Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Szarpie przy zmianie biegów.


herrscher

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Chciałbym opisać i poradzić się Was co mniej więcej może być nie tak z moją skrzynią.

1) Otóż pedał sprzęgła bardzo ciężko się wciska, podczas korków aż noga boli. Tym samym zmniejsza się precyzja wychwycenia etapu półsprzęgła.

W tym aucie po prostu nie da się płynnie zmieniać biegów bez uprzedniego podgazowania.

2) Przy ruszaniu/zmianie biegów, dochodzi do lekkiego szarpnięcia w momencie łapania sprzęgła. Przykład: Zmiana biegu z 2 na 3. Kiedy mam już wbity 3 bieg, puszczam sprzęgło i w momencie gdy dochodzi do etapu "łapania" dochodzi do szarpnięcia i słychać lekkie stuknięcie, nawet podczas bardzo wolnego puszczania sprzęgła. Sytuacje tej można uniknąć wyłącznie w sytuacji idealnego wyrównawnia obrotów zanim puszcze sprzęgło. Eksperymentalnie na zaciągniętym hamulcu, włączonym 1 biegu puszczałem pedał sprzęgła do "łapania" i słychać było wyraźne stuknięcie.

Wydaję mi się, że po rozgrzaniu, objawy opisane powyżej nasilają się.

3) Na luzie, gdy pedał sprzęgła jest puszczony, słychać klekotanie (CZASAMI, nie zawsze). Po wciśnięciu sprzęgła, klekot ucicha. Bywa rónież sytuacja odwrtona, coś cicho klekocze na wciśniętym sprzęgle, a gdy puszczam już nic nie słychać.

4) Czasami przy wyższych prędkościach obrotowych rzędu 2800 - 3000obr słychać buczenie. Również nie zawsze. Czasem zdarza się, że mając 3500obr jest względnie cicho. Buczenie występuje zarówno "na gazie" jak i przy hamowaniu silnikiem. Całkowicie zanika przy wciśnięciu sprzęgła

Gdzie tkwi przyczyna tego wszystkiego? Sprzęgło/docisk? Łożysko wałka sprzęgłowego? Czy coś grubszego w skrzyni?

Generalnie przy dużych prędkościach, na sprzęgle/luzie nie słychać nic niepokojącego więc raczej można wykluczyć dyferencjał i jego łożyska?

Edytowane przez herrscher
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Nikt się nie odzywał, bo widać nie miał na ten temat do powiedzenia jak i ja. Ale teraz mam ja z kolei pytanie, co konkretnie było powodem tych stuków i ciężkiego wchodzenia sprzęgła. Przyjmuję, że stuki mogły pochodzić z dyfra i jeżeli tak było, to nie widzę związku między stukami związanymi z dyfrem, a ciężko wchodzącym pedałem sprzęgła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!