Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zakup Scenic II ph II vs Scenic III


janus_z

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Noszę się z zamiarem zakupu Scenica - najlepiej benzyna i tu stanąłem przed dylematem jak się ukierunkować, czy na Scenica II czy raczej juz szukać III. Różnica w cenie jest znaczna bo dla rocznika 2009 wynosci ponad 10 tys. zł i stąd głównie mój dylemat - czy warto dopłacić te 10 tys. zł do Scenica III. Bardzije podoba mi sie oczywiście Scenic III ale jednak rozsądek podpowiada wybór Scenica II, może ktoś z was miał takie wątpliwości i sie podzieli?, pomóżcie mi wypunktować plusy i minusy jednego i drugiego

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko pamiętaj że 1.6 w SIII były tylko w wersjach Authentique i Expression (przynajmniej według folderu z 2009 r. na polski rynek który akurat przewertowałem), dla Privilege było 1.4 TCE i 2.0 16V z CVT (automatem). To drugie to bedzie raczej biały kruk w Polsce i nie do znalezienia. Za to chyba więcej się sprzedawało 1.4 TCE. Poszukaj i sam oceń dostępność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najwięcej to jest diesli 1.5, a tych jednak chcialbym uniknąć, jezdże raczej spokojnie i taka wersja 1.6 plus LPG najbardziej by mi pasowała, 1.4 TCE jest juz jednak bardziej skomplkowane. I jeszcze jedno znalazłem w swojej okolicy (sprowadzony z Francji) wersje 1.6 PB plus fabryczne LPG - Prins ktos sie orientuje jak jest z serwisem tej instalacji ?

Tylko dalej mam dylemat czy warto dopłacic do Scenica III...

Edytowane przez janus_z
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do serwisu LPG "fabrycznego", pochodzącego z kraju pierwszej rejestracji samochodu bądź ostrożny. Dowiedz sie maksymalnie dużo o typie instalacji i objedź okolicznych gaziarzy z dobrą opinią i dowiedz się czy będą chcieli się z tym bawić. Moje doświadczenia z tego typu atrakcjami wywodzą się sprzed prawie 12 lat jak kiedy to wszedłem w posiadanie Volvo 440 z oryginalną holenderską instalacją. Problem się zaczął jak instalacja zaczęła dawać o sobie znać. Po długich poszukiwaniach znalazłem jeden warsztat na drugim końcu Warszawy który podjął się naprawy, ale cena była odpowiednia. Teraz może być lepiej, ale porozglądaj się dokładnie. Coś mi poza tym świta że fabryczne instalacje były w wersjach podstawowych (Authentique), zorientuj się czy warto w takiej sytuacji pchać się w delikatnie mówiąc słabo wyposażony samochód gdy wokół na rynku będzie cała masa tych lepszych. Różnica w wyposażeniu wersji Authentique i Expression w SIII jest dużo bardziej widoczna niż w SII. Ja bym osobiście szukał lepiej wyposażonego do zagazowania we własnym zakresie w dobrym warsztacie w okolicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie odwodzę Ciebie od zakupu SIII, sam stałem przed podobnym dylematem 3 lata temu. Stanęło jednak na SII i to innym niż początkowo. Pierwotny był super-2.0 dci z automatem z pierwszej sprawdzonej ręki (ojciec znajomego), przebieg 55000 km. 2007r. ale z ceną poszaleli, chcieli za niego 60000 zł. Jak poszukałem to znalazłem wówczas w salonie w Poznaniu demonstracyjnego Granda SIII z 2009 r. 1.9 dci z fabryczną nawigacją, jeszcze na gwarancji i przebiegiem 6000 km. za 73000 zł. I tak musiałem załatwiać leasing więc zastanawiałem się czy się nie skusić na SIII. W końcu jednak znalazłem swojego GSII "tuż obok" za 2/3 wyjściowej ceny za SII co przesądziło o zakupie :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!