Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problemy z silnikiem-prośba o rade


wojtekqazwsx

Rekomendowane odpowiedzi

Witam opiszę moją historie ze scenikiem. Autko ma silnik 1.5 dci 80KM. Problemy zaczeły się przy powrocie z Holandi (trasa około 1600km). W aucie wyskoczyły 2 błędy-jeden od zaworu egr drugi od wtrysków, silnik zaczął pracować jak traktor i nie miał w ogóle mocy jednak dojechał do celu. Po powrocie do domu zawór egr został wyczyszczony i podjechałem do salonu na kompa. Zostały wykasowane błędy i stwierdzono usterkę cewki na wtrysku numer 2. Po dokładniejszych oględzinach jednak okazało się że kostka od danego wtrysku jest połamana, została prowizorycznie przypięta gumką elastyczną. Po tym zabiegu praca silnika poprawiła się. Zastosowałem specyfik do czyszczenia wtrysków renault-bardzo polecam(po tym słychać jak układ wtrysku common rail potrafi pięknie cykać :) . Kostki wtrysków jeszcze nie wymienione jednak w trasie pokazał się komunikat stop przy wyprzedzaniu i gwałtownym naciśnięciu gazu. Przy odpalaniu auta z rana też za pierwszym razem pojawia się komunikat stop i długo kręci za pierwszym razem albo odpali lub nie. Jednak za drugim od razu łapie. Co może być przyczyną? Chciałem wymienić jeszcze świece ale świeca 2 i 3 nie chce się odkręcić, zalewam od miesiąca wd 40 i nic, boje się że się urwie. Spalanie auta to 4.2 w trasie do 115km/h po zastosowaniu środku renault, wcześniej powyżej 5. I poniżej 4 do 90 km/h.

Wiem że musze zmienić te kostki ale to dopiero po powrocie do Pl. Czy możliwe jest że to tylko ich wina? Dodam że auto nie bieżę bierze oleju, jest dynamiczne. Pozostało troche do zrobienia w nim ale wszystko ma działać jak powinno. Co z tym dalej robić? A i po zastosowaniu tego środku próba przelewowa w normie.

 

Dodano: 10 sty 2014 - 17:48

Po zjeździe do PL wymieniłem kostki, gruszke z przewodami paliwowymi(orginał oryginał) i zregenerowałem dwa wtryski bo lały na przelewach(wymienili zaworki zwrotne na orginalne oryginalne - rok gwarancji bez limitu km. Wszystko wróciło do normy zero błędów, pali na dotyk, spalanie w trasie 1600 km tak do 120km/h to 4.6l/100km, a autko zapakowane po dach:_)

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Tak właśnie cewka jest we wtryskach:) Najmocniej przepraszam za błędy ortograficzne.

 

Dodano: 19 lut 2014 - 19:43

Rozwinę dalej mój temat:) :) Przy okazji wymiany uszczelki pod miską okazało się że ostatni korbowód od rozrządu miał luz na panewce. Po demontażu okazało się iż panewka podtarta i wał ma małe ryski na ostatnim czopie…. Z braku czasu naprawa na szybko-nowe panewki…. Luz dalej tylko na ostatnim korbowodzie- ale silnik chodzi już parę tys. km Niemożliwe a jednak. Teraz mam w planie zakupić:

-wał korbowy(orginał)

-panewki główne i korbowodowe

-1 korbowód (ostatni dla pewności)

-uszczelniacze na wał,

-komplet pierścieni bo chyba warto przy okazji zmienić?

-uszczelkę pod głowice,

-uszczelkę miski olejowej.

I tu pytanie do Was czy nie zapomniałem o czymś co należy wymienić przy okazji? I gdzie najtaniej dostać te części wszystkie naraz? Chciałbym poskładać to wszystko na oryginalnych częściach ale czy jest sens? Czy może od oryginalnych części są jakieś lepsze zamienniki żeby nie było problemu więcej z panewkami? Chcę to naprawdę dobrze zrobić :bash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żeby nie było problemu więcej z panewkami? Chcę to naprawdę dobrze zrobić :)
IMHO:

1) zrób dobrze

2) zmieniaj częściej olej

 

luz na ostatniej panewce bierze się z ostrego mechanicznego tarcia spowodowanego brakiem dostatecznego smarowania. a to kiepskie smarowanie bierze się stąd, że olej jest zmieniany rzadko i kanalik olejowy do ostatniej korby jest pomału zapychany brudem z oleju. zmnierjsza się jego przekrój, zmniejsza dostarczana ilość oleju i... efekt już znasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam ponownie. Miał być tani szybki remont a wyszło jak zwykle:) Praktycznie wyremontowałem calutki silnik na oryginalnych częściach:) Nowy wał, komplet korbowodów, komplet panewek, pierścienie, nowe zawory, uszczelniacze zaworowe, nowa pompa olejowa i wszelakie uszczelki silnika i filtry:)

Silnik zalany olejem elf 5w30) Silniczek już po wstępnej wymianie oleju i na szczęście ulga żadnych opiłków itp. Powoli docieramy....

