Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Falowanie obrotów na zimnym silniku, wysokie obroty


phpion

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

wczoraj odebrałem auto (jak w profilu) od mechanika. Z ważniejszych kwestii uszczelniono pokrywę zaworów oraz wymieniono uszczelniacz wybieraka skrzyni biegów, reszta to zawieszenie i nowa taśma poduszki. Gdy przyszedłem auto miało włączony silnik więc gdy wyjeżdżałem był nagrzany.

<><><><><><><><><><>><><><><>

Po drodze stałem w korku. Chcąc ruszyć silnik mi zgasł (nie zdarzyło mi się to X lat). Chciałem go odpalić, pojawił się "pierwszy dźwięk" uruchamiania silnika (takie jakby dławienie, nie wiem jak inaczej to określić) i tyle, rozrusznik (czy co to tam jest) nie zakręcił. Za drugim razem znowu był "pierwszy dźwięk", ale tym razem zakręciło, silnik odpalił. Dziś rano ruszając na przejeździe kolejowym sytuacja się powtórzyła. Do tej pory nie miałem z tym problemów.

<><><><><><><><><><>><><><><>

Kolejna sprawa: rano uruchomiłem silnik obroty wskoczyły od razu na 2000. Na luzie wciskając pedał sprzęgła falują od 1500 do 2000. Podczas jazdy gdy zmieniam bieg to podczas wciskania sprzęgła podskakują o ok. 500. Gdy silnik się nagrzeje - wszystko się normuje.

<><><><><><><><><><>><><><><>

Proszę o możliwie szybką poradę. Dziś odstawiłem auto na parkinkg mechanika, będę z nim rozmawiał ok. 10. Jestem tym bardziej wpieniony bo na naprawę poszło 2k :mrgreen: a tu dupa.

<><><><><><><><><><>><><><><>

pion

 

PS: Dodam jeszcze, że rano zapalił od pierwszego strzału (przekręcam kluczyk i pyk - silnik włączony), nie było nawet tego dźwięku dławienia (a silnik zimny po nocy). Przy ruszaniu na wspomnianym przejeździe ten dźwięk dławienia się pojawił (silnik zdążył się już nagrzać).

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9 - Enter Aston76

 

@Aston76:

Wydaje mi się, że nie przesadziłem z enterami. Rozdzieliłem nimi poszczególne "sekcje" postu by był bardziej przejrzysty. No ale skoro uważasz, że było ich zbyt dużo - ok, będę pamiętał.

Edytowane przez phpion
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny problem, ale tylko z falowaniem wolnych obrotów na zimnym silniku. Tu jest mój wątek na ten temat http://lpg-forum.pl/post478627.html#p478627

Edytowane przez gimak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Nie mam LPG.

 

PS: W tamtym wątku przewija się sonda lambda. Moja była wymieniana ok. rok temu. Nie pamiętam przy jakim przebiegu, ale przez ostatnie 2 lata zrobiłem 10kkm tak więc, licząc proporcjonalnie, ma powiedzmy 5kkm.

 

Dodano: 27 gru 2013 - 08:20

Problem rozwiązany:

 

Czyszczono silniczek krokowy, przepustnicę, coś tam jeszcze - bez efektu. W końcu wymieniono silniczek krokowy i problemy ustały.

 

Dodano: 03 sty 2014 - 20:34

Wracam do tematu, bo problem jednak nie rozwiązany do końca. Na zimnym czy rozgrzanym silniku obroty zazwyczaj utrzymują się w okolicach 1100 - 1200. Zdarza się jednak, że potrafią być w okolicach 600. Wówczas mam wrażenie, że silnik zaraz mi zgaśnie (ale nie gaśnie). Tak jak pisałem wcześniej: przepustnica wyczyszczona, nowy silniczek krokowy (bodajże kilkuliterowa nazwa na V).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

nie wystarczy wyczyścić przepustnicę, trzeba założyć nowe uszczelki kupione w aso, albo ręcznie dobrać po taniości pod wymiar. to rozwiązuje problem obrotów na zimnym silniku oraz gaśnięcia po odpaleniu na rozgrzanym. Ewentualnie nieszczelności mogą być w kolektorze dolotowym - odkręcić i użyć silikonu do wysokich temperatur.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@HassanG:

Tak, falowanie ustało po wymianie silnika krokowego. Obroty wydają mi się zbyt wysokie, ale może to z racji aktualnej temperatury. Po dłuższej jeździe schodzą na 750. Nieszczelności nie ma - poczekam więc do wiosny <szukaj>

 

@rekram:

Mechanik twierdzi (a mam do niego zaufanie), że żadnych nieszczelności nie ma, uszczelki/o-ringi mam wymienione, przepustnica (i chyba kolektor też) wyczyszczona.

 

@waha:

Dokładnie niestety Ci nie powiem. Na wykazie prac mam:

- uszczelnienie pokrywy zaworowej - 200 zł,

- uszczelnienie wybieraka skrzyni biegów - 210 zł,

- wymiana oleju w skrzyni biegów - 120 zł

Ceny to części + robocizna. Początkowo miałem rozpiskę bez cen (na niej był wybierak), teraz mam rozpiskę z cenami (bez wybieraka). Tak więc pewnie uszczelnienie wybieraka siedzi w punkcie nr 1.

 

// Edit:

Byłem wczoraj wyjaśnić tą nieścisłość - powyżej wpisałem kwotę za sam wybierak.

Edytowane przez phpion
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Witam

 

Ma problem z moja megi gdy zostanie uruchomiona po nocy lub gdy wystygnie ma bardzo wysokie obroty ktore faluja od 2,5 do 1,5 tys obr ktore moga sie nawet utrzymywac na dystansie 10km gdy ja zgasze i uruchomie po nagarzniu silnika ten problem ustepuje wyczyscilem silniczek krokowy lecz to nic nie dalo prosze o pomoc :)

 

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki, interpunkcja

5.7 - logika wypowiedzi

Kolego, proszę większą uwagę zwracać na to co i jak piszesz. Szanuj czytających Twoją wypowiedź. Zwracaj uwagę na znaki przestankowe - w obecnej formie to jest masło maślane. damiar

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam mnie dopadł od pewnego czasu problem z obrotami. Nie mam żadnych problemów z uruchomieniem silnika, nie gaśnie mi, auto dobrze przyspiesza. Problem polega na tym, że jak odpalę auto (teraz to się nasiliło podczas mrozów) to po dodaniu gazu lub skręceniu kierownicą obroty zaczynają falować i auto może stać i cały czas falują. Natomiast gdy ruszę to wszystko jest okej do pierwszego przyhamowania bo gdy wtedy wrzucę luz to znów obroty falują albo nawet jak jest na biegu. Problem ustaje gdy auto się nagrzeje. Tak po za tym gdy ten mróz zastał to tak jakby od pompy wspomagania albo alternatora słychać rzężenie. Czy to może być łożysko? Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!