę drzwiową). Mi się nie chciało. Zresztą siedzę z przodu tego samochodu. Więc tył może tak zostać. Nie widzę go.

Ponieważ w Megance pourywały się klamki wewnętrzne (kolejny jak widzę dość słabo rozwiązany element tego auta), to zakupiłem na Allegro komplet 4 lampek. Ponieważ już wcześniej wymieniłem podświetlenie konsoli - zapragnąłem mieć podświetlenie klamek. Kodzt niewielki. W moim przypadku wszystko zamknęło się kwotą 5 zł za złączki. Diody i całą resztę miałemm. Potrzebne rzeczy:

- Dwie diody 3 mm (w moim przypadku czerwone jak najciemniejsze na zdjęciach są przezroczyste, ale to porażka były za jasne teraz są najtańsze najciemniejsze)

- Rezystory (ja miałem po 560 ohm, ale 1 kilo ohm wystarczy w zupełności i nie trzeba dawać po dwa wtedy).

- złączki 2 pin (jak najmniejsze - ja mam za duże - wymienię je najszybciej jak się da na malutkie)

- lutownica

- cyna

- klamki

- klej na gorąco i pistolet do kleju

- wiertło 3 mm

- Papier ścierny 800

- Torks T30 i T15

 

Przed przystąpieniem do montażu albo kupujesz jak ja 4 klamki nowe, albo działasz na starych. By je wyjąć potrzebujesz torksa T30

 

Sposób zrobienie oświetlenia:

 

1. Wywierć otwór w klamce i przypasuj diodę

 

thumb_hosting_zdjec_1384706689__01.jpg thumb_hosting_zdjec_1384706738__02.jpg thumb_hosting_zdjec_1384706758__03.jpg

 

2. Popierem zeszlifuj diodę (by nie dawała skupionego swiatła - to nam jest niepotrzebne - potrzebujesz światła rozproszonego)

 

thumb_hosting_zdjec_1384706775__04.jpg thumb_hosting_zdjec_1384706791__05.jpg

 

3. Ja by jeszcze mocniej ograniczyć prąd diody przylutowałem do niej dwa rezystory

 

thumb_hosting_zdjec_1384706835__06.jpg

 

4. Wkładasz diodę do klamki od środka ustawiasz ją tak, by była na równi z klamką. Potem wywijasz jej nóżki tak jak na foto

 

thumb_hosting_zdjec_1384706859__07.jpg

 

5. Zalewasz wszystko klejem na gorąco. Wiem, że to po Chińsku ten klej, ale jest bardzo skuteczny, trzyma diodę przy klamce i izoluje elektrykę, a o to nam chodzi.

 

thumb_hosting_zdjec_1384706875__08.jpg

 

6. Następnie musisz dolutować przewody i złączkę. Pamiętaj, by na czerwonym kablu zrobić plus, a na czarym minus.

 

thumb_hosting_zdjec_1384706895__09.jpg thumb_hosting_zdjec_1384706973__10.jpg

 

7. Następnie druga część instalacji i idziesz do samochodu.

 

thumb_hosting_zdjec_1384707007__11.jpg

 

8. Tam musisz przeciągnąć instalację z góry na dół. By tego dokonać potrzebujesz torksa T30 do wyjęcia klamek (jeśli działasz na nowych klamkach) Jeśli już wyjąłeś klamki ten krpk oczywiście pomijasz. Następnie torks T15 i wyjmujesz uchwyt do zamykania drzwi, odkręcasz dwie śruby na dole tapicerki, zdejmujesz osłonę głośnika i wykręczasz 4 śruby mocujące głośnik. Potem siłujesz się z boczkiem (przykleili go na jakiś czarny klej, więc ciężko odłazi). Instalację wypuszczasz klamką i przekładasz do instalacji przycisków w drzwaiach. Następnie lutowanie. Lewe drzwi - kabel niebieski to plus, czarny to minus. Prawe drzwi niebieski plus, gruby czarno - ponarańcczowy to minus. Skręcamy boczki, montujemy klamki podpinając instalację. Złączka jest ważna, by przy zdjęciu boczka można było odpiąć klamkę.

