Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Falowanie obrotów na zimnym silniku, wysokie obroty


phpion

Rekomendowane odpowiedzi

[[Template forums/front/topics/postContainer is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]

Mam podobny problem, ale tylko z falowaniem wolnych obrotów na zimnym silniku. Tu jest mój wątek na ten temat http://lpg-forum.pl/post478627.html#p478627

Edytowane przez gimak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Nie mam LPG.

 

PS: W tamtym wątku przewija się sonda lambda. Moja była wymieniana ok. rok temu. Nie pamiętam przy jakim przebiegu, ale przez ostatnie 2 lata zrobiłem 10kkm tak więc, licząc proporcjonalnie, ma powiedzmy 5kkm.

 

Dodano: 27 gru 2013 - 08:20

Problem rozwiązany:

 

Czyszczono silniczek krokowy, przepustnicę, coś tam jeszcze - bez efektu. W końcu wymieniono silniczek krokowy i problemy ustały.

 

Dodano: 03 sty 2014 - 20:34

Wracam do tematu, bo problem jednak nie rozwiązany do końca. Na zimnym czy rozgrzanym silniku obroty zazwyczaj utrzymują się w okolicach 1100 - 1200. Zdarza się jednak, że potrafią być w okolicach 600. Wówczas mam wrażenie, że silnik zaraz mi zgaśnie (ale nie gaśnie). Tak jak pisałem wcześniej: przepustnica wyczyszczona, nowy silniczek krokowy (bodajże kilkuliterowa nazwa na V).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

nie wystarczy wyczyścić przepustnicę, trzeba założyć nowe uszczelki kupione w aso, albo ręcznie dobrać po taniości pod wymiar. to rozwiązuje problem obrotów na zimnym silniku oraz gaśnięcia po odpaleniu na rozgrzanym. Ewentualnie nieszczelności mogą być w kolektorze dolotowym - odkręcić i użyć silikonu do wysokich temperatur.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@HassanG:

Tak, falowanie ustało po wymianie silnika krokowego. Obroty wydają mi się zbyt wysokie, ale może to z racji aktualnej temperatury. Po dłuższej jeździe schodzą na 750. Nieszczelności nie ma - poczekam więc do wiosny <szukaj>

 

@rekram:

Mechanik twierdzi (a mam do niego zaufanie), że żadnych nieszczelności nie ma, uszczelki/o-ringi mam wymienione, przepustnica (i chyba kolektor też) wyczyszczona.

 

@waha:

Dokładnie niestety Ci nie powiem. Na wykazie prac mam:

- uszczelnienie pokrywy zaworowej - 200 zł,

- uszczelnienie wybieraka skrzyni biegów - 210 zł,

- wymiana oleju w skrzyni biegów - 120 zł

Ceny to części + robocizna. Początkowo miałem rozpiskę bez cen (na niej był wybierak), teraz mam rozpiskę z cenami (bez wybieraka). Tak więc pewnie uszczelnienie wybieraka siedzi w punkcie nr 1.

 

// Edit:

Byłem wczoraj wyjaśnić tą nieścisłość - powyżej wpisałem kwotę za sam wybierak.

Edytowane przez phpion
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Witam

 

Ma problem z moja megi gdy zostanie uruchomiona po nocy lub gdy wystygnie ma bardzo wysokie obroty ktore faluja od 2,5 do 1,5 tys obr ktore moga sie nawet utrzymywac na dystansie 10km gdy ja zgasze i uruchomie po nagarzniu silnika ten problem ustepuje wyczyscilem silniczek krokowy lecz to nic nie dalo prosze o pomoc :)

 

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki, interpunkcja

5.7 - logika wypowiedzi

Kolego, proszę większą uwagę zwracać na to co i jak piszesz. Szanuj czytających Twoją wypowiedź. Zwracaj uwagę na znaki przestankowe - w obecnej formie to jest masło maślane. damiar

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam mnie dopadł od pewnego czasu problem z obrotami. Nie mam żadnych problemów z uruchomieniem silnika, nie gaśnie mi, auto dobrze przyspiesza. Problem polega na tym, że jak odpalę auto (teraz to się nasiliło podczas mrozów) to po dodaniu gazu lub skręceniu kierownicą obroty zaczynają falować i auto może stać i cały czas falują. Natomiast gdy ruszę to wszystko jest okej do pierwszego przyhamowania bo gdy wtedy wrzucę luz to znów obroty falują albo nawet jak jest na biegu. Problem ustaje gdy auto się nagrzeje. Tak po za tym gdy ten mróz zastał to tak jakby od pompy wspomagania albo alternatora słychać rzężenie. Czy to może być łożysko? Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!