Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zakup Scenic II ph II vs Scenic III


janus_z

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Noszę się z zamiarem zakupu Scenica - najlepiej benzyna i tu stanąłem przed dylematem jak się ukierunkować, czy na Scenica II czy raczej juz szukać III. Różnica w cenie jest znaczna bo dla rocznika 2009 wynosci ponad 10 tys. zł i stąd głównie mój dylemat - czy warto dopłacić te 10 tys. zł do Scenica III. Bardzije podoba mi sie oczywiście Scenic III ale jednak rozsądek podpowiada wybór Scenica II, może ktoś z was miał takie wątpliwości i sie podzieli?, pomóżcie mi wypunktować plusy i minusy jednego i drugiego

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko pamiętaj że 1.6 w SIII były tylko w wersjach Authentique i Expression (przynajmniej według folderu z 2009 r. na polski rynek który akurat przewertowałem), dla Privilege było 1.4 TCE i 2.0 16V z CVT (automatem). To drugie to bedzie raczej biały kruk w Polsce i nie do znalezienia. Za to chyba więcej się sprzedawało 1.4 TCE. Poszukaj i sam oceń dostępność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najwięcej to jest diesli 1.5, a tych jednak chcialbym uniknąć, jezdże raczej spokojnie i taka wersja 1.6 plus LPG najbardziej by mi pasowała, 1.4 TCE jest juz jednak bardziej skomplkowane. I jeszcze jedno znalazłem w swojej okolicy (sprowadzony z Francji) wersje 1.6 PB plus fabryczne LPG - Prins ktos sie orientuje jak jest z serwisem tej instalacji ?

Tylko dalej mam dylemat czy warto dopłacic do Scenica III...

Edytowane przez janus_z
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do serwisu LPG "fabrycznego", pochodzącego z kraju pierwszej rejestracji samochodu bądź ostrożny. Dowiedz sie maksymalnie dużo o typie instalacji i objedź okolicznych gaziarzy z dobrą opinią i dowiedz się czy będą chcieli się z tym bawić. Moje doświadczenia z tego typu atrakcjami wywodzą się sprzed prawie 12 lat jak kiedy to wszedłem w posiadanie Volvo 440 z oryginalną holenderską instalacją. Problem się zaczął jak instalacja zaczęła dawać o sobie znać. Po długich poszukiwaniach znalazłem jeden warsztat na drugim końcu Warszawy który podjął się naprawy, ale cena była odpowiednia. Teraz może być lepiej, ale porozglądaj się dokładnie. Coś mi poza tym świta że fabryczne instalacje były w wersjach podstawowych (Authentique), zorientuj się czy warto w takiej sytuacji pchać się w delikatnie mówiąc słabo wyposażony samochód gdy wokół na rynku będzie cała masa tych lepszych. Różnica w wyposażeniu wersji Authentique i Expression w SIII jest dużo bardziej widoczna niż w SII. Ja bym osobiście szukał lepiej wyposażonego do zagazowania we własnym zakresie w dobrym warsztacie w okolicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie odwodzę Ciebie od zakupu SIII, sam stałem przed podobnym dylematem 3 lata temu. Stanęło jednak na SII i to innym niż początkowo. Pierwotny był super-2.0 dci z automatem z pierwszej sprawdzonej ręki (ojciec znajomego), przebieg 55000 km. 2007r. ale z ceną poszaleli, chcieli za niego 60000 zł. Jak poszukałem to znalazłem wówczas w salonie w Poznaniu demonstracyjnego Granda SIII z 2009 r. 1.9 dci z fabryczną nawigacją, jeszcze na gwarancji i przebiegiem 6000 km. za 73000 zł. I tak musiałem załatwiać leasing więc zastanawiałem się czy się nie skusić na SIII. W końcu jednak znalazłem swojego GSII "tuż obok" za 2/3 wyjściowej ceny za SII co przesądziło o zakupie :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!