 

thumb_hosting_zdjec_1384707027__12.jpg thumb_hosting_zdjec_1384707043__13.jpg

 

9. Działa. Nie świeci mocno, raczej mam czerwoną poświatę, czyli efekt o jaki mi chodziło. Ja jak pisałem miałem przerobione podświetlenie konsoli na biało - czerwone, więc czerwone podświetlenie klammek jest idealne. W przypadku oryginalnego podświetlenia pomarańczowe diody są najblizższe oryginałowi.

 

thumb_hosting_zdjec_1384707061__14.jpg thumb_hosting_zdjec_1384707081__15.jpg thumb_hosting_zdjec_1384707104__16.jpg

Edytowane przez typical
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:notacrook:

Prawie jak w moim sceniolu, przy czym ja mam i z tyłu, bo i prościej to było zrobić i z tyłu bardziej potrzebne, by nieczęsto tam jadące osoby po ciemku nie musiały obmacać całych drzwi, by klamkę znaleźć. (są takie giganty)

Mnie to niepotrzebne w lewych przednich, bo wiem gdzie jest klamka, a podświetliłem tylko dla kompletu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja by jeszcze mocniej ograniczyć prąd diody przylutowałem do niej dwa rezystory

W zupełności wystarcza jeden odpowiedni :!:

Na drugą nogę można było za to dać dodatkowo diodę zabezpieczającą ;)

Albo źle czytałem albo nie doczytałem parametrów zastosowanych elementów a warto podać coby inni się nie męczyli w przeliczanki.

Tak, tak - wartość rezystora można odczytać ze zdjęcia ale nie każdy zna kod rezystorów :notacrook:

Dla tych co jednak chcą sobie policzyć to zaznaczam, że warto do obliczeń wstawić 15 V a nie 12 V :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zupełności wystarcza jeden odpowiedni

Brałem to, co miałem pod ręką :notacrook:

 

Albo źle czytałem albo nie doczytałem parametrów zastosowanych elementów a warto podać coby inni się nie męczyli w przeliczanki.

Mea culpa - uzupełniłem

 

Dla tych co jednak chcą sobie policzyć to zaznaczam, że warto do obliczeń wstawić 15 V a nie 12 V

Prawda to - powinien być stabilizator napięcia idącego do podświetlenia konsoli (w ściemniaczu), ale albo go nie ma albo niedziała jak powinien.

 

nie znam się na elektronice ale po co rezystor jak dioda jest 12V. No i niezła jazda jak dioda się przepali. z wymianą trochę roboty będzie

W konsoli Meganki mam diody od 3 lat już. Nie przepaliła się ani jedna. Ba - deska w PHII jest na ledach. Te przed wymianą były w aucie 12 lat i nadal świeciły. Podejrzewam, że te z klamek przeżyją ten samochód. I te diody są na 1,8V a nie na 12. Te niby na 12V potrafią się przepalić, bo jak piszę nie ma stabilizatora w Megane, albo jak jest, to średnio działa.

Edytowane przez typical
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale po co rezystor jak dioda jest 12V. No i niezła jazda jak dioda się przepali.

Własnie po to, by się nie przepalała, przecież dioda jest tylko na 12V,(w tym jeszcze tolerancja odchyłki parametrów, również w dół) a w instalacji przy pracującym silniku i ładującym alternatorze zazwyczaj jest więcej jak 12 nawet do 14,5V. Zmierz sobie na klemach aku jak silnik pracuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brałem to, co miałem pod ręką ;)

Zazwyczaj tak się robi :!: Jak jest to należy zużyć.

Brawo za kolejny przydatny patent :notacrook: :)

nie znam się na elektronice ale po co rezystor jak dioda jest 12V

Tego można się domyślić po tym co napisałeś :!:

Dioda jest sterowana prądowo i ten parametr jest ważniejszy, w przypadku diod, niż napięcie

przy pracującym silniku i ładującym alternatorze zazwyczaj jest więcej jak 12 nawet do 14,5V.

Dlatego do obliczeń warto wstawić 15 V by dobrać rezystor ograniczający. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też myślę nad takim patentem tylko z pomarańczowymi diodami, ale chciałbym żeby po wyłączeniu świateł świeciły jeszcze ok 30-40s i dopiero zgasły. Co musiałbym zastosować i jak to podłączyć :!: :notacrook:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!