Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

zablokowana kierownica, rozrusznik nie kręci


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich szczęśliwych posiadaczy renault megane II tych nieszczęśliwych także...

Moje autko to 10letni renault megane II 3drzwiowy hatch.

Zakupiony ponad miesiąc temu w UK bez problemowo zachowywał się przez ok miesiąc,po tym czasie zapaliła się kontrolka oczyszczania spalin + servis.

Pojechałem na garaż zrobili mi pełny serwis po czym dostałem telefon że auto nie odpala ponownie(jak do tej pory nie miałem podobnego problemu).

Karta w stacyjce na wyświetlaczu informacja o zablokowanej kierownicy,rozrusznik nie kręci ani z biegu ani z hamulca...

Garaż nie czuje się odpowiedzialny za usterkę...Fachowiec doszedł do wniosku że problemem są pordzewiałe przewody do UPc...koszt naprawy nie mieści mi się w głowie więc piszę tutaj o pomoc...

powiem tak na utach znam się tak jak Tusk na Baseballu...

z forum wyczytałem że przyczyną takiej usterki mogą być:

-uszkodzone cewki

-uszkodzony czujnik sprzęgła

-uszkodzony przycisk startu

dadam że działają dmuchawy wycieraczki etc więc chyba mogę wykluczyć akumlator...

chciałbym sprawdzić w/w rzeczy najpierw,jeśli jest coś jeszcze proszę o podpowiedzi...dzinx wszystkim za pomoc

p.s czy zasniedziałe kable można potraktować sprayem do rdzy?

jest kilka na rynku do użytku przy samochodach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Karta w stacyjce na wyświetlaczu informacja o zablokowanej kierownicy

Miałem podobny przypadek z tym komunikatem. Właśnie przy próbie odpalenia wyświetlał się komunikat, że kierownica nie odblokowane no i na tyn się kończyło. Problem był w skrzynce połączeń w komorze silnika (UPC) - zaśniedziałe złącze PPH2. Być może u Ciebie jest podobnie, albo ci fachowcy coś więcej nakombinowali.

rozrusznik nie kręci ani z biegu ani z hamulca...

Tak powinno być. Rozrusznik nie zakręci na biegu czy nawet przy wciśniętym hamulcu. Należy wcisnąć sprzęgło.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za posta...

czyli spraye i szczoteczka i będę próbował to doczyścić jakoś...a czy ktoś już przerabiał odcięcie kabli i wymiane samych wtyczek?

p.s

edit@

oczywiście chodziło o próbę startu ze sprzęgła i hamulca na biegu i nie...wszystko to bez rezultatu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy ktoś już przerabiał odcięcie kabli i wymiane samych wtyczek?

Kolego spokojnie, ja bym się jeszcze wstrzymał z tym odcinaniem wtyczek. Pierwsze co, to sprawdź stan połączeń we wszystkich złączach, nie tylko w tym jednym. Odłącz każde, wyczyść zarówno wtyczkę jak i gniazdo, możesz też podginać piny w gnieździe w skrzynce.

Obcinanie i wymiana wtyczek to już ostateczność. Jeśli jednak byłaby taka potrzeba, to takich rzeczy musisz szukać na szrotach ewentualnie na aukcjach w internecie, np. TU. Z wymianą nie powinno być problemu. Zamiast wymiany wtyczek możesz możesz też zastosować pojedyncze złącza konektorowe z termokurczami. Efekt będzie taki sam, a nie trzeba szukać nowych wtyczek.

Edytowane przez damiar
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oczywiście chodziło o próbę startu ze sprzęgła i hamulca na biegu i nie...wszystko to bez rezultatu

Jeśli blokada kierownicy nie odblokuje kolumny, to nie zapalisz silnika choćbyś nie wiem co naciskał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam ponownie

Dzisiaj wymieniłem blokade kierownicy(sterring lock)...kupiłem używke...gość ją wyczyścił.Po podpięciu nie przypisuje kodu...

może mógłby mi ktoś nakreślić jak wygląda proces przypisania kodu?

Bo z tego co się dowiedziałem blokada powinna przypisać kod automatycznie a nic się nie dzieje.

Blokade starą rozebrałem jest tam chip odpowiadający za kodowanie i sorry jeśli palnę gafę(nie jestem elektronikiem) nadajnik na podczerwień,który kod przesyła...tylko gdzie? jaki moduł odpowiada za to i gdzie go zlokalizować?

Nowa blokada jest na pewno czysta i pochodzi z działającego auta.

Ponownie proszę o pomoc...

Z góry dzinx

 

Dodano: 22 gru 2013 - 19:01

temat do zamknięcia

rozwiązanie to suszarka odrdzewiacz i szczoteczka

dzink damiar

Edytowane przez makelo83
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde lepiej już zasugerować się nie dało dokładnie chodziło o brązowe złącze w komorze silnika...kilkakrotnie je wypinałem i wpinałem ale dopiero po wysuszeniu i wyczyszczeniu pinów i wpięciu usłyszałem dzwięk jak przy otwieraniu blokady zamka...

Nową blokadę miałem jedynie wpiętą na kablu i zrobiłem tak kilka km. dzisiaj także śmiało da się jezdzić bez montowania.

Starą blokadę rozebrałem na części wczoraj...zobacz post #8

Jeśli chodzi o kodowanie nowej blokady to nic nie robiłem tylko wpiąłęm na swoje miejsce i trybi...

jeszcze raz dzięki i

wesołych świąt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!