Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

zablokowana kierownica, rozrusznik nie kręci


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich szczęśliwych posiadaczy renault megane II tych nieszczęśliwych także...

Moje autko to 10letni renault megane II 3drzwiowy hatch.

Zakupiony ponad miesiąc temu w UK bez problemowo zachowywał się przez ok miesiąc,po tym czasie zapaliła się kontrolka oczyszczania spalin + servis.

Pojechałem na garaż zrobili mi pełny serwis po czym dostałem telefon że auto nie odpala ponownie(jak do tej pory nie miałem podobnego problemu).

Karta w stacyjce na wyświetlaczu informacja o zablokowanej kierownicy,rozrusznik nie kręci ani z biegu ani z hamulca...

Garaż nie czuje się odpowiedzialny za usterkę...Fachowiec doszedł do wniosku że problemem są pordzewiałe przewody do UPc...koszt naprawy nie mieści mi się w głowie więc piszę tutaj o pomoc...

powiem tak na utach znam się tak jak Tusk na Baseballu...

z forum wyczytałem że przyczyną takiej usterki mogą być:

-uszkodzone cewki

-uszkodzony czujnik sprzęgła

-uszkodzony przycisk startu

dadam że działają dmuchawy wycieraczki etc więc chyba mogę wykluczyć akumlator...

chciałbym sprawdzić w/w rzeczy najpierw,jeśli jest coś jeszcze proszę o podpowiedzi...dzinx wszystkim za pomoc

p.s czy zasniedziałe kable można potraktować sprayem do rdzy?

jest kilka na rynku do użytku przy samochodach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Karta w stacyjce na wyświetlaczu informacja o zablokowanej kierownicy

Miałem podobny przypadek z tym komunikatem. Właśnie przy próbie odpalenia wyświetlał się komunikat, że kierownica nie odblokowane no i na tyn się kończyło. Problem był w skrzynce połączeń w komorze silnika (UPC) - zaśniedziałe złącze PPH2. Być może u Ciebie jest podobnie, albo ci fachowcy coś więcej nakombinowali.

rozrusznik nie kręci ani z biegu ani z hamulca...

Tak powinno być. Rozrusznik nie zakręci na biegu czy nawet przy wciśniętym hamulcu. Należy wcisnąć sprzęgło.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za posta...

czyli spraye i szczoteczka i będę próbował to doczyścić jakoś...a czy ktoś już przerabiał odcięcie kabli i wymiane samych wtyczek?

p.s

edit@

oczywiście chodziło o próbę startu ze sprzęgła i hamulca na biegu i nie...wszystko to bez rezultatu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy ktoś już przerabiał odcięcie kabli i wymiane samych wtyczek?

Kolego spokojnie, ja bym się jeszcze wstrzymał z tym odcinaniem wtyczek. Pierwsze co, to sprawdź stan połączeń we wszystkich złączach, nie tylko w tym jednym. Odłącz każde, wyczyść zarówno wtyczkę jak i gniazdo, możesz też podginać piny w gnieździe w skrzynce.

Obcinanie i wymiana wtyczek to już ostateczność. Jeśli jednak byłaby taka potrzeba, to takich rzeczy musisz szukać na szrotach ewentualnie na aukcjach w internecie, np. TU. Z wymianą nie powinno być problemu. Zamiast wymiany wtyczek możesz możesz też zastosować pojedyncze złącza konektorowe z termokurczami. Efekt będzie taki sam, a nie trzeba szukać nowych wtyczek.

Edytowane przez damiar
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oczywiście chodziło o próbę startu ze sprzęgła i hamulca na biegu i nie...wszystko to bez rezultatu

Jeśli blokada kierownicy nie odblokuje kolumny, to nie zapalisz silnika choćbyś nie wiem co naciskał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam ponownie

Dzisiaj wymieniłem blokade kierownicy(sterring lock)...kupiłem używke...gość ją wyczyścił.Po podpięciu nie przypisuje kodu...

może mógłby mi ktoś nakreślić jak wygląda proces przypisania kodu?

Bo z tego co się dowiedziałem blokada powinna przypisać kod automatycznie a nic się nie dzieje.

Blokade starą rozebrałem jest tam chip odpowiadający za kodowanie i sorry jeśli palnę gafę(nie jestem elektronikiem) nadajnik na podczerwień,który kod przesyła...tylko gdzie? jaki moduł odpowiada za to i gdzie go zlokalizować?

Nowa blokada jest na pewno czysta i pochodzi z działającego auta.

Ponownie proszę o pomoc...

Z góry dzinx

 

Dodano: 22 gru 2013 - 19:01

temat do zamknięcia

rozwiązanie to suszarka odrdzewiacz i szczoteczka

dzink damiar

Edytowane przez makelo83
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde lepiej już zasugerować się nie dało dokładnie chodziło o brązowe złącze w komorze silnika...kilkakrotnie je wypinałem i wpinałem ale dopiero po wysuszeniu i wyczyszczeniu pinów i wpięciu usłyszałem dzwięk jak przy otwieraniu blokady zamka...

Nową blokadę miałem jedynie wpiętą na kablu i zrobiłem tak kilka km. dzisiaj także śmiało da się jezdzić bez montowania.

Starą blokadę rozebrałem na części wczoraj...zobacz post #8

Jeśli chodzi o kodowanie nowej blokady to nic nie robiłem tylko wpiąłęm na swoje miejsce i trybi...

jeszcze raz dzięki i

wesołych świąt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!