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

kiepskie smarowanie bierze się stąd, że olej jest zmieniany rzadko i kanalik olejowy do ostatniej korby jest pomału zapychany brudem z oleju

problem bierze się stad, że warsztaty zalewają półsyntetyczne albo mineralne badziewia z beczek, bo mają w tym biznes. Podobnie jest z częściami, wsadzają tandetne zamienniki byś częściej witał na warsztacie. Jak klient się nie zainteresuje bo się nie zna, to później tak jest.

Przecież jak wymieniałem rdzeń od turbo przy kupnie mojej MII, w międzyczasie majster dowodzący podzielił się swoim wielkim doświadczeniem jakie to 1.5dci są awaryjne i ile on to już takich silników nie naprawiał i nie wymieniał, ale jak rzuciłem później, że ma być 5w40 zalany, to zrobił wielkie oczy bo oni leją tylko 10w z beczki, a podejrzewam że mieli tam jakieś gorszy syf i ostatecznie musiałem lecieć na cpn po 5w40. Nie wspomne o późniejszych tekstach czy mnie portfel nie zabolał, bo to strata kasy. Więc o czym to świadczy ?

Także to było w styczniu 2012r przy przebiegu 248 tys, obecnie jest 302 tys i olej od tamtej pory nie zmieniałem i nie zamierzam zmieniać. Podstawa to pełny syntetyk a nie jakiś tam półsyntetyk czy co najgorsze minerał, regularne dolewki pod stan max no i filtr co 10 tys. Auto jeździ i ma się dobrze i nie widzę potrzeby wymiany oleju.

 

Dodano: 28 cze 2014 - 02:26

z prędkością do 120 km/h -4.3 l/100km

nie opowiadaj bajek :D , bo mam ten silnik u siebie w lżejszym i mniejszym MII i chwilowe spalanie przy takiej prędkości jest sporo powyżej 5 l.

Edytowane przez sKarlosMegane
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trasa Warszawa-Gdańsk po autostradzie najpierw A2potem A1 tempomat ustawiony prędkość 150km/h średnie spalanie Na poziomie 5,1L na 100km.

 

Brak zmiany oleju przez 50k km to raczej skazywanie silnika na pewną śmierć powolną i w męczarniach żaden silnik tego nie przetrwa zalany nawet najlepszym oleje, bo każdy olej po pewnym czasie traci swoje właściwości smarne

Edytowane przez ciki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

problem bierze się stad, że warsztaty zalewają półsyntetyczne
ja od początku leję 10W40 i znam kilka osób, które do 1,5 leją 10W40 i nikt nie ma żadnych problemów. bo niby jakie mają być?

 

Także to było w styczniu 2012r przy przebiegu 248 tys, obecnie jest 302 tys i olej od tamtej pory nie zmieniałem i nie zamierzam zmieniać.
nie rozumiem - nie zmieniasz oleju?

 

Podstawa to pełny syntetyk a nie jakiś tam półsyntetyk czy co najgorsze minerał, regularne dolewki pod stan max no i filtr co 10 tys. Auto jeździ i ma się dobrze i nie widzę potrzeby wymiany oleju.
chora bzdura, no ale to Twoje auto. co daje zmiana filtra, jak olej non stop brudny i zanieczyszczony przed filtrem

 

nie opowiadaj bajek :D , bo mam ten silnik u siebie w lżejszym i mniejszym MII i chwilowe spalanie przy takiej prędkości jest sporo powyżej 5 l.
bardzo możliwe, że tak ma. u mnie jest podobnie.

 

 

 

obawiam się, że przez brak zmiany oleju Twój silnik więcej pali ON :P

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie opowiadaj bajek , bo mam ten silnik u siebie w lżejszym i mniejszym MII i chwilowe spalanie przy takiej prędkości jest sporo powyżej 5 l.

Nom ja nikomu nie każe wierzyć:) Najważniejsze że wiem ile tankuje...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!