Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nierówny pobór prądu świec żarowych.


Keyo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Po sprawdzeniu poboru prądu świec żarowych okazało się że jedna pobiera 99A, druga 24A, trzecia 3A, a czwarta narazie nie wiem bo jest problem z wyciągnięciem fajki z niej. Wykręcić świec też narazie nie moge, bo nie mam odpowiednich kluczy. Dodam że sprawdzałem również przejście na tych świecach jedną końcówke od miernika przytykałem do bloku silnika a drugą do + świecy żarowej i na żadnej nie było przejścia.

 

To oznacza że te 3 świece są niedobre?

 

Bardzo proszę o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I mało który akumulator to wytrzymał 126A razy 12V to nam daje 1500 W. Powietrze w cylindrach by się zagotowało a nie dogrzało

 

Kolego dokonaj pomiarów jeszcze raz. Dobra świeca powinna brać około 5A

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam że sprawdzałem również przejście na tych świecach jedną końcówke od miernika przytykałem do bloku silnika a drugą do + świecy żarowej i na żadnej nie było przejścia.

:-) dobre, świeca ma + ? To nie bateryjka :D

Inaczej, świeca żarowa to grzałka, jak będziesz przez nią przepuszczał prąd to się rozgrzeje.

Najprostszy sposób to wziąć żarówkę 12V podczepić do niej dwa kabelki i teraz, jeden kabelek do + akumulatora, drugi do końcówki świecy.

Świeci dobra, nie świeci do d...py, Tyle,

Przekaźnik świec żarowych zabezpieczony jest bezpiecznikiem 70A, 70A/4= 17,5A na każdej świecy, no mogą być pewne różnice na poszczególnych świecach, ale nie takie głupoty jak podałeś. Przy takim prądzie spokojnie możesz spawać. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przekaźnik świec żarowych zabezpieczony jest bezpiecznikiem 70A, 70A/4= 17,5A na każdej świecy, no mogą być pewne różnice na poszczególnych świecach, ale nie takie głupoty jak podałeś. Przy takim prądzie spokojnie możesz spawać. :-)

Przemo to co ty napisałeś to jest maksymalna wartość jaką wytrzyma bezpiecznik. Pobór świecy jednej tak jak napisałem to około 5 A Obwód jest zabezpieczony przekaźnikiem 70 A bo tak sobie wymyślił producent i to jest z ogromnym zapasem bezpiecznik jak by był 40 A to by nie było problemu i jeszcze by dużo luzu zostało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cóż, producent takim bezpiecznikiem zabezpieczył obwód świec żarowych. Pewnie jest on przewymiarowany, ale skoro tak założyli..

Nie mniej sumując to co niby kolega powyżej pomierzył, wychodzi 126A, czyli prawie dwa razy więcej niż ma bezpiecznik na zasilaniu.

Poza tym 120A to przewody raczej nie wytrzymają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bez przyczyny jest bezpiecznik 70 A. Świece w pierwszej fazie grzania pobierają blisko 20 A każda by po chwili prąd spadł do tych 5 A. Sprawdzałem osobiście odpowiednim miernikiem. Tak działają duratermy stosowane w nowszych dieslach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aniewa w przekaźniku świec żarowych siedzą trzy optotriaki one raczej nie mają takiej możliwości. Chyba, że sama świeca żarowa jest w taki sposób zrobiona by w momencie szczytowym pobrać 20 A a potem ustabilizować się na 5A to by miało sens bo podając masę na przekaźnik widać wyraźnie, że na początku jest mocny spadek a potem, się to stabilizuje. Ja pisząc o 5 A wychodzę z własnych doświadczeń i z instrukcji serwisowych i kilku zasad fizyki, a mianowicie kabel główny zasilający ma 7,5mm przekroju razy 2A na każdy milimetr kwadratowy przekroju daje nam 15 A dwa kable idące od przekaźnika do świec to 2,5mm razy 2A daje nam 5A oraz informacje techniczne o świecach mówią o 5A o prawda jest tak, że ja jak u siebie patrzyłem to jest tak na start leci 25A po chwili stabilizuję się na około 12A-13A pisze tu o prądzie dla wszystkich świec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to i racja to co piszesz ale te przewody pracują z większym prądem chwilowo. Natomiast zimna świeca ma oporność 0,6 oma i pracuje praktycznie na zwarciu prze 1-2 sek. Oblicz sobie prąd przy napięciu 12 V i włączonym oporniku 0,6 om.

Jak będę miał warunki to jeszcze raz zmierzę pobór prądu przez pojedynczą świecę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak oczwiście zasada 2A na milimetr kwadratowy przekroju to jest czyste optimum przyjmując takie wartości dla prądu jedno fazowego otrzymujemy najmniejszy opór właściwy dla kabla wykonanego z miedzi. Warto się tym kierować zwłaszcza przy takich elementach jak świece żarowe, połączenie alternatora z akumulatorem, akumulatora z rozrusznikiem, czy główne zasilanie na skrzynkę bezpieczników.

 

Kabel 7,5 mm chwilowo wytrzyma nawet 100A ale to chwilowo bo potem kabel ulegnie stopnieniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!