Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

błąd sondy lambda i czujników wałka rozrządu


Rekomendowane odpowiedzi

Kupiłem program MaxiECU do doraźnej diagnostyki z którego wynika że jest kilka błędów nie istotnych / bo nie zapala się jeszcze check /....m.innymi grzałki sond lambda , czujnik położenia wałka rozrządu itd. Wszystkie te czujniki są na jednym przewodzie zasilającym i tym samym sprawnym bezpieczniku F14. Przeczyściłem skrzynkę bezpieczników / wszystkie złączki , gniazda i same bezpieczniki kontaktem /.Największą jednak trudnością jest demontaż samych wtyczek aby ich nie połamać :notacrook:.Mimo największej ostrożności .... w tym aucie nie wychodzi :!:.Auto chodzi równo , na wolnym biegu i w czasie eksploatacji.W przypadku wypięcia bezpiecznika F14 zasilającego ten obwód wywala check i awarię silnika...nie można odpalić auta.Co do spalania trudno powiedzieć bo cały czas miasto / ok. 12 l /.Pytanie :

czy jest jakaś zależność w przypadku przepalenia lub zwarcia obwodu grzałki sondy lambda do zachowania się pozostałych dwóch czujników , jaka powinna być oporność grzałki sondy , jakie zrobić pomiary aby zdiagnozować konkretnie uszkodzenie a nie wymieniać czujników na oślep.Proszę o sugestie :!:

 

Ps. Po odpinałem wtyczki..zasilanie 11.95 V na wejściach czujników. Oporność grzałki sondy lambda / górnej / 10 ohm , podpinając poszczególne czujniki nie ma znaczącego spadku napięcia ...no działającym silniku wpinając się szpilką w kabel 11,93 V.

Coś mi się wydaje ze ten programik można posmarować musztardą i dać psu ;)

post-1723-0-85361200-1384761056_thumb.jpg

post-1723-0-89331100-1384761074_thumb.jpg

Edytowane przez andrzejm36
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Witam!

W jaki sposób bada się sprawność sondy lambda ?

Czy pomiar polega na sprawdzeniu oporu (ohm) po nagrzaniu silnika i odłączeniu kostki od sondy i wpięciu się miernikiem w odłączoną kostkę i sprawdzeniu zmieniających się parametrów przy dodawaniu gazu ?

 

Dodano: 05 gru 2016 - 12:31

Muszę ponowić moje pytanie bo nie mogę się umówić z auto-elektrykiem już drugi tydzień z powodów niezależnych od niego, a ja muszę mieć pewność prawidłowego funkcjonowania sondy z powodu dłuższego wyjazdu autem.

Zrobiłem fotki jak wygląda u mnie instalacja podłączona do sondy, pomoże ktoś w które kabelki się wpiąć i zmierzyć napięcie/opór ?

post-55469-0-36727400-1480937418_thumb.jpg

post-55469-0-32621000-1480937549_thumb.jpg

Edytowane przez Nft
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz tak białe to grzałka, szary to masa, czarny to wyjście sygnału napięciowego z sądy.

Jak chcesz sprawdzić grzałkę to odpinasz wtyczkę i na tej od sądy mierzysz jaka jest rezystancja pomiędzy tymi dwoma białymi przewodami (na zimnej ok.10Ω ; na ciepłej <30Ω).

Następnie należy sprawdzić działanie ogniwa sondy i do tego najlepszy jest oscyloskop lub program diagnostyczny (może też być szybki woltomierz) aby móc sprawdzić amplitudę i częstotliwość sygnału napięciowego generowanego przez sondę. Orientacyjne aby stwierdzić czy sonda "żyje" wystarczy porządny multimetrem. Pomiar napięcia sygnału wyjściowego wykonujesz pomiędzy czarnym a szarym przewodem (wtyczka podpięta), uruchamiasz silnik (rozgrzewasz) i parzysz jak się zmienia napięcie w zakresie [0-1]V. Wartość napięcia powinna się szybko zmieniać a im wyższe różnice pomiędzy wartościami min i max tym tym dokładniej działa sonda. Szybkość zmian powinna być większa np. przy 3000obr/min w stosunku do zmian na biegu jałowym. Zakresy: (100-450)mV - mieszanka uboga; (450-900)mV - mieszanka bogata, i tak gdy depniesz na gaz to na woltomierzu powinieneś zobaczyć wartość odpowiadająca mieszance bogatej (podczas zwiększania się obrotów sinika), natomiast gdy puścisz gaz podczas schodzenia z obrotów (np. z 5000 obr/min) wartość odpowiadającą mieszance ubogiej.

Edytowane przez qwe789m
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!