Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

drgająca gałka zmiany biegów


Rekomendowane odpowiedzi

Mam Scenica 2000 r.Kupiłem go kilka miesiecy temu przebieg 127 tys.km. Gałka zmiany biegówod początku miała duże drgania w czasie jazdy ( przy manipulacji pedałem gazu) lub nawet wręcz szarpała przy zmianie biegów i puszczeniu sprzęgła. Mechanik wymienił mi gumowy "amortyzator" skrzynie biegów i dolegliwości lekko zmniejszyły się, lecz nie ustały. Czy świadczy to o zużyciu skrzyni biegów, lub koniecznosci wymiany oleju w skrzyni biegów? Jeśli macie jakieś doświadczenia w tej materii podpowiedzcie coś. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Mój mechanik w Servisie stwierdził, że mechanizm zewnętrzny zmiany biegów wszędzie wygląda byle jak - tak jak mój. Drgania widać gołym okiem podczas przyspieszania lub hamowania silnikiem. Nigdy nie trzymaj sztywno ręką dźwigni.

Mechanik odradził mi wymiany elementów mechanizmu zmiany biegów.

Redukcję biegu na dwójkę robi się w chwili gdy obroty spadną poniżej 1500 (wtedy nic się nie zacina); przy wyższych obrotach kierowcy meldują problem z redukcją.

Mam w rodzinie dwie megi 98 i 99 - obie tak mają(chociaż starsza ma więcej precyzji)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

mam od niedawna megane kombi 1.4 16V z 2003r. i też zauważyłem dziwne drgania gałki.

Trochę mnie uspokoił Twój post, widać po prostu te typy tak mają :(

W każdym razie może ktoś zna jakiś skuteczny i wypróbowany sposób na eliminację tych drgań.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam meganki tak mają wcześniej jeździłem 2 megi 14 16V oraz 16 16V obecnie scenic i też drży ( zdecydowanie bardziej niż w innych markach). Jeżeli za bardzo lata drążek to mogła pójść któraś z poduszek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Aby rozwiać wasze wątpliwości: jedyne co może pomóc na te drgania to wymiana wszystkich poduszek. Po tej operacji zostaną dalej drgania/luzy na drążku a to za sprawą tego że drążek jest połączony ze skrzynią za sprawą drutu/rurki. Skrzynia i silnik przenoszą wibracje i tyle. Gdy biegi są na linkę jak chyba w Megi II to problemu z drganiami nie ma. Ale za to dużo częściej pojawiają się problemy z precyzją zmiany biegów. Tak więc nie szukajcie dziury w całym. Pozdrawiam :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co kolega czaperek opisuje to drazek zmiany biegow porusza sie do przodu badz do tyłu przy dodawaniu lub odejmowaniu gazu ( gdy jedziemy i mamy właczony bieg) Ruchy te to około 1 cm, no moze 2... i to jest normalne dla megane.Pamietam ze nawet w testach nowych meganek niektorzy narzekali na te ruchy dzwigni.Dla mnie jednak to jest pomocne- na bierzaco diagnozuje stan poduszek silnika.Jak zacznie sie wiecej ruszac to trzeba je sprawdzic :?: Co do drgan pochadzacych od pracy silnika ( czyli zapłonu mieszanki) to tez jest pomocne -wystarczy połozyc reke na dzwigni i czuc czy wypadaja zapłony.ajna sprawa gdy ma sie instalacje gazowa :